Eh nee, ik zou toch echt de lul missen Nee ik denk dat het meer nieuwsgierigheid is en zij als persoon ...
Ja klopt, dat schreef ik op reactie op iemand anders die een vriend had die vreemdgaan met een vrouw vast niet erg zou vinden . Dus om een "vrijkaartje" te vragen bedoelde ik meer ...Maar dat wat puur flauwekul 😩
hoe was dit verder bij jou? Had je er geen "last" van ? Verschil is wel dat ik haar regelmatig zie en dat we bij elkaar over de vloer komen , dus het zal niet zo snel verwateren denk ik. We zitten nou in de fase dat we echt vaak afspreken. .... Misschien moet ik ook proberen om er luchtiger mee om te gaan. Maar zoals ik al schreef het voelt voor mij soms als een soort kwelling
Ik zou dit zonder moeite aan mijn man vertellen. Dit gaat in mijn hoofd dan om en dan vind ik het fijn als hij dat weet. Je wil er niets mee dat weet je . Dan is het gewoon fijn om te kunnen uiten tegen iemand . Het is zoals het klinkt gewoon een enorme klik en een lust/lief willen zijn voor die persoon.
Ik zou het ook vertellen. Ik was ook verliefd op een ander geworden (had zelfs al gezoend) en heb ook mijn vriend verteld hoe de situatie was. En nee hij was echt niet blij maar uiteindelijk komen jullie er samen wel overheen zeker als de liefde zo sterk is dat je gaat trouwen. Mijn vriend toen is nu al jaren mijn man en het was ook fijn voor die ander om te vertellen WAAROM je het contact verbreekt met iemand want ik ken ook de andere kant (contact ineens verbreken en diegene weet jaren later nog niet waarom... Zoiets blijft spoken bij dat meisje en ze haalt zich vanalles in haar hoofd). Het is lastig om het contact te verbreken want net als alles wat jou een fijn gevoel geeft wil je dat natuurlijk niet kwijt maar doordat je vriend en je vriendin het beide weten is het makkelijker om het te breken. En het gevoel ebt vanzelf weg. Hoe hoog die drempel nu lijkt, zo goed zal het zijn als je erover heen gaat. Als zoiets namelijk je relatie kapot zou maken is deze nooit sterk genoeg voor een huwelijk. Scheelt je een hoop gedoe.
Ja, je hebt gelijk. als het een man zou zijn waar ik gevoelens voor kreeg zou ik dit zonder problemen vertellen, misschien is het ook wel een bepaalde schaamte dat het een vrouw is. Ach, weet je... Dat ik haar aantrekkelijk vind weet hij al een tijdje, maar dat het meer dan dat is niet. Misschien is het ook geen echte verliefdheid zoals aurelly beschreef en is het meer de lust, nieuwsgierigheid , what else...... Ik weet het niet.. Ik ben misschien ook bang dat hij er anders tegen aan gaat kijken, als ik weer eens met haar afspreek (zoals zo vaak) . Ik zie haar morgenmiddag weer en m'n man weet daar ook gewoon van . Ik zou het erger vinden als ik niet meer (zo vaak) met haar zou kunnen afspreken omdat hij dat misschien niet leuk zou vinden. (Juist omdat ik er niks mee wil doen) Misschien waait het wel over binnenkort en dan kan ik het altijd alsnog vertellen dat ik een bepaald gevoel bij d'r had/heb. ik zou wel graag handvatten willen om er beter mee om te gaan? Iemand advies? Zoals ik al eerder zei: het kwelt me soms echt. (In haar bijzijn dan)
Ik vind dit echt een stom idee. (even heel bot gezegd) Het is het gevaar opzoeken. Ik kan ook heel vaak met een vriend afspreken zonder dat mijn man dat vervelend vind dat is bij een vrouw niet anders maar als ik er gevoelens voor krijg neem ik afstand. Ik ga mezelf niet in dezelfde situatie als toen zetten en dezelfde fout maken. Het is namelijk maar 1 momentopname dat het hele vertrouwen in je relatie weg kan vegen en het is sneller gebeurd dan je denkt.
Ik geef je helemaal gelijk. Verschil is wel, dat zij in principe geen gevaar vormt omdat ze 100 % hetero is, net als ik.....als zij nou op vrouwen zou vallen zou dat inderdaad een ander verhaal zijn. Van de andere kant denk ik ook wel eens: acht wat, welke vrouw heeft nou niet (voor de flauwekul) een met haar vriendin gezoend. Ik niet, maar mocht ik inderdaad ooooooit eens in de situatie komen (ff voor de duidelijkheid: ik zou er niet zelf op aansturen) is er dan meteen wat aan de hand?
