Ik heb zelfs geen opa's of oma's meer maar mijn man heeft nog wel 1 oma van 92 jaar... Ze kan niks meer en ze zit de hele dag op een stoel achter de geraniums (bij wijze van dan he?). Ook zegt ze niet veel meer. Vroeger was ze wel een grote prater heb ik me laten vertellen maar door haar ouderdom is ze nu gewoon een stille mevrouw en heeft ze helemaal niks meer te vertellen. Behalve haar zoon (mijn schoonvader) en kleinkinderen krijgt ze verder eigenlijk bijna nooit visite. Vind het een beetje zielig. We zijn voor het laatst in juni bij haar op visite geweest, toen was ze jarig. En in december liepen we ook haar kamer binnen (ze woont in een verzorgingstehuis), maar toen lag ze in bed te slapen, middagdutje... Dus toen zijn we maar weer weggegaan... Nu komt het: Het punt is: mijn man heeft nooit zin om naar haar toe te gaan. Ik eigenlijk stiekem ook niet, maar ik vind uit fatsoen dat dat wel hoort, om als kleinzoon zijnde gewoon eens een keertje naar je oma te gaan. Straks overlijd ze misschien ineens, en dan heeft hij misschien spijt dat hij haar nooit opgezocht heeft. Ik heb er ook niet veel zin in om alleen naar haar toe te gaan... dus daar voel ik mij ook niet voor geroepen... Als het aan mijn man ligt dan komt hij daar echt nooit. In de 3,5 jaar dat we een relatie hebben, ben ik misschien maar 3x met hem naar zijn oma gegaan. Hoe vaak gaan jullie naar je opa c.q. oma? Hoe krijg ik mijn man zo ver om uit fatsoen even een keer op visite te gaan bij d'r?
*slik* Heel weinig.. We zijn afgelopen september wel bij dr langsgeweest als verrassing, maar toen was ze niet thuis. Daarna is het er een beetje bij in geschoten. Denk zeker al een jaar geleden.
oh mijn man heeft 1 opa en 3 oma's (ja goed he, gescheiden ouders, hertrouwd en dan dubbele aantal) en ik heb 2 oma's ik probeer bij allemaal wel 1 x in de 2 a 3 maanden te komen, soms zelfs wat vaker en soms wat minder ligt ook aan onze onregelmatige diensten
ik heb ze helaas niet meer en wilde dat ik nog kon gaan. ook al zijn ze oud ziek of niet aanspreekbaar. vaak hebben ze toch nog een gevoel of een weet dat je er bent hoor. en wat is nu eens per 3-4 weken even een uurtje naar opa of oma? doen hoor! veel succes
Het is dat zijn oma zo ver weg woont, maar we proberen eens per 3 maanden er langs te gaan. Ze woont ook in een verzorgingshuis voor alzheimer helaas....dus af en toe is ze compleet verward en weet ze niet wie we zijn...ze is 86. Bij mijn oma en opa van vaders kant komen we vaker, toch wel 1 a 2 keer per maand, zei zijn ongeveer 83 beide. En bij mijn oma van moeders kant daar komen we proberen we eens per 2 maanden, zei is 83. Het is zo dat we een gezin zijn, en ik liever bij mijn ouders of zijn moeder langsga....dat zijn opa en oma's waar de kleine meis toch iets mee kan doen nog. De oudere oma's en opa vind ze maar eng.....
Ik ga minstens 1x/maand naar mijn grootouders of spreek met m'n grootmoeder af om te gaan shoppen, iets te gaan eten, te komen eten,... Heb een héle goede band met m'n grootouders, ze zijn natuurlijk ook nog erg vitaal (vooral m'n grootmoeder) maar anders zou ik nog minstens even vaak naar hen toe gaan. Misschien zelfs wel vaker want nu is m'n moeke gewoon niet zo vaak thuis... Mijn man gaat echter ook niet vaak naar zijn grootouders, enkel met de feestdagen (kerst, pasen, verjaardag,...) dus een keer of 4-5 per jaar en als ik er nog eens op aandring tussendoor. Vind het wel een beetje zielig voor de oma van je man (bedoel dit écht niet aavallend!!!). Maar het is natuurlijk ook niet erg onlogisch dat ze weinig te vertellen heeft, ze zit daar maar de hele dag en ziet bijna niemand. Misschien kunnen jullie het bezoek voor jullie allemaal leuker maken door eens een pannenkoekje ofzo met haar te gaan eten of met haar te gaan wandelen in het park? (al dan niet met rolstoel)
mijn opa en oma zie ik niet zo vaak... 1x in de 3 maanden ongeveer. Of ze moeten toevallig bij mn moeder zijn. Mn andere oma zie ik ongeveer 1x per maand of iets vaker. Allemaal nog goed bij de tijd. Wel bel ik regelmatig. Zolang ze er nog zijn geniet ik nog maar van ze
Veels te weinig. Ik heb nog 2 oma's en bij allebei ben ik 1 januari voor het laatste geweest...Shame on me .
zeker 1 keer in de maand naar mijn oma, ben door ze opgevoed, mijn opa leeft niet meer. ik zou veel vaker moeten gaan
Zo vaak mogelijk, mijn ene oma woont helaas ver weg, maar daar komen we zeker 5x per jaar (is meer dan 2 uur rijden) en ik stuur haar elke week een kaart met een foto van Louise. Mijn andere opa en oma wonen hier om d ehoek, die zien we wekelijks. Mijn man heeft van de ene kant eeen oma en de andere kant een opa en die zien we bijna elke maand wel een keer.
ik heb nog 1 oma en bij mijn vriend zijn ze allemaal overleden. maar naar oma ga ik 1xin de 2 maanden. maar 1x in de 2 weken hebben we altijd een gezellige zondag bij mijn oom en tante waar mijn oma ook altijd naar toe komt! dus ik zie ze zolang het kan wel regelmatig
Mijn ene oma woont een paar dorpen verderop zie ik zeer regelmatig komt ook geregeld eten. Mijn andere opa en oma wonen hier anderhalf uur vandaan maar die zien we zeker elke maand een keer. Mijn man zijn opa en oma zien we regelmatig gaan we een rondje met ze rijden en ergens koffie drinken daarna bij hun thuis of bij ons thuis gezellig chinezen. En dan heeft mijn man nog een oma en daar gaan we af en toe even om de koffie soms gaat mijn man er alleen heen als ik aan het werk ben. Ik werk zelf in de ouderenzorg en echt 80% van de ouderen of meer is eenzaam!! Echt heek triest hoe weinig familie er komt. Ik snap ook wel dat iedereen het druk heeft maar het is een kleine moeite even wat tijd vrij te maken en er een uurtje heen te gaan. Straks zijn ze er niet meer en heb je er misschien wel spijt van!
Ik wil op zich ook wel (niet alleen) maar mijn man wil gewoon niet. Het is ook wel lastig. Want ik zou niet weten wat ik tegen d'r moet zeggen. Ik ken haar niet en over het weer ben je ook wel snel uitgesproken en ze antwoord alleen maar met 'ja' en verder zegt ze uit zich zelf niks. Denk dat mijn man er daarom zo erg tegenop ziet, omdat hij niet goed weet wat hij tegen zijn eigen oma moet zeggen... Maar ik denk idd dat ze het al fijn vind als we er zijn. Dat we aan haar denken...
Ik heb nog 1 oma, mijn vriendlief heeft geen opa's en oma's meer. Ook geen ouders trouwens (vroeg overleden). Maar ons oma woont 1 straat verder sinds we verhuisd zijn. Ik moet zeggen dat ik voor ik Vera kreeg maar 1x in de 2a3 maanden kwam. Maar Vera is haar enige achterkleinkind en dat vind ze zo geweldig dat ik probeer iedere week een keer aan te komen, al is het maar voor ff. Het vrouwtje is dan ook zo trots op Vera (van haar hangen ook de meeste foto's in de kamer )
Ik ga zeker eens in de 2 maanden naar mijn opa en oma, ze wonen op een uur rijden, dus vaker zit er meestal niet in. Vooral omdat ik doordeweeks moet gaan, omdat het weekend meestal al vol zit. (werk, feestjes, visite, boodschappen, eens lekker niks doen) Vaak combineer ik het gelijk met een bezoekje aan mijn moeder, haar zie ik dus ook niet veel, maar we bellen regelmatig, dat hoef ik met mijn opa niet te doen, want praten in een telefoon tegen iemand die je niet kunt zien, is maar raar... Zou ik dichterbij wonen, zou ik vaker gaan want ze vinden het altijd erg leuk om de achterkleinkinderen te zien. Mij ook wel, maar dat is toch maar bijzaak... Mijn man gaat dus ook bijna nooit mee, alleen als we een keer in het weekend gaan.
De oma's van mijn man (beide 88 jaar) wonen hier in de stad en zien we ongeveer 1 a 2x per maand. Mijn eigen oma (woont aan de andere kant van NL) is 87 jaar en komt nog zelfstandig naar ons toe. Ongeveer 1x in de twee maanden komt ze hier. Wij gaan ongeveer 1x in de 2 maanden dáár naartoe, ook om naar mn eigen vader te gaan. (Net als vanavond.. )
Ik zie mijn Oma (96jr) 1x per 2 á 3maanden. Mijn man heeft nog 1 levende Opa (97jr) en die ziet hij bijna niet. Een keer of 2 per jaar. Hij heeft er geen behoefte aan hem vaker te zien.
mijn oma is nu bijna een jaar overleden Mijn moeder ging elke week heen samen met haar boodschappen doen ik ging dan ook vaak mee, en als ik de ramen voor dr moest doen. Toen ze op de terminale afdeling kwam probeerde ik 2/3 x in de week heen te gaan maar vaak lag ze te lapen dus ging dan weer weg *rip* vorig jaar in deze periode takelde ze af en is 26 maart overleden heel snel dus
Wij gaan niet zo vaak meer als een jaar geleden, maar dat komt omdat ze is verder weg is verhuisd en ze gewoon nooit zo'n gezellige vrouw is waar je graag bij op visite gaat. Ik vind haar eigenlijk een heel negatieve vrouw en niet lief tegen mijn moeder. Heb dan ook geen schuldgevoel dat we niet zo vaak langsgaan.