hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mona23, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Hallo Dames,

Mijn man en ik hebben besloten om te proberen om een kindje te krijgen, maar nu zit ik met een onzekerheidje.
    Ik werk wisselende diensten, vroege ( beginnen om 7 uur) en late ( beginnen om 14.30 tot 22.00 uur)
    Mijn man begint elke dag om 6 uur en werk tot 16.30.
    Is er iemand die in een soortgelijke situatie zit en hoe doen jullie dit met de opvang? Een kinderdagverblijf is nog niet open om 6 uur toch? Mijn ouders werken allebei en zijn ouders zijn al op leeftijd en ik weet niet of zij erop zitten te wachten om zo vroeg te moeten opstaan.
    Het zal uiteindelijk wel te regelen zijn, maar ik zit er een beetje mee in mijn maag.

Heeft er iemand tips?

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben de luxe van een oma die wil oppassen, en ik werk kantoortijden (man werkt ochtend-nacht-avond diensten).

In de grote steden heb je opvang met wisselende tijden, die 24/7 open zijn. Dan heb ik het over Rotterdam-Amsterdam-Den Haag etc.
    Je zou ook een gastouder kunnen overwegen.

En ik zou eens bij jou op je werk navragen hoe andere moeders dat doen. Bijv. in ziekenhuizen of grote zorginstellingen is soms ook een kdv aanwezig, of een contract met een kdv voor wisselende tijden.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ons KDV is open van 05.30 tot 23.30. Juist voor gezinnen zoals dat van jullie. Ze zijn er wel maar het is echt even zoeken of zoiets ook bij jullie in de buurt is.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn vriendin heeft hetzelfde. Zij is een paar maanden geleden bevallen en als ze allebei vroege dienst hebben brengt ze de baby 's avonds al naar opa en oma. De baby slaapt 's avonds toch en oma hoeft 's ochtends haar bed niet uit om 6u. Voor beiden een prettige oplossing, na de dienst haalt ze de baby dan weer op en iedereen is fit en uitgeslapen!
    Succes!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Een gastouder is mis. een idee? ik werk ook wisselende diensten, alleen mijn man begint pas om 8 uur. dus dat zou voor ons te regelen zijn. En mijn moeder gaat eerst oppassen, dus helemaal tiptop, succes

6. mona23

mona23 Niet meer actief

dankjewel voor jullie antwoorden, ik zal eens googlen of er zoiets hier in de buurt is.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb hetzelfde soortgelijke probleem.

Werk ongeveer dezelfde diensten als jij alleen mijn mannetje is beroeps militair en werkt hier een aardig eind van huis.
    Hoop dat hij binnenkort dichterbij gaat werken dan kunnen wij ook aan het klussen.

8. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn man is van baan veranderd zodat hij die kleine weg kan brengen .
    Wij hebben ook geen kdv wat voor 07:00 open is hier in de buurt .
    Met een beetje puzzelen kom je er wel .
    We hadden ook een kdv bezocht die wilde ons kleintje wel ophalen .Er zijn veel mogelijkheden .

succes

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi!

Wij hebben dat probleem ook. Vriend werkt wisselende diensten, vroeg (7.30-16), laat 14.30-23) en nacht (22.45-8). Ik heb i.p. een 9-5 baan, maar soms 24 uursdiensten.

Wij hebben ons bij KDV's ingeschreven, maar ook voor gastouderopvang (is veeeeeeeel flexibeler, dan kun je per rooster aangeven wanneer je opvang nodig hebt) en we hebben een familielid voor noodgevallen gevraagd. Dan moet het wel lukken (hoop ik). Wij zijn er pas over gaan nadenken toen ik al zwanger was, en ik vond het nogal stressvol in het begin...
    Langzaam komen de dingen toch wel op hun pootjes terecht heb ik gemerkt.

Heel veel succes en hopelijk ben je gauw zwanger!

10. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ik heb het onbetaalbare luxe van een baas die flexibel is. Mijn partner en ik werken op het zelfde bedrijf en hebben dus de zelfde werktijden (zeven uur beginnen) maar ons KDV opent pas om half acht. Dus op die dagen dat ik werk begin ik wel gewoon om zeven uur maar mijn partner brengt eerst de kleine weg en begint dus gewoon een uurtje later. Op dagen dat ik niet werkt maakt hij toch vaak overuren en zo is iedereen tevreden.

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wij hebben die onbetaalbare luxe ook.
    We werken ook bij dezelfde werkgever, allebei als chauffeur en dus ook lange dag (12 a 14 uur)
    Nu werk ik maar 2 dagen per week en op die dagen begint 1 van ons extra vroeg en de ander rond een uur of 8, dan kan degene die vroeg begint en dus vroeg klaar is de kleine ophalen :)

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij werken bij 1 bedrijf wisseldiensten... dus we gaan het zo doen: ik 3 dagen late dienst en mijn man 5 dagen vroege dienst

Deel Deze Pagina