Ik zit helaas al een aantal weken met rugklachten thuis. Ik krijg een ww uitkering. Nu is vandaag door een arts van het uwv geconstateerd dat ik ziek ben door zwangerschap. Ik zit nu dus in de ziektewet. Vorige week belde ik even naar het uwv om te vragen hoe het precies zit met mijn zwangerschapsverlof. Ik heb hier namelijk meerdere malen op het forum gelezen dat, als je ziek bent, je verlof verplicht ingaat 6 weken voor de bevallingsdatum. Zie dit onderwerp: http://www.zwangerschapspagina.nl/about87941.html De medewerker van het uwv zei dat ik zelf mocht kiezen of ik 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum mijn verlof in wil laten gaan. En dat het niks uit maakt dat ik ziek ben. Vindt dit zo'n vreemd verhaal, wat denken jullie? is het nu 4 of 6 weken?
bij mij ook hoor: 6 weken van te voren omdat ik in de ziektewet zit Ook wel logisch eigenlijk. Anders ook nog even bij je werkgever navragen!
volgens mij ook verplicht 6 weken van te voren, maar als je zwart op wit kan krijgen van UWV dat je mag kiezen dan is dat mooi, maar ja als je ziek blijft ook na de bevalling dan maakt het niets uit natuurlijk. fijne zwangerschap
Ik dacht dus ook altijd dat het 6 weken van tevoren was. Beetje vreemd dat ze bij het uwv zeggen dat je mag kiezen. Of ik had weer eens iemand aan de telefoon die er niks vanaf weet
Dat laatste zal het geval zijn. Ik heb toevallig vandaag nog een bevestiging van het UWV gelezen van mn verlof van Yinthe. Daar staat heel duidelijk in dat bij ziekte je zwangerschapsverlof 6 weken voor de uitgerekende datum ingaat.
meis geloof me veel van die mensen daar weten echt niet hoe hun eigen beleid is... om moe van te worden. Ik en mijn baas hebben allebei gebeld naar ze, kregen beide een ander verhaal en uiteindelijk bleek het NOG anders te zijn in praktijk in jouw geval, ziekte door zwangerschap, gaat je verlof inderdaad verplicht 6weken van tevoren in. dat had ik ook.