Dacht ik gisteren nog dat het in deze situatie misschien beter was om het niet op te biechten, denk ik er nu toch anders over. Gisteren dacht ik nog dat het een onbezonnen, toevallige kus was. Uit je reacties lijk ik op te kunnen maken dat het lijkt dat je er helemaal geen spijt van hebt en ik heb sterk de indruk dat je er mee door zult gaan om deze verliefdheid te voeden. In dat geval vind ik ook dat je man er recht op heeft om te weten hoe achterbaks zijn vrouw en zijn vriend(??????) met hem omgaan.
Ik vraag me door dit soort topics vaak af waar het respect voor elkaar in relaties is gebleven! Maar ook de openheid, ik vind het gewoon haast zielig dat mensen verliefd worden op anderen en vreemdgaan en dan in alle jaren samen met hun partner niet eens zo'n band op hebben kunnen bouwen en het respect voor elkaar hebt dat je elkaar dit eerlijk kunt zeggen.
Ik snap echt niet wat je grappig vindt aan deze hele situatie. Jij en je lover belazeren 2 mensen: jouw vriend en zijn vriendin. Snap niet hoe jullie jezelf nog in de spiegel kunnen bekijken en doen alsof je neus bloedt. Jouw vriend heeft recht om het te weten en zelf te besluiten wat hij met jullie relatie en de vriendschap met deze zogenaamde beste vriend wil.
Wauw, sorry hoor maar je mag dan echt je mening hebben over mijn situatie. En daar vraag ik uiteindelijk ook naar. Ik vraag om tips, adviezen, meningen en eventueel mensen die in het zelfde schuitje zitten of zaten qua verliefd zijn op een ander. Maar om mij nou achterbaks te gaan noemen, vind ik echt veel te ver gaan. Hoe durf je uberhaupt? Bedankt lieve allemaal voor jullie adviezen, voor degene die er gewoon lief en serieus op in zijn gegaan!! Ik heb absoluut spijt omdat ik zielsveel van mijn vriend hou (hoeven jullie verder ook niet in twijfel te trekken) maar ik zit wel met deze verliefdheid waar ik zo langzamerhand helemaal gek van wordt. Maar om nou te worden uitgemaakt voor achterbaks? of dat er ''ruzie''wordt gemaakt hierover. Laat dan maar. Niemand is perfect, maar ik hoop van harte dat niemand van jullie ooit verliefd wordt op een ander. en al helemaal niet op de beste vriend van je vriend want dat is blijkbaar helemaal misselijkmakend.
Ik voorzie een nieuwe trend in de Lounge: Help ik ga vreemd! Zullen we een club openen? 'De (on)gelukkige huisvrouw club'
Kolibrie, ik vind helemaal niets grappig aan deze situatie, lees maar eens goed kan ik er toch nog een beetje om lachen... begrijp je natuurlijk wel dat zo een opmerking het enige is wat er te lachen valt in deze situatie. zucht.
Het spijt me, maar het aanleggen met de vriend van je partner is toch ook achterbaks? Hoe zou jij het voelen als je vriend het aanlegt met je vriendin? Dat is nog erger dan gewoon vreemdgaan. Je steekt gewoon een mes in z'n rug. Maar het spijt me, waarschijnlijk heb ik een rare kijk op relaties Ik betwijfel of hij het je vergeeft. Als je het niet opbiecht gaat je vriend nog gezellig met z'n vriend om terwijl hij geen idee heeft dat ie achter z'n vrouw aanzit. Ik zou zo iemand als jij niet in m'n vriendengroep willen hebben. Je vraagt om meningen, maar zo te lezen had je alleen begrip verwacht.
Gewoon eerlijk zijn naar elkaar, wat is daar moeilijk aan? Jouw vriend heeft recht op de waarheid. De mening van jouw scharrel zou mij echt niet boeien 😉
Zo kom je over.. Mijn advies in deze: opbiechten zodat je vriend op de hoogte is dat de 2 personen die hij waarschijnlijk het meest vertrouwt, juist niet te vertrouwen zijn. Wat willen jullie (ts en minnaar)anders? De rest van jullie leven schijnheilig lopen doen naar jullie vriend toe? Met een beetje geluk vergeeft hij het je en hoef jij je nooit meer druk te maken dat je lover nog regelmatig bij jullie over de vloer komt.
Nou joh hoe durft men je achterbaks te noemen als je zoent met de vriend van je man 1 advies: eerlijkheid duurt het langst!
