Verliefd op vriendin ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Verliefd, 20 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Iedereen heeft toch weleens dat je iemand ziet en denkt wow wat een knappe vent ofzo. Dan hoef je dat toch niet gelijk op te biechten? Als ik HNTM kijk denk ik ook jeetje wat een mooie meiden, terwijl ik allesbehalve lesbisch ben. Maar dat mag je toch ook gewoon vinden?

2. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Het enige wat ik kan zeggen is: wees eerlijk tegen je vriend. Als je namelijk eerlijk bent dan gaat er niets kapot want je doet (nog) niets fout.

Maar zoals je zegt dat je op het punt staat de vrouw te bevliegen dan kan het ook alleen maar fout gaan. En dan maak je wel wat kapot. En ik denk dat zolang jij geen reden hebt om deze gevoelens te onderdrukken dat ze alleen maar sterker worden (been there, done that).

Ik heb ook zo iets gehad alleen dan met een man. Ik ben eerlijk geweest tegen me vriend aangezien ik niet eens tegen hem kan en wil liegen (want ja dat is het in mijn ogen) en toen mocht ik kiezen wat ik wou. Ik mocht mijn gang gaan, als ik maar eerlijk zou blijven zodat hij het ook kon stopzetten als hij daar behoefte aan had. En weet je. Ik vond het gelijk niet meer zo leuk en interessant. En er is nooit ruzie geweest en ik heb nooit schreve gezichten gehad thuis ;)

Hoe langer dit doorgaat hoe moeilijker (en waarschijnlijk erger) de gevoelens worden
    Dus wil je dit blijven voelen? En kan je je in houden. Dan ka je het voor je houden maar als je op een van de twee vragen nee antwoord dan zou ik het vertellen aan ke vriend voor het telaat is.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja denk zeker dat iedereen dat wel eens heeft. Maar toch vind ik het in geval van ts een beetje anders. Ze heeft sterke seksuele gevoelens / verlangens naar de vriendin toe en fantaseert zelfs over een triootje. Als het alleen bij 'iets vinden' zou blijven is het allemaal onschuldig maar ts heeft er echt last van, het beheerst haar leven. Dat lijkt me toch iets intenser en serieuzer allemaal.

4. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik wil nog even zeggen dat ik het wel echt goed vind dat je hier een topic voor geopend hebt. Het moet niet makkelijk zijn hier mee te dealen in je eentje, fijn te lezen dat het je oplucht. Veel succes!

5. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Wat een lastige situatie.
    Je krijgt veel adviezen maar eigenlijk hoor ik vooral wat je niet wilt.
    Logisch, want het is lastig maar je moet ergens een keuze gaan maken.

In mijn beeldvorming heb je enkele keuzes:

1. Je houdt de situatie zoals het is. Huwelijk gaat door en verliefdheid ook.
    2. Verbeek contact met vriendin. Op een duidelijke manier.
    3. Je vertelt het je vriend.

Heel veel meer opties zijn er niet. Je wil eigenlijk geen enkele optie. Dat kan niet. Ik denk dat je gewoon moet stoppen met excuses te verzinnen waarom je iets wel/niet zou doen en een keuze moet maken. Dat geeft jezelf ook weer rust.

6. Verliefd

Verliefd Niet meer actief

Dankjewel Rocketsciene. Ik heb er lang mee gelopen of ik het wel of niet zou plaatsen, ook omdat ik zelfs hier bang was om niet serieus genomen te worden maar ik moet het ergens kwijt want ik zit er echt mee. Wil wel even duidelijk stellen dat het niet alleen seksuele gevoelens zijn, ik weet niet precies wat het is. Ik herken ook verliefde gevoelens en ja ze zijn sterk. Ik heb overigens niets gezegd over een trio. Ik fantaseer over sex met haar ja m'aar een trio. Nee dankjewel:)

7. Verliefd

.

Je hebt een punt, maar je vergeet een belangrijke. Ik wil er vanaf! Hoe stop je iets dat je zelf niet in de hand hebt ? Kan dat niet gewoon zonder veel verandering en zonder open en bloot te gaan ...

8. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Het trio was een aanname sorry, omdat je schreef, ik zal eens een balletje opgooien bij mijn vriend. Ik dacht dat je daarmee insinueerde dat je een vrijpartij met vriend en vriendin wel zag zitten. Sorry als ik dat verkeerd had gelezen.

9. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Nee denk niet dat het dan snel stopt in jouw geval. Waarom niet eerlijk tegen vriend of vriendin vertellen? Je wil dat het stopt dus je hebt ook niets te vrezen denk ik. Als ik jouw vriendin of vriend was geweest had ik je alleen maar gewaardeerd vanwege je eerlijkheid. Zou je er verder echt niet om uitlachen of zoiets. Jij kan hier immers ook niets aan doen.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou het echt grote onzin vinden om zoiets aan je vriend te vertellen. Je doet er niks mee, verliefd zijn is soms ook gewoon leuk zonder dat het consequenties hoeft te hebben.

Ik snap oprecht niet waarom iemand dat aan haar man/vriend zou vertellen. Maakt diegene zich alleen ongerust om helemaal niks..

11. Verliefd

Precies Skatje. Dit dus :)
    Misschien moet ik er inderdaad maar gewoon van genieten en al Mn dubbele gevoelens maar gewoon laten voor wat het is ...

12. Mithay

Mithay Actief lid

10 feb 2016
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook meegemaakt. Een vrouw die ik leerde kennen op fotografiecursus. Er was meteen een klik en werden hele goede vriendinnen.

Ze is prachtig om te zien, daarnaast is ze ook super lief en grappig. Ik heb er niks mee gedaan. Vond het eigenlijk een heerlijk gevoel. Juist omdat ik geen relatie met haar wilde en ik gelukkig getrouwd ben. Zoiets als verliefd zijn op je onbereikbare idool.

Momenteel zie ik haar niet zo heel vaak meer. Maar als ik haar spreek of zie, steken af en toe nu nog die gevoelens op. Heerlijk toch!?

Ik zou niet lelijk tegen haar doen om het contact te verwateren. Als je er verder niks mee wil, dan gewoon van genieten.

13. Verliefd

Dat doe ik zeker ook , maar ik zit er nogal mee soms. Als ze verdrietig is bijvoorbeeld komt ze bij mij uithuilen en stort ze soms letterlijk in Mn armen ... ik vind die dubbele gevoelens dan echt vervelend. Tuurlijk troost ik haar dan , maar het maakt me zelf soms zo gek, als ze me aanraakt etc ....

14. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Maar misschien heeft je man daar geen moeite mee? Juist omdat het een vrouw is waar je verliefd op bent. Ik heb altijd relaties met mannen gehad maar heb met vrouwen gewoon wat aangerommeld. Gewoon een fling zeg maar.
    Tegen mijn huidig vriendje heb ik ook verteld dat ik fysiek ook op vrouwen val maar dat ik altijd monogaam ben in een relatie. Dat die zich geen zorgen hoeft te maken zeg maar. Maar hij zag het probleem niet want een vrouw kan me geven wat hij niet kan zei die. Zolang hij er van af weet vindt die het prima (andere mannen zij no go voor duidelijkheid). Soms, als we uit zijn en het heel goed klinkt tussen mij en een andere dame en ik toch met hem naar huis ga, zegt die dat ik ook met die vrouw mee mag en dan kijkt die verbaasd dat ik toch liever met hem mee ga. Hahaa!
    Gewoon... stel je voor dat vrouwen iets zijn waar je mee wilt experimenteren en je vriendje daar geen moeite mee zal hebben ... wat zou je dan doen?

15. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hoe denk je dat je vriend gaat reageren als je het zou vertellen? Dat is ook belangrijk. Ik weet zeker dat ik dit heel goed aan mijn man zou kunnen vertellen en hij zou het misschien wel een beetje grappig vinden. Als je het misschien precies zo verteld als je het voelt dan is er misschien niets aan de hand. Misschien kan hij het juist relativeren voor je. Ik zou er denk ik dus wel open over zijn aan je vriend, maar hij moet wel precies kunnen begrijpen hoe de vork in de steel zit. Is hij bijvoorbeeld heel jaloers aangelegd, dan gaat het misschien lastig worden.
    Je zou kunnen zeggen, ik ben de laatste tijd een beetje in de war, ik vind ... heel aantrekkelijk en het lijkt wel alsof ik me ook echt aangetrokken voel etc etc....
    Jijzelf kan het beste inschatten hoe je vriend hierop gaat reageren...
    Het is duidelijk dat je niet minder verliefd bent op je vriend dus ik zie het niet als een verliefdheid waarbij je je eigen vriend kwijt zou kunnen raken. Ik denk ook eerder dat het wel overwaait. Soms kan je wel eens in de war raken van bepaalde dingen en misschien speelt het aankomend huwelijk en de wens voor een tweede kindje wel mee. Allemaal spannende, leuke veranderingen die gaan plaats vinden. Maar die je misschien emoties een plek moet gaan geven ( heb je vaker 'problemen' hiermee?).

16. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Dit

17. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Wat grappig dat veel mensen zeggen dat ze het aan hun vriend zouden vertellen. Dat zou ik eigenlijk niet doen...
    Je geeft aan dat je er niks mee wilt en dat je echt voor je vriend wilt gaan. Als het om een andere man ging en iemand vertelt mij dit zou ik zeggen: hem niet meer zien en niet meer met hem afspreken en appen. Dan zal het vanzelf overgaan, of niet en dan moet je je afvragen of je de goede keuze hebt gemaakt, maarja...
    Dus dit is dan wel een vrouw, terwijl je vriend een man is, maar min advies is hetzelfde. Het contact laten verwateren. Liefst cold turkey, maar ik kan me voorstellen dat zij hier niks van snapt. Je kunt ervoor kiezen haar inderdaad te vertellen dat je een stapje terug doet omdat je het gevoel krijgt dat je meer met haár bezig bent dan met je huwelijk bijvoorbeeld...
    Het lastige is wel dat je vriend blijkbaar ook bevriend is met haar...
    Misschien is het trouwens ook wel spannend dat het eigenlijk niet mag... Dan kun je het beste van jezelf accepteren dat je verliefd bent, maar er niks mee doet denk ik.
    Het kan ook zijn dat je eigenlijk wel op vrouwen valt en dit probeert te onderdrukken, ik zou dit voor de zekerheid wel uitzoeken. Misschien dat je onderbewuste zelf je nu een seintje geeft dat trouwen met een man toch niet je ding is? Ik zeg ook maar wat hoor, maar als je jezelf dit soort dingen durft af te vragen kom je misschien wel dichter bij een goede oplossing.
    Sterkte, het lijkt me een rare en vervelende situatie...

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou het gewoon lekker laten voor wat het is. Als die vrouwen die hier zó hard roepen dat je vooral eerlijk moet zijn in een relatie..... ik begrijp dat in dit geval echt niet. Ik denk dat je je vriend alleen maar verdrietig en onzeker zou maken. En waarom? Je wil er niets mee en gaat er ook niets mee doen. Je vriend gaat bij iedere vrouw waar je aandacht aan besteed over 5 jaar nog denken "zou ze....?"

19. Verliefd

Hee, wat knap van je partner dat hij jou die ruimte durft te geven ! Ben je dan nooit bang om gevoelens voor iemand te krijgen of is het puur lust? Ik zelf heb eigenlijk helemaal geen behoefte om te experimenteren met anderen, laat staan met vrouwen . Het is gewoon zij die blijkbaar heel veel met me doet!

20. Verliefd

Nee, ik heb zoiets nog nooit gehad en begrijp ook niet goed waar het vandaan komt. Ik ben zelf altijd ook heel open naar mijn vriend toe, hij weet dat ik haar aantrekkelijk vindt maar verder dan dat weet hij het niet . Ik vraag me eigenlijk ook soms af waarom ik hem gewoon niet een beetje meer zou vertellen. Of ja, eigenlijk weet ik wel waarom ... namelijk dat hij anders misschien niet meer wil dat we zo vaak afspreken , terwijl er niks bij is. .

Deel Deze Pagina