Ik heb een uitkering omdat mijn contract niet is verlengd Ik die er alles aan om maar iets van werk te doen en doe ik nu dus. Ik werk nu voor tijdelijk als postpezorger bij de sandd. Ik moet op de website me gewerkte uren door geven maar ik word niet per uur betaald maar per post stuk. Hoe moet ik dit op internet dan invullen ? En had laats een brief ontvangen dat ik moet gaan solliciteren maar ik heb al een soort van tijdelijk werk moet ik dan als nog solliciteren ? Hoop dat het een beetje duidelijk is want ik ben niet zo goed in schijven.
Beste Ladygaga, Je wilt weten wat je moet doorgeven aan UWV. Als je minder dan 52 weken onafgebroken werkloos bent geweest, worden je gewerkte uren gekort op het aantal uren van je WW-uitkering. Je geeft dan op het inkomstenformulier door hoeveel uren je hebt gewerkt. Of je door Sandd per uur of per poststuk wordt betaald, is daarbij niet van belang. Heb je meer dan 52 weken onafgebroken WW gehad? Dan worden niet je uren gekort, maar geldt de inkomstenaftrek. 70% van je brutoloon wordt dan gekort op je WW-uitkering. Ben je volledig aan het werk? Dat wil zeggen voor hetzelfde aantal uren als je WW-uitkering? Dan stopt je WW-uitkering. Je hoeft dan niet meer te solliciteren. Ben je echter gedeeltelijk aan het werk, en ontvang je dus nog een gedeeltelijke WW-uitkering? Dan moet je blijven solliciteren naar passend werk. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare