verklaring verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door jes1, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik las net op de site van het UWV dat je een verklaring van de verloskundige moet hebben waarin staat dat je zwanger bent. Dit
    zou je dan aan je werkgever moeten geven.
    Klopt dit en hebben jullie dit ook gedaan?

2. deefdeef

deefdeef Lid

12 sep 2008
    27
    0
    0
    Dit klopt.
    Iedere zwangere die zwangerschapsverlof aan vraagt moet een zogenaamde "zwangerschapsverklaring" inlveren bij de werkgever of bij het UWV.

3. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ja dat klopt,je kunt je verloskundige heirom vragen.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, dat klopt. Is gewoon een standaardformuliertje waarop de verloskundige verklaart dat je zwanger bent en wanneer je baby wordt verwacht. Draaien ze zo uit de computer, als je erom vraagt.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Deze verklaring wordt oa gebruikt om aan te tonen dat je werkgever "recht" heeft op de vergoeding vanuit het UWV, ook wanneer je ziek wordt en dit zwangerschapsgerelateerd is.

Daarnaast wordt deze verklaring gebruikt om vast te stellen wanneer je zwangerschapsverlof ingaat en tot wanneer je minimaal bevallingsverlof hebt.

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja klopt is een standaard briefje waarop de datum staat dat je uitgerekend bent. Gewoon ff opvragen, soms krijg je hem mee of ze sturen hem per post op.

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    De zwangerschapsverklaring bedoel je. Ja, die heb ik ook gekregen en aan mijn werkgever overhandigd.

Deel Deze Pagina