Hartslag weer naar beneden? 35+ weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leesteken, 29 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Zo rond het tweede trimester van mijn zwangerschap ging mijn hartslag omhoog. Sindsdien was het rond de 75/76. De afgelopen dagen zie ik mijn hartslag elke dag iets dalen. Ik zit nu ineens op 71. Zou het iets betekenen? Heeft iemand dit eerder gemeten?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee?

Maar maak je je zorgen en waarom houd je je hartslag zo nauwkeurig in de gaten? Met vragen zou ik me wenden tot de verloskundige. Zo een random hartslag zegt mij persoonlijk niets. As je je goed voelt is er volgens mij niks aan de hand. Zijn er andere klachten die je opvallen?

3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik maak mij geen enkele zorgen. Ik check mijn hartslag regelmatig sinds ik mijn afvaljourney ben begonnen. Ik ben het interessant gaan vinden. Zo kan ik bijvoorbeeld aan mijn hartslag zien wanneer ik ziek word/ben etc. En tijdens de hele zwangerschap was er ook veel aan af te lezen. Nu viel dit op. Geen idee wat het betekent dus wellicht dat iemand het ook heeft gezien.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Hmm denk dat een speling van 4 slagen per minuut heel normaal is... Als die nou echt ineens van 70 naar 85 of van 70 naar 55 zou gaan dan zou je daar mss wat aan af kunnen lezen. Maar van 75 naar 71 lijkt mij een verwaarloosbare schommeling. Ben geen arts ofzo hoor haha, maar zou daar echt zeker niks achter zoeken:)

Deel Deze Pagina