Ik lees op internet dat slapen op je linkerzij goed zou zijn voor de placenta. Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo is, en kan dit ook niet vinden. Ik weet dat mijn placenta rechts onderin ligt. Moet ik dan niet op mijn rechterzij gaan slapen?
Als je op je rechterzijde ligt heb je kans dat je je onderste holle ader afklemt waardoor je placenta minder goed doorbloed wordt (ongeacht waar die ligt). En als je op je rug ligt kan het gewicht van je baarmoeder de bloedvaten naar je benen afknellen. Dat is wat ik ervan weet. Liefs, Tanya
Zoiets heb ik ook gelezen, de doorbloeding van de placenta zal dan op zijn best zijn. (als je op je linkerzij slaapt.) Ik wissel gewoon wat af want om nou de hele nacht op mijn li. zij te moeten liggen... Dat hou ik echt niet vol. Babs.
Ik wissel ook af hoor. Ik merk wel dat ik nu echt niet meer op mijn rug kan slapen omdat ik dan zelf niet goed wordt. En ik betrap me er ook wel eens op dat ik de hele nacht op mijn rechterzij geslapen heb. En ukkie doet het nog steeds goed want die loopt flink voor.
Tjah, als je inslaapt kan je braaf op de goede kant gaan liggen maarja...wat er daarna gebeurt...daar ben ik niet meer bij
ja ik heb het ook wel eens gehoord bij mijn eerste wist ik dat niet eens en sliep altijd op mijn rechterzij hij was 4200 gram dus hij heeft genoeg meegekregen
ik slaap altijd al op me linker zij , ik lig altijd met me neus naar de muur toe op me rechter zij vind ik het niet lekker liggen
Het heeft inderdaad met de onderste holle ader te maken. Maar als je die afknelt dn wordt je vaak zelf misselijk en duizelig of niet lekker. Vandaar dat veel hoogzwangere vanzelf al niet meer plat op hun rug slapen. en mocht je altijd wel op je rug of rechterzij slapen en je wordt opeens niet lekker dan weet je wat je kunt doen: op je linkerzij gaan liggen en voel je je algauw beter. (als het tenminste daaraan lag) Groetjes Amma
ik probeer elke keer op me linkerzij in slaap te vallen maar wordt toch echt elke x weer wakker op me rechterzij. ja volgens de echo ziet alles er prima uit en loop ik goed op schema dus zoveel maakt het niet uit lijkt mij
dat wist ik niet zeg! wel dat je beter niet op je rug kan slapen dat wel maar niet van je rechterzij en daar slaap ik juist het liefst op.
linkerzij is idd wel het beste, maar volgens mij kan niemand een hele nacht op dezelfde zij liggen. Ik krijg dan in elk geval pijn in mn heup. Op mn rug liggen kan ik maar kort, na een tijdje voel ik me dan niet zo goed meer. Oh op je linkerzij heeft ook als voordeel dat je maaginhoud wat meer binnen blijft :S schijnt dat je maag iets naar links ligt. Waardoor de opening naar je slokdarm iets omhoog staat op je linkerzij en op je rechterzij iets naar beneden. En als ie iets naar beneden staat kan je sneller last krijgen van oprispingen en brandend maagzuur...