Ik zit met iets in mijn maag en misschien kunnen jullie mij helpen. Hoe herken je een echte verliefdheid? Wanneer weet je of je écht verliefd bent op iemand anders, of dat er een andere achterliggende oorzaak is dat deze "gevoelens" er zijn?
Uhhmm... Als je wil ontkennen dat je hem best wel interessant vind? Als je stiekem hoopt, dat wanner je tel piept, of overgaat of wat dan ook het HEM is? Als je eigenlijk de halve tijd aan iemand loopt te denken? Ik denk dat je het gewoon wel voelt.. ofzo..
Als je jezelf al in de toekomst ziet met iemand en echt serieus de hele dag aan diegene denkt ... vlinders in de buik , liefst de hele dag bij hem willen zijn ...
hmmm, dit is wel een moeilijke, meestal kom je daar pas achter als je weet waarom je verliefd bent op iemand anders, mis je iets in je relatie? is er iets veranderd in je relatie? is je partner veranderd of ben jij de laatste tijd enorm gegroeid persoonlijk waardoor je nu andere eisen aan een partner stelt? ik denk dat je eerst diep in jezelf en je relatie moet graven voordat je daar antwoord op hebt.
Als je niet gaat twijfelen op het moment dat je er echt werk van maakt. Wel een lastige hoor. Meestal wist ik het pas als ik echt met die persoon aan het daten was. Echte verliefdheid herkende ik dan direct. Maar wanneer de persoon nog onbereikbaar is, dan kan ik op iedere lamlul volgens mij verliefd zijn
Het is moeilijk te zeggen vind ik. Als je verliefde gevoelens hebt kan dat namelijk ook een projectie zijn van je onvrede met de huidige situatie. De vraag is dan ben je echt verliefd op deze persoon of op wat je hoopt te 'bereiken'. Een klein persoonlijk voorbeeldje. Een jaar of 5 geleden werd ik (dacht ik) verliefd op iemand anders. Diegene beloofde altijd aandacht voor mij te hebben en ik geloofde hem. Hierdoor heb ik ook de relatie met mijn (nu inmiddels man) vriend verbroken. Uiteindelijk werkte dit niet omdat ik niet écht verliefd op diegene was, maar op een situatie waar er een stuk meer aandacht aan mij werd geschonken. Na een jaar zijn mijn man en ik weer bij elkaar gekomen, nadat we de situatie goed onder de loep hadden genomen en er de nodige dingen veranderd zijn. Dus ik zou zeggen neem de tijd om al je gevoelens onder de loep te nemen. En als je besluit op deze gevoelens te vertrouwen, spring ook dan niet meteen in het diepe.
Oei, dat is lastig en ik denk ook dat dit voor iedereen anders zou zijn. Als je een eventuele andere achterliggende reden zoekt, zou ik echt mega-diep graven in jezelf en huidige situatie.
OOh heerlijk dat gevoel! Mis het wel hoor Ik denk dat als je verliefd bent, je het meestal wel zelf in de gaten hebt. Als degene constant on youre minds is....dan ben je geboekt! voor love enjoy it~!
smachten wachten op zijn smsje. balen als je na 1 minuut nog geen atwoord heb gehad, na 30 min boos wordt omdat hij nog niet heeft geantwoord, hihihihi
Tja moeilijk, denk je aan hem/haar in de zin van lust of heb je fatasieën over hiet het zou zijn in de toekomst....
Nou ik voldoe aan al jullie eisen/kenmerken haha, maar er zitten ook veel dingen niet goed in mijn huidige relatie waardoor ik dus erg twijfel. Ben ik nou echt verliefd op die (nu nog onbereikbare) ander? De "verliefdheid" is trouwens wel wederzijds, maar gelukkig nog even hartstikke onbereikbaar. Devy: Dat is dus ook precies waar ik bang voor ben. Ik vind het alleen zó moeilijk om uit te vinden of mijn verliefdheid nou écht is of dat het een soort van 'vlucht' is..
Maar dit soort gevoelens heb ik ook bij mannen gehad die uiteindelijk helemaal niets voor mij waren. Wat is verliefdheid dan eigenlijk? Hmmm... Misschien dat ik dan wel verliefd was, maar dat het niet "de ware" waren. Zoiets?
Verliefd zijn is voor mij als ik de hele tijd aan diegene moet dingen, ik begin te zingen en te dansen en ben de hele dag vrolijk. Als ik diegene zie of weet dat ik hem tegenkom, dan wordt ik een tikkeltje zenuwachtig en zorg ik dat ik zo mooi mogelijk eruit zie. Als ik hem zie wordt ik warm van binnen en een beetje verlegen. Ik wordt zenuwachtig hoe ik overkom bij diegene en doe echt mijn best om zo leuk mogelijk ook over te komen en niets te zeggen waardoor diegene mij niet leuk zou kunnen vinden.. En stiekem fantaseer ik over hoe het zou kunnen zijn.. Probeer eens op te schrijven wat je nog leuk vind in je relatie en welke dingen niet en schrijf dan eens op wat je zo leuk vind in degene op wie je verliefd bent. Misschien wordt het daardoor duidelijk waarom je die gevoelens hebt en kun je erachter komen wat er misschien moet veranderen in je eigen relatie?
Ik denk wel dat doordat het in je huidige relatie niet goed zit, je gevoelig bent voor aandacht van andere mannen. Althans, dat zou ik wel hebben. Hierdoor kan die verliefdheid misschien in werkelijk wat tegenvallen als je echt voor die persoon zou gaan. (Hoe gaat het eigenlijk verder met je en je beslissing? - nav je andere topic)
Yukl: Bedankt voor je reactie. Ja eigenlijk gaat het heel goed, in die zin dat we hard werken aan onze relatie. Maar toch voelt het (nog) niet goed en blijven die gevoelens voor die ander. Ze worden eigenlijk alleen maar sterker en dat doet me enorm twijfelen.
@MvLiam: Hmmm, lastige situatie zeg! Kan het misschien ook zijn dat hij precies het tegenovergestelde is van je partner, waardoor het zo 'heerlijk anders' lijkt allemaal, maar waardoor hij misschien het 'andere uiterste' is waar je op bent gevallen? waardoor een relatie misschien helemaal niet zou werken? Ik weet van mezelf dat ik mannen aantrekkelijk vind waarin ik de dingen die ik mis in mijn partner uitvergroot zie, maar als de vlinders weg zijn, zie ik ook dat het nooit wat zou kunnen worden, omdat zij weer andere minpunten hebben! Mijn vriend is bijvoorbeeld niet erg 'out-going', hij is heel rustig en zal zichzelf niet in het middelpunt van de belangstelling zetten, soms vind ik het jammer dat hij nooit eens echt los kan gaan. Ik kan dan een jongen die dat wel heel stiekem een beetje leuk gaan vinden, alleen omdat hij heel erg out-going is!
Kan me dat heel erg goed voorstellen! Lastig... Super goed dat jullie hard werken aan de relatie. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt voor jezelf! Lijkt me een erg moeilijke beslissing.