Dit hoef je niet zelf met je werkgever te regelen. Dit wordt berekend door het UWV en die stuurt jou een brief met de datum waarop je verlof eindigd! (als ik het goed begrepen heb!) Maar dan moet je neem ik aan wel doorgeven aan het UWV wanneer je bevallen bent! maar nu begin ik toch te twijfelen of mijn antwoord juist is! hahahaha!
Je werkgever regelt dat allemaal, zij geven ook de bevallingsdatum door.. Dat is 1 van de redenen waarom je binne 2 dagen na de bevalling je werj=kgever moet bellen...
Dus... als ik 8-8-2009 ben uitgerekend en ik neem 6 weken van te voren verlof op en ik beval in mijn eerste verlofweek (veel te vroeg dus) dan mag ik er gewoon nog 15 weken bij tellen tot ik weer aan het werk moet?
Ik moest van het UWV horen wanneer mijn verlof inging, ik kreeg het niet eens van mijn werk te horen, vind ik ook heel apart!?
Heb je niet eerst met je werkgever overlegd over hoe jij je verlof wil? Jij bent in principe degene die bepaalt wanneer je je verlof in laat gaan. (ziekte en bepaalde regels van je werkgever daargelaten, ik moest bij mijn vorige baas 6 weken van te voren stoopen ivm zwaar werk) Bij deze werkgever heb ik van de week een gesprek gehad, en ik heb mijn verlof enzo nu al geregeld... Dus ook de datums en volgens mij kan het UWV daar niks aan veranderen. Je krijgt volgens mij een wel officiele brief van het uwv, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb dus echt niks besproken met mijn werkgever, alles is heel raar gelopen vind ik, ik zit nu 100% thuis op verzoek van de arts, dus eigenlijk is niks goed afgesloten op het werk, en daar baal ik nu goed van. Ik zit met 100 vragen waar ik gewoon geen antwoord op krijg en daar kan ik slecht tegen. Ik ben eigenlijk iemand die haar zaken altijd goed geregeld wil hebben, dat heb ik eigenlijk met alles. Ik ben ook iemand die overal achteraan gaat, om dit tot in de puntjes te regelen, maar als ik geen respons krijg dan kan ik me daar goed aan ergeren, pffff. Mijn man zegt dat ik me nu echt niet druk moet gaan maken, en daar heeft hij natuurlijk ook gelijk in, zit niet zomaar 100% ziek thuis etc. Als ik alles had geregeld op het werk en een gesprek had gehad, kon ik lekker rusten thuis, maar nu malen dingen door mijn hoofd, en arghhh (daar ga ik weer). Ik heb dus van het UWV bij een belletje van ze moeten horen wanneer mijn verlof ingaat, en niet van het werk. Raar hoe het allemaal gelopen is.