Zwanger en bodypump/xco

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosenzo, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik ben behoorlijk bodypump verslaafd. Ga 3 keer in de week en probeer ook altijd nog 1 of 2 keer per week xco te doen. Nu vroeg ik me af of er nog meer zwangeren zijn die dit graag doen. Zou graag willen weten of dat nog fijn was tijdens de zwangerschap. Met bodypump kan je natuurlijk minder gewicht op je stang doen, maar met xco is dat al weer lastig. Ik ben benieuwd naar ervaringen.

2. lecygne

lecygne Lid

1 mrt 2012
    16
    0
    0
    Brabant
    Hoi Roosenzo

ik ben 27 wk en geef nog 3x idw zumba toning/dans + krachttraining en dat is vergelijkbaar met wat jij nu doet..
    En dat gaat me nog goed af...ik werk met losse dumbells a 3 kg..zolang het gaat kun je het gewoon blijven doen alleen mag een verzuring van de spieren niet plaatsvinden..

verder is het belangrijk dat je gewoon heel goed naar je lichaam luisterd je kracht/uithoudingsvermogen zal wrs wat minder worden dus geef daar dan wel aan toe en doe wat rustiger aan...
    Maar hoe langer je lekker en verantwoord in beweging blijft hoe beter;)

fijne zwangerschap verder toegewenst!

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Bedankt voor je antwoord. Bij het bodypumpen verzuren mijn spieren constant, maar dat mag dus niet? Wat is daar de reden van dan? Ik wil inderdaad zo lang mogelijk in beweging blijven en het liefst natuurlijk op een verantwoorde manier :D

4. lecygne

lecygne Lid

1 mrt 2012
    16
    0
    0
    Brabant
    graag gedaan!en over de verzuring ik zie dat ik al een stukkie op je voorloop dus dat is bij jou nog niet van toepassing haha:)

maar lees dit stukkie maar even
    Spierversterkende oefeningen (Callanetics / Body Pump/)
    Tot aan de vierde maand kunnen deze oefeningen gewoon uitgevoerd worden. Na de vierde maand worden oefeningen, die op de rug worden uitgevoerd, afgeraden. Als een zwangere vrouw op haar rug ligt kan het gewicht van de foetus de bloedstroom tussen hart en hoofd vernauwen. Mocht je duizelig worden, rol dan voorzichtig op je zij om de druk te verminderen.

De handen en knieën stand geeft vaak klachten aan de polsen en kniegewrichten door de gewichtstoename. Beter is het om dan te steunen op de hele onderarmen.

Tijdens de grondoefeningen moet de deelneemster altijd haar bekkenbodem aanspannen om de (bloed)circulatie en de elasticiteit te vergroten. Bovendien is een goede houding van groot belang om blessures te voorkomen en moet je er goed opletten dat er gecontroleerd bewogen wordt.

Oefeningen waarbij attributen zoals dynabands en gewichtjes worden gebruikt kunnen na de 6e maand beter uitgevoerd worden zonder deze attributen. Een zwangere vrouw mag nooit op het punt komen dat de spieren gaan "branden", want dan is er al melkzuur gevormd.

:)

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Heel erg bedankt voor de info.

6. x0x0

x0x0 Actief lid

17 jan 2012
    114
    0
    0
    #6 x0x0, 11 jun 2012
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
    @Iecygne

Maar ik doe elke dag 3 sets van 30 squats en ik doe lunges en train mn armen, maar die branden dan wel fftjes hoor. en daarbij 1-3x in de week cardio dan.
    Ik ben 30weken zwanger en doe dit al mn hele zwangerschap?? Is dit slecht?

7. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Iknheb tot.een week voor de bevalling bodypump gedaan. Op de site van Les Mills staan nog wat opties voor zwangeren. Xco ben ik op advies van de instructrice na 15 wekenee gestopt ivm de buikdpieren

8. lecygne

lecygne Lid

1 mrt 2012
    16
    0
    0
    Brabant
    Als je op het moment van je eerste verzuring stopt kan het niet veel kwaad!maar tijdens m'n lessen bijv moeten de vrouwen op het moment van verzuring nog een set van 10 bijv maken en dat is tijdens je zwangerschap niet goed..

Dus gewoon op tijd stoppen misschien ook wat minder hh maken zou ook kunnen helpen maak er bijv 4 setjes van 15 van...je bent sowieso nog erg fanathiek bezig wat alleen maar goed is zolang jij je goed voelt..:)

cardio kun je gewoon blijven doen hoor wellicht een level tje minder omdat je uithoudingsvermogen wrs minder is...ik zou alleen je programma niet verzwaren!

Fijne zwangerschap verder!

9. x0x0

x0x0 Actief lid

17 jan 2012
    114
    0
    0
    Ja mijn cardio doe ik inderdaad veel rustiger aan.

Dank je wel voor je reactie!

Jij ook een fijne zwangerschap!

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik denk dat ik xco ook wel enger vind dan bodypump omdat je eigenlijk constant buikspieren doet tijdens xco.

11. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    De pump was op een gegeven welg komisch bij de clean ' n press, toen kwam.de.bar elke.keer tegen mn dikkie buik aan....;)

12. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Ik ben ook helemaal gek op bodypump!
    Ben nu wel al iedere week overgegaan op lichtere gewichten omdat ik merkte dat mn lichaam het net niet aankon..

Ik blijf het nu gewoon doen tot het niet meer gaat. Deze week thuis gebleven ivm misselijkheid..

Hier nog een artikel die ik had gevonden op internet!

Medifit Enschede - BODYPUMP & zwangerschap

Deel Deze Pagina