Hoi hoi Heb een vraagje... Ik heb een half jaar contract wat loopt tot 3 feb. 2009. Heb al een brief dat na aanleiding van de zwangerschapverklaring mijn verlof op 10 feb. 2009 in gaat. is gebaseerd op 6 week van te voren ivm de werkzaamheden die zwaar zijn dan. Ik werk in de schoonmaak. Nu denk ik dat ik de 10 feb. 2009 niet red. Heb het nu al enorm zwaar, en krijg snel last van mijn rug. en heb ook geregeld gespannen buiken tijdens het werk. Wat gebeurd er bv als ik begin januari in de ziektewet kom, omdat het gewoon echt niet meer kan. Mogen ze dan toch mijn contract laten eindigen en niet verlengen...? Kon nergens deze situatie echt terug vinden en het is ook erg lastig moet ik zeggen. Hoop dat iemand meer erover weet.
* Pfft... net een heel verhaal getikt... verbinding oid weg... kan weer opnieuw beginnen* Je contract loopt af op 3-2, tenzij jullie (jij en je werkgever) vantevoren afspreken dat je contract wordt verlengd. Door de genoemde einddatum, loopt je contract van "rechtswege" af en geldt de ontslagbescherming bij ziekte niet. Als je bijvoorbeeld al in januari in de ZW zit ivm klachten gerelateerd aan zwangerschap dan loopt dus je contract af op 3-2, dan neemt het UWV je ZW-uitkering over van 4-2 tm 9-2. EN gaat je zwangerschapsuitkering lopen vanaf 10-2, ook via het UWV.
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt vanzelf na afloop van de periode van het contract, tenzij in het contract staat vermeld dat het opgezegd moet worden.