overal hoor ik eigenlijk dat vrouwen worden ingeleid, gestript, ingeknipt en wat weet ik voor complicaties... is dit eigenlijk altijd zo? of is dat meer de uitzondering? begin een beetje angstkriebels te krijgen namelijk
Hey Beckje, ik ben ook ingeknipt en mijn dochter is met de vacuüm gehaald maar heb geen minuut angst gehad en het viel allemaal reuze mee! Knip niks van gevoeld, vacuüm voelde een beetje maf maar deed geen zeer! Ik denk dat er vaak wel geknipt ed word als ik zo om me heen kijk, maar het hoeft echt niet meer pijn te doen denk ik!
ok dan valt dat wel meer mee dan ik denk misschien knip word toch altijd onder verdoving gedaan? of kan dat ook zonder?
Dat soort dingen gebeuren alleen als het nodig is, als alles goed gaat doen ze zoiets niet hoor, dus wees niet bang! Strippen doen ze als je overtijd loopt, om te kijken of ze zo wat kunnen opwekken. Niets engs aan hoor! Ik ben ingeleid omdat ik geen vruchtwater meer had, en voelde de kleine al voor de tweede keer in korte tijd super weinig bewegen. Omdat zijn hartje het niet trok hebben ze me ingeknipt en hem met de vacuümpomp gehaald. Allemaal uit nood dus. Als alles bij jou gewoon goed verloopt gebeurt dit niet hoor! En je hoeft er ook echt geen angst voor te krijgen als ze zoiets zouden gaan doen bij je, op dat moment wil je maar 1 ding en dat is je kleine vasthouden! Bij de knip heb ik verdovingen gehad dus heb niks gevoeld! En geloof me, zodra die kleine op je buik ligt ben je alle pijn vergeten, echt waar!
Ik was de hele zwangerschap trouwens heel bang voor de knip echt waar haha En nu, ik heb er wel last van gehad maar dat kwam omdat ik te snel weer alles zelf wilde doen en dat kon natuurlijk nog niet na 3 dagen Maar van het hele knippen zelf heb ik niks gemerkt! Alleen de verdoving voel je ff een gemene prik en that's it Viel me achteraf reuze mee. Zoals ik al zei, zodra die kleine op je buik ligt ben je de pijn weer vergeten
Het is juist fijn dat het allemaal kan, idd als het helemaal goed gaat is het niet nodig, bij mij duurde het persen te lang en daalde der hartslag, vandaar, knip is verdoofd van te voren klein prikje en idd je wilt je kleintje er zo gauw mogelijk uit dat ze alles mogen doen nee serieus ik vond het echt meevallen
Nee hoor, dat is lang niet altijd zo. Bij mijn 1e ben ik alleen gestript omdat ik daar zelf om vroeg na 8 dagen over tijd te hebben gelopen. Bij de 2e ben ik 2 weken te vroeg ingeleid omdat ik een te hoge bloeddruk had, terwijl ik daar de 1e zwangerschap helemaal geen last van had. Bij beide bevallingen iets ingescheurd (2 hechtingen), maar verder geen gekke dingen en ach als je je kindje in je armen hebt maakt het toch allemaal niet meer uit.
Je hoort vaak alleen maar de horrorverhalen, daar werd ik ook altijd bang van, maar daar heb ik nu zo'n hekel aan, het kan ook gewoon goed gaan! En mocht het toch nog anders lopen zoals een knip en een vacuüm kan dit ook gewoon nog erg meevallen!
Meis nijn bevalling ging volgens t boekje.. alleen.jammergenoeg had mijn zoontje handje opgeslagen naast zn hoofd. Resultaat totaalruptuur graad 4. Nu denk je vast wat erg.. maar al met al erg meegevallen.. van t inscheuren nuets gevoeld,gehecht op o.k en genezing verliep voirspoedig. Niet bang zijn,ze doen er alles aan om je zo prettig mogelijk te laten bevallen. Ik vond t bevallen zelf zooo bijzonder!! Pijn doet het maar het is bijzondere ervaring
Ben 2 keer gestript, 2 keer ingeknipt, 1 keer bevallen met de vaccuumpomp, 1 keer ingeleid en 1 keizersnede gehad.. en vind het nu wel best zo haha.
Strippen is niets engst aan, dat is gewoon als je overtijd loopt hardhandig met de vingers van de verloskundige of gyn inwendig proberen iets te beginnen. Inknippen doen ze alleen als 't noodzakelijk is, vaak op hoogtepunt van een wee. Voor de rest; je bent als 't goed is blij dat 't kindje er dan eindelijk uit is!
Geen idee, ik ben niet gestript, niet geknipt, niet ingeleid, geen pomp of tang. Ook geen pijnbestrijding. Wel een beetje gescheurd, paar hechtingen en heeel veel spierpijn de volgende dag Geen enkel bevalling is t zelfde. Ze hebben wel m'n blaas nog leeg gemaakt, voel je niks van