Hoi lieve mensen, Eind maart had ik een mislukte IVF. De resultaat was zo dramatisch. Van de 10 eieren, was er maar een bevrucht maar die heeft zich niet verder verdeeld. Mijn vriend en ik waren kapot. De dokters zeggen dat ze deze ronde niet meetellen en we gaan binnenkort naar ICSI. Het uitkomst was zo dramatisch dat ik niet eens geloof dat ICSI werkt Vraag me tien keer af waarom, waarom het niet eens is verder heeft verdeeld? Zou het dna zijn? Zou mijn ei allergisch zijn voor zijn zwemmers? En er was 1 bevruchting, is het positief? Al die vragen in je hoofd, MMM is een rollercoaster.
Hoi Mompelientje! Niet gaan wanhopen. Ik had destijds 11 mislukte IUI's achter de rug. Daarna kreeg ik IVF. Echter werden er maar 5 eitjes geoogst waarvan eentje bevrucht. Poging mislukt. Op advies van het ziekenhuis overgestapt naar ICSI. Het grote verschil met IVF is dat de zaadcel bij ICSI rechtstreeks in de eicel wordt geinjecteerd. Bij IVF moet het zaadje zelf nog het eitje binnen zien te zwemmen. Dit maakt de kans op bevruchtingen bij ICSI toch wat groter. Bij de ICSI had ik 26 follikels waaruit 16 eitjes. 11 bevrucht, waarvan 1 verse terugplaatsing. Hier is Aiden uit geboren. 8 cryo's had ik er aan overgehouden. Vorig jaar begonnen met de cryo's. Ben nu zwanger van een van die cryo's. Hebben nog 4 in de vriezer over.
Hier hadden we met IVF helemaal geen bevruchting, terwijl er maar liefst 26 eicellen gevonden waren! Overgestapt op ICSI en dat was meteen raak, inmiddels een prachtige dochter van 5 jaar. Een klein jaar later opnieuw begonnen met ICSI voor een tweede kindje en weer meteen zwanger, helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna hebben we om andere medische redenen moeten stoppen met zwanger worden. Moed houden & succes!
@ Be happy! Wat word ik blij van je bericht! <3 En Aiden is een hele mooie naam! <3 En zo happy voor je dat Aiden een broertje krijgt. Oh ik voel me toch beter, ik zag het allemaal niet zitten maar wonderen gebeuren. @ Jippie, wow een dochter. <3 Maar zou je dochtertje nog een brusje kunnen krijgen?
Ik ben na IVF ook overgestapt op ICSI. We hadden wel bevruchtingen bij IVF en heel veel goede zaadjes, maar omdat we met IVF niet zwanger waren geraakt wilden we dit proberen, ook omdat ik kwalitatief slechte eieren heb die wel eens taai konden zijn. Wij hadden met IVF in percentage meer bevruchtingen dan met ICSI, maar dat is vrij ongewoon in IVF land. Maar goed: 1 van die ICSI bevruchtingen ligt nu heerlijk in haar ledikant te slapen. Ik hoop dat het je lukt om hoop en moed te houden om door te vechten en dat jij straks ook zo'n vergelijkbaar verhaal kunt vertellen!!
Mompelientje Ik heb 3,5 jaar geleden de diagnose borstkanker gekregen. Vanwege de hormoongevoeligheid zijn er hele grote risico's wat betreft een zwangerschap. Ik zou als het ware uitzaaiingen kunnen uitlokken. We moeten nu nog minimaal een kleine vijf jaar wachten met zwanger worden, of het daarna een optie is is nog steeds de vraag. Mijn eierstokken zijn afgelopen december weg gehaald, dus zelf zwanger proberen te worden of met nieuwe ICSI-behandelingen is geen optie meer. We hebben echter toen ik de diagnose kreeg nog wel een spoed-ICSI kunnen doen, waarbij alle embryo's ingevroren zijn voor een latere terugplaatsing. Ook zonder eierstokken zou dit nog mogelijk zijn, omdat ik mijn baarmoeder nog wel heb. We hebben nog zeven embryo's in de vriezer. Dus een broertje of zusje is nog niet voor 100% uitgesloten, maar de kans is wel minimaal. We gaan er eigenlijk vanuit dat het niet meer zal gebeuren. Eerst er maar eens qua gezondheid goed doorheen komen, dat is het allerbelangrijkste! Wat leuk dat je in København woont! Ik geef Deense les en ben vertaler! Held og lykke!
Hey Maartje! Dat is inderdaad heel ongewoon in IVF land, maar dankzij ICSI ben je gezegend met een lief dochtertje. Ik dacht eerst van dat IVF is minder zwaar dan ICSI, of is het precies hetzelfde? Qua spuiten enzo? Ik ben benieuwd hoe je hebt ervaren naar die ene overstap. Je had me een mailtje gestuurd weet je nog? @ Jippie. Oh, hou moed! Gezondheid en sterk zijn, dat kun je! Ik ga hopen voor je dat je snel beter word. En hopen dat het minder dan 5 jaar gaat duren. De cryo's kunnen toch ietsjes langer blijven dan 5 jaar? Ik hoop het echt zo voor je, en anders wanneer je gauw beter word, zeker voor een brusje gaan! <3 Ik heb vandaag mijn ongie! (uur geleden) Het is vandaag Hemelvaart dus de kliniek is gesloten. Mijn vriend gaat morgen bellen, zo krijg ik m'n pakketje spuiten weer
Ohhh mailtje, ohja!! Maar m'n hoofd staat ff niet zo naar 'werken' dus ik kom er later op terug, oke? ICSI is voor de patiënt hetzelfde als IVF. De lab medewerker moet alleen 1 extra handeling uitvoeren: het zaadje in het eitje stoppen ipv de boel bij elkaar te mikken in een petrischaaltje zoals bij IVF.
De cryo's kunnen 10 jaar bewaard worden. Na vijf jaar moeten we aangeven wat we met de cryo's willen. Het is mogelijk om het nog eens met vijf jaar te verlengen. Ze zijn op eerste kerstdag 2009 ingevroren. Bedankt voor je lieve woorden, we houden zeker moed!