Je bent 100% hetro maar bent verliefd op haar? je hebt in ieder geval gevoels voor haar... misschien heeft ze dat ook voor jou, weet jij veel. Ik heb mijn man wel eens gevraagd wat hij ervan zou vinden als ik met een vrouw zou zoenen, hij vind zoenen vreemdgaan, of dit nu met een man is of met een vrouw.
Haha, ja dat klonk een beetje stom. Naja, bij nader inzien is verliefd misschien een groot woord, maar gevoelens heb ik wel voor d'r ja. Is voor mij ook de eerste keer trouwens dat ik dit voor een vrouw voel. Bovendien zou ik nooit iets met een vrouw willen , vandaar m'n reactie " 100 % hetero"
Hmm ik zou toch het contact een heel stuk verminderen. Je bent gelukkig met je man en wilt dit graag zo houden. Dan zou ik zorgen dat het niet kapot gaat door je "verliefdheid" op haar. Het zal anders hoe dan ook tussen jou en je man in komen te staan..Dat word alleen maar erger denk ik. Dus hoe moeilijk het ook is probeer haar los te laten en vooral te investeren in je man.
Mwah ik denk dat je dat niet in je eentje beslist. En er zijn nog meer opties, zoals: 3. Blijf vrienden en doe niks 4. Wacht tot het overgaat
Optie 3 en 4! Als Mn gevoelens de overhand nemen dan kan ik nog altijd ervoor kiezen om alles los te laten (haar dan) als vriendin ..
Jazeker, bij ons wel. Man of vrouw, je blijft gewoon intiem met je partner en met niemand anders. Geen enkele vrouw is 100% Hetro. Er zijn wel een heleboel vrouwen (incl mijzelf bijvoorbeeld) die nog nooit gevoelens voor een andere vrouw hebben gehad maar net als jij kunnen die bij de juiste persoon naar voren komen en dan is het verschil tussen man en vrouw niet belangrijk meer dan is het belangrijk dat je afstand neemt omdat je voor je vriend kiest. Er is geen tussenweg. Je zoekt het gevaar op en zet je relatie op het spel of je neemt afstand en neemt een duidelijke keuze. Verliefd is verliefd. En als je zelf denkt dat het een opvlieging is en niet meer dan dat, wil je dan echt dat deze opvlieging jou relatie kapot maakt? Want dat is wat je doet als je het risico wilt lopen elke keer.
Hee, ik weet nog niet wat het is. Het lijkt me gewoon een opvlieging , maar ik merkte dat mijn gevoelens toenamen en daarom maakte ik dit topic aan. juist omdat ik dit niet wil. Ik wil er vanaf . Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met risico lopen elke keer. Als het een man was geweest , dan neem ik risico. Maar toch niet bij een vrouw die hetero is en niet eens van mijn gevoelens af weet? Ik kan me heus wel inhouden , ik vind het alleen moeilijk dat het er is... .
Ja , je hebt gelijk hoor. Zo voel ik er ook over, ik denk niet dat ik nee kan zeggen als zij zou beginnen, denk dat ik me teveel zou laten leiden door mijn gevoel in ieder geval. Het verstand zegt natuurlijk heel wat anders . Bovendien zou ik zelf nooit toespelingen maken ... dat is eigenlijk wat ik bedoelde ... en aangezien zij (ook) op mannen valt en ze niet eens weet van mijn gevoelens, zal dat scenario niet snel gebeuren (gelukkig) of denk ik er "verkeerd" over ? Verbeter me please als dit zo is
heb een poosje mee zitten lezen en getwijfeld of ik zou reageren, want het is waarschijnlijk niet wat je lezen wil. Als je er van af wilt, dan zal je het contact moeten minderen cq verbreken. Eerlijk, ik ben zelf door mijn ex bedonderd en dat is niet tof. Je hebt je partner, en daar ben je in mijn visie trouw aan. Ontrouw is elke intieme handeling met wie dan ook in welke vorm dan ook. Als ik je man zou zijn, en ik hier later achter komen, zou ik me flink bedrogen voelen. Niet bedoeld als aanval, maar neem je huidige relatie serieus met je man. Anders maken straks dingen meer kapot, dan je lief is.