Ik gedroeg me vandaag echt onredelijk. Stond als een viswijf naar mijn zoontje van 4 te schreeuwen dat nu de grens bereikt was en dat ie heeel gauw moest maken dat ie binnen kwam. (en nog wat kreten erbij die ik niet zal herhalen) Kwam er op neer dat het niet echt voor kinderoren bedoeld was. Moet er wel bij zeggen dat dit zo'n dag was dat ie lekker het bloed onder mijn nagels vandaan haalde en ik de hele dag al aan t waarschuwen was. Ik had al tegen hem gezegt dat ie binnen moest komen en niet de stoep meer af mocht omdat ie zijn slippers al uit had. Maar meneer negeerde me weer.... Dus toen ging ik midden op t plein helemaal te keer. Schaamde me dood. Doe ik anders nooit. Hoop maar dat dit de hormonen zijn? Pfffff....
Meid, herkenbaar hoor. Ik merkte zelf ook dat ik naar onze 2 jarige heel snel m'n geduld begon te verliezen. Ik heb het opgelost door haar time-outs te geven wanneer het fout dreigt te gaan. Eerst geef ik haar een waarschuwing en luistert ze dan niet, dan mag ze even op een matje in de gang zetten. Het is echt een ander kind geworden en ik ... ik heb er ook baat bij. Ben zelf ook veel rustiger en kan nu weer genieten van het zwanger zijn en van onze dochter.
Helaas voor jou en vooral je omgeving zijn dit oa je hormonen aan het woord. Ik herken het helaas maar al te goed, afgelopen week hoorde ik een vrou tegen haar kinderen schelden en tieren op een manier die ook echt niet leuk was, maar helaas, ik hoor mezelf ook nog wel eens zo tieren. En het ergste? Ons oudste lagt me dan af en toe recht in mijn gezicht uit! Puur explosiegevaar... En het allerergste vind ik dan dat ik zelf ook vind dat ik een scheldmama ben en zo niet wil zijn Sterkte en probeer je maar voor te houden dat het met een week of 20 voorbij zal zijn... Groet van Kiki
Hoi, Wel vervelend dat je je zo voelt hoor, stomme hormonen! Las toevallig vandaag iets over extra magnesium en vitamine B6 waaraan je als je zwanger bent, een tekort kan krijgen. Door dit tekort kan het gebeuren dat je idd nogal anders reageert dan anders in dit soort situaties... Nou weet ik niet of dat bij jou het geval is hoor maar misschien heb je er iets aan...
Ik merk ook dat ik sneller uit mijn slof schiet., vaak om onbenullige dingetjes. Voel me dan achteraf vaak heel onredelijk en schuldig, en probeer t dan wel goed te maken met een dikke knuffel.
valhalla en ik hebben denk ik hetzelfde stukje gelezen... Ik heb vitamine B complex geslikt op advies van collega en verloskundige... Het schijnt heel goed te zijn voor je gevoel van wel behagen.. Ik zou het proberen als ik jou was.... Ik ben ook wel eens onredelijk tegenover mijn dochter nu in zwanger ben, ik probeer haar dan even simpel uitleg te geven hoe het komt en dan een dikke knuffel en klaar... Probeer mezelf niet te schuldig te voelen, ze zwangerschap is van tijdelijke aard... Groetjes Catheleine
heel herkenbaar. Ik voel me dan achteraf zo schuldig dat ik me geduld ben verloren en zo lelijk tegen me meisje heb gedaan. Het zijn idd de hormonen want ik heb er echt een hekel aan om als een viswijf te schelden en ik deed het normaal nooit maar nu schiet ik zo nu en dan uit me slof.... pff rot hormonen en me dochter vraagt er niet om die moet het allemaal ondergaan. ( kan een kind hier trouwens wat aan over houden op latere leeftijd vraag i kme af? )
Zoo dat is erg herkenbaar! Ik had het er laatst nog over met een collega van mij. Die hebben behoorlijk wat met mij te stellen gehad en volgens mij waren ze blij dat ik eerder met verlof ging hahaha.. het gaat echt over. Het is niet leuk dat je zoontje nu "de dupe" is maar dit zijn echt je hormomen aan het woord!
Zullen idd de hormonen zijn in combi. Was nu toevallig je zoontje,maar had net zo goed vanavond je mannetje kunnen zijn. Dikke knuffel geven en je er niet te druk over maken.
Oh my god, ik ook hoor, maar niet buiten ! Hou me steeds in en gewoon praten, schijnt ook goed te helpen. Gelukkig is zij niet 2 jaar maar 6 jaar, haha! Ze probeerde gisteren wel uit te dagen, maar ik negeerde haar
Gelukkig ben ik niet de enige! Gaat alweer wat beter. Hij vind me nog steeds lief Dat van die magnesium en B6 las ik ook ergens, dus dat ga ik dinsdag maar eens even halen. En ja dinsdag mag de kleine man ook weer naar school. Da's beter voor ons allebei. Hij vind het helemaal niet leuk om vrij te zijn. Gaat veel liever naar school. ( hoe lang duurd dat nog )