Dank voor jullie reacties! @Rozientje: Helaas hebben we onze kindjes om 2 verschillende oorzaak verloren, waarbij de vroeggeboorte van onze zoon een hoge herhalingskans heeft. In een volgende zwangerschap gaan ze dit extra in de gaten houden en zal ook preventief een behandeling plaatsvinden echter is de kans zeker aanwezig dat het weer mis gaat. Hopelijk kunnen ze dit voorkomen maar zal zeker geen onbezorgde zwangerschap zijn.
Wat ontzettend heftig en haast onmenselijk om dit te moeten meemaken... Heel veel sterkte! En ik hoop dat je in de toekomst een mooi gezond kindje in je armen mag sluiten!
Allereerst heel veel sterkte toegewenst! Ben je wel op stollingsafwijkingen getest? Ik heb het antifosfolipidensyndroom en die is verantwoordelijk voor een groot percentage van alle verliezen rond de 20 weken. Ik heb twee kindjes verloren met 22,5 weken en 23,5 weken door vroegtijdige weeen veroorzaakt door het antifosfolipidensyndroom. APS kan heel veel zwangerschapscomplicaties veroorzaken zoals groeiachterstand, vroegtijdige weeen, pre eclampsie en helpp syndroom. Doordat je lichaam antistoffen aanmaakt die je zwangerschap als iets slechts ziet. Doodgeboren kinderen komen ook vaak voor bij APS doordat de placenta slecht werkt en de baby dus niet goed kan groeien/ontwikkelen. Misschien is mijn berichtje overbodig en is het allang uitgesloten, maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen aangezien lang nog niet alle dokters hier standaard op testen helaas. En het wel een groot veroorzaker voor dit soort dingen is en heel makkelijk te behandelen is.
Wat ontzettend heftig, één keer heeft mijn hart al gebroken! Ik wil jullie heel veel kracht toewensen en hoop dat jullie droom ooit nog uit mag komen en jullie een gezond levend kindje mogen krijgen!
Jeetje 1x is al te veel en dan moet je 2x een verlies verwerken. Sterkte ik hoop dat jullie wens alsnog vervuld wordt