Ik kan in dit geval echt alleen maar denken aan hoe genaaid je vriend zich moet voelen als hij hier achter komt. Zijn vriendin met zijn beste vriend.. En als het alleen een kus zou zijn, zonder verder gevoel.. Dan vind ik het nog weer een ander verhaal. Maar dit is gewoon bewust elkaar opzoeken en zoenen en verliefd zijn op elkaar. Ik heb echt te doen met je vriend. Denk dat hij recht heeft op de waarheid. En ik ken hem niet, weet ook niet hoe hij reageert.. Maar ik had je de deur gewezen.
Als ik er achter zou komen, dat mijn partner mij zou bedriegen met een vriendin van mij, dan zou ik me dubbel belazerd voelen. De vriendschap met die vriendin zou meteen over zijn. De relatie met mijn partner zou van een aantal dingen afhangen: Hij vertelt alles eerlijk, hij heeft er spijt van, hij verbreekt alle contact met de persoon in kwestie (en als het niet om een specifiek persoon gaat, maar om vrouwen in het algemeen, dan stopt hij met álle niet-zakelijke contacten met andere vrouwen), hij wil voor ons vechten (door bijvoorbeeld therapie, om het vertrouwen terug te krijgen en samen te onderzoeken welk gemis in de relatie de aanleiding was), en vast nog wel een aantal 'eisen'. Als hij het voor me geheim zou houden, ook al zou het contact gestopt zijn, dan zou ik hem dat heel erg kwalijk nemen, mocht ik er op een andere manier achter komen. Ook omdat ik mensen zoals die 'vriendin' echt niet meer in mijn leven zou willen en het zou me extra pijn doen als ik zou weten dat zij weet ik hoe lang nog 'leuk' met mij om gegaan is, wetende wat ze mij geflikt heeft. Er zijn verschillende redenen om mijn partner wél en zo'n 'vriendin' géén tweede kans te geven. Ten eerste natuurlijk omdat je van iemand houdt. Dat is niet ineens over na een misstap. Een relatie verbreken is ook veel rigoreuzer dan een vriendschap verbreken. Maar daarbovenop: Als die vriendin het zo graag met een man van een ander wil doen, daar zijn er op de hele wereld genoeg van. Maar in zo'n situatie is het dus wel een keuze geweest om het met MIJN man te doen. Hoe haal je het in je hoofd? Wat mijn partner zelf betreft: Ik zou het net zo erg vinden, als hij me bedriegt met een totale vreemde, als wanneer het met een bekende of zelfs 'vriendin' zou zijn.
Opbiechten. Dit is niet eerlijk tegenover je partner. Verdiep je eens in hem, stel het zou andersom zijn. Zou jij dat een fijn gevoel vinden? Hoe langer je wacht hoe hoger de drempel. Het kan natuurlijk dat je verliefd word op een ander maar vraag je eens af waar je verliefd op bent geworden. Uiterlijk? Geborgenheid? Aandacht? Misschien mist je dit met je huidige partner en kun je dit bespreekbaar maken mocht je partner met je verder willen gaan. Ook deze nieuwe vlam gaat op den duur normaal worden. Succes ermee
Hoe meer ik van je reacties lees hoe erger ik het voor je man en zijn vriendin vind... Want ja het komt wel over alsof het een grote grap voor je is (tegen over je man) En jij bent diegene die zielig is..
Ik heb niet alles gelezen, maar gezien de laatste reacties word er heftig gereageerd... Ik ben ook ooit eens verliefd geweest op iemand anders en ben wel eens vaker onder de indruk van iemand en een redelijke flirt.. Toen ik verliefd was op iemand anders heb ik dat aan mijn vriend verteld, we zijn gaan praten en wisten beiden dat we iets moesten veranderen... daarnaast zijn we ook anders gaan denken over verliefdheid... soms ben je gewoon erg onder de indruk van iemand, hier werkt het goed als we dat laten bestaan, soms is dat gevoel er... er stiekem over doen, het voor jezelf houden werkt averechts(voor mij) want dat maakt het onmogelijk en spannend... Hier grappen we erover, praten erover zolang het binnen de perken blijft... Maar ook ik zeg, probeer eerlijk te zijn.... Edit; Het is natuurlijk totaal niet handig dat dit de vriend is van je vriend en dat jullie al gezoend hebben, maar terugkeren kun je het niet.... dus toch, wees er eerlijk over...