Ziggo Dome staan- of zitplaats?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lelie89, 18 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hi dames,

1 april ga ik, voor het eerst, naar een concert in de Ziggo Dome. Ik heb nu een staanplaats maar twijfel of ik toch niet voor een zitplek moet gaan.
    Als ik dan bijvoorbeeld naar de wc moet ben ik niet mijn plekje kwijt. En ik ben niet zo groot (1.60) dus stel het is heel erg druk en ik sta helemaal achteraan, krijg ik dan wel iets van de artiesten te zien buiten het scherm?

Hoe ver weg is ring 111 bijv. van het podium? Kan je dan nog steeds wel de artiesten zien zonder scherm?

Kan iemand mij wijsheid bieden?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik heb altijd zitplaatsen welk concert ook. En helemaal met jouw lengte of moet je vooraan staan en anders is het lastig met zien. Niet elke artiest heeft een heel groot schern. Zoals Taylor swift had in de arena super grote schermen maar in de Ziggo is dat al kleiner.
    Ga je alleen? Want dan is je plek idd wel weg als je gaat plassen.
    Je kan online opzoeken hoe je zicht ongeveer zal zijn in een vak. https://aviewfrommyseat.nl/venue/Ziggo+Dome/111

Ik heb overal en nergens gezeten in de ziggo dome en je ziet de artiest natuurlijk wel maar je kijkt ook veel naar het scherm

3. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Ligt aan het concert. Gaat het meer om de sfeer, gezelligheid en muziek, dan kun je prima staan. Wil je ook echt iets van de show en de artiest zien, dan moet je zitten. Ga je met een groep, dan is staan misschien ook leuker. Ik ga bij concerten niet snel tussendoor naar de wc of drinken halen, die twee uurtjes ofzo kan ik prima zonder.
    Ziggo Dome is gebouwd voor concerten (anders dan bv een stadion), dus in principe heb je overal goed zicht en geluid. Alleen hoe verder van het podium, hoe kleiner de artiest:D

Onze dochter is naar Billie Eilish geweest met mijn man. Kind was toen 1,50m ofzo. Ze heeft het superleuk gehad en Billie kwam ook heel dichtbij. Ze stond wat opzij van het podium.

4. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ga in mijn eentje dus dan is mijn plaatsje ook wel echt weg. Ik ga er nog even over nadenken wat ik fijner ga vinden.
    Dank voor de reacties!

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Als ik alleen naar een concert ga, zorg ik soweiso voor een zitplaats. Dan neem ik mijn ereader mee en kan ik lekker lezen terwijl ik wacht tot het concert begint, ipv dat ik in een grote menigte sta te wachten.

Lelie89 vindt dit leuk.
  6. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Ik doe altijd zitplaatsen in het Ziggo
    Tip voor parkeren: Boris Pasternakstraat;)
    Goedkoop parkeren en 5 minuutjes lopen!

Lelie89 vindt dit leuk.
  7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij doen staanplaatsen. Tot nu elk concert direct aan het podium gestaan. Wij gaan nog even plassen voordat we naar binnen gaan en dan redden wij het prima tot we weer thuis zijn of na het concert.

Lelie89 vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Bij ring 111 heb je goed zicht hoor. Ik persoonlijk zou voor zitplekken gaan. Afgelopen jaar bij Tom Odell zaten we 2e rang, dat was ook goed te doen.

*edit, rang 2 wel minder zicht op de artiest zelf uiteraard

Lelie89 vindt dit leuk.
  9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Ligt aan het concert. Sommige dingen vind ik echt gezelliger om te staan, andere vind ik prima om te zitten. In Ziggodome heb je overal wel oke zicht en bijna altijd goede schermen. Overigens was ik gister bij de bankzitters, ideaal want met al die kids kon ik met mijn 1.63 ook het podium eens goed zien haha…

Lelie89 vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Mij lijkt zo lang staan echt vreselijk, zeker te midden van zoveel mensen. :oops: Hier dus om die reden altijd zitplaatsen.

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina