Hallo dames, Ik weet niet of ik het hier goed zet maar oke.. Me pa maakt zich zorgen omdat ik 9 van de 10x op de fiets weg ga.. Hij is in de veronderstelling dat je vanaf ong de 7de maand niet meer mag fietsen.. Klopt dit want ben erg nieuwsgierig aan gezien ik nu al 23 bijna 24 weken zwanger ben..
Nog nooit van gehoord! Je mag gewoon fietsen hoor, niks mis mee! Juist goed om tijdens je zwangerschap lekker te blijven bewegen
probeerde hem ook al gerust te stellen maar hij blijft vol houden dat je met 7maanden niet meer mag fietsen.. daarom dat ik vroeg..
Hihi, Ik doe nog steeds bijna alles op de fiets. Dat wil beter dan lopen. De vk heeft er nog nooit iets over gezegd, lekker blijven fietsen meid.
Haha! Niets mis met fietsen als je zwanger bent hoor. Ik heb tot het einde van mijn zwangerschap gewoon gefietst. Op een gegeven moment ging ik wel wat minder hard en kwam wat minder ver (dik en traag ) maar ik ben juist blijven fietsen. Is juist gezond om te blijven bewegen!
Ik heb tot in de laatste week gefietst, mag gewoon hoor. Het is alleen minder fijn op het eind, kreeg snel last van mn bekken. Maar soms was het gewoon nodig.
Misschien is het iets wat leeft bij de iets oudere generatie? Mijn HA vertelde me deze week ook dat ik vanaf nu beter niet meer fiets. Nagevraagd bij de gynaecoloog en die vond het onzin en juist goed dat ik nog vaak fiets. Volgens mij HA mag je niet meer fietsen omdat je vanaf nu bij een ongeval veel meer kans hebt om je ongeboren kindje te verwonden. In een panieksituatie zou je geen tijd hebben om aan je buik te denken en dus toch gewoon met je buik tegen het stuur botsen. Nuja, vind ik persoonlijk onzin want dan mag je niet meer met de auto rijden ook. Jammer genoeg had ik vorige week een ongeval met de wagen en botste de buik ook aardig.
Ik heb met 30 weken nog zo'n 2 a 3 keer per week heen en weer gefietst naar mijn werk. Soms bij wat meer inspanning een harde buik maar deed geen pijn.
Ik durf het je niet te zeggen mie.. Zit hier echt met 2 bezorgde mensen.. Opa (me eigen pa) en papa (de vader van de kleine).. Aan de ene kant logisch maar dan mag je inderdaad niks meer.. Fiets nu ook nog wel gewoon al wil het niet altijd..
Mijn schoonmoeder kwam ook met het verhaal dat je vanaf 7 maanden niet meer mag fietsen. Nou de groeten, hoe krijg ik anders de boodschappen thuis? Nee hoor, alles lekker in de fietstassen en lekker rustig fietsen. Ik merk wel dat het wat minder hard gaat en vooral met heuvel op ben ik snel buiten adem (ik woon in het zuiden des lands). Vlos heeft het me nooit verboden dus zolang ik het nog kan zal ik het blijven doen.
Ik ging de week voordat ik beviel nog even 15 km fietsen wekelijks boodschappen doen met de fiets (man tilde het zware gerei wel) en op en neer naar de verloskundige met de fiets. Het verbaasde de verloskundige wel, maar verder werd er niks over gezegd. Het ging alleen idd minder snel en ik werd sneller vermoeid.
Zolang je het zelf prettig vindt en het je niet veel meer vermoeit dan anders, gewoon lekker fietsen. Geldt eigenlijk voor bijna alle beweging, tenzij het gevaarlijk is natuurlijk. Zolang je geen gekke dingen doet is fietsen een van de veiligste vormen van lichaamsbeweging. Fit de bevalling ingaan is heel verstandig.
ik fiets ook nog gewoon dagelijks naar het werk of om de boodschappen...af en toe nog naar de stad...langere stukken vind ik vervelend, want heb snel harde buik bij fietsen, maar vind het nog altijd fijner als lopen.
Hoezo niet? Je kan ook op straat vallen/struikelen Ik heb de vorige x tot op de dag van bevalling gefietst, 's avonds braken m'n vliezen. En nu ook veel op de fiets hoor, gaat beter dan lopen Wel lief dat ze zo bezorgd zijn
Haha nee joh, ik fiets nog steeds. Hoe kom je anders overal? Met m'n middelste ook nog met 40 weken gefiets hoor. Wat een onzin je bent zwanger, niet ziek