Vandaag gebeld met afdeling personeelszaken. Ik trek het niet echt meer om middag/avond diensten te draaien. Ik werk namelijk vaak van 14.00 tot 22.30 uur. Dat is nu echt teveel...... En 's middags niet slapen en 's avonds laat naar bed. Dus ik heb gebeld en gevraagd hoe we dat gaan oplossen. Toen zei Rian van PZ tegen mij dat ze me voor 50% ziek gaat melden omdat dat beter voor me is. Ik hoef vanaf nu nog maar 4 uurtjes per dag te werken en alleen in de middag! Dus ik ben helemaal in mijn nopjes! Er valt een gigantische last van me af! Ik zag er gigantisch tegenop om dit aan te kaarten, en nu kwam ze zelf met een oplossing! Nu alleen nog hopen dat ze op de afdeling niet al te moeilijk gaan doen! Maar goed, ze moeten maar luisteren naar afdeling PZ of niet dan? Marian
Oh wat een opluchting zeg, super! Ik vond het al knap dat je het nog steeds zo volhield En tuurlijk moeten ze daar gewoon naar luisteren (is ook wel met afdelingshoofd overlegd door pz lijkt me?), ik denk dat het een heel verstandige keuze is! Geniet ervan
lekker dat je gebeld hebt om het aante geven, Ik heb het zelfde gehad bij 20 weken ik deed dan alleen nachtdiensten en ben toen van 6 naar 3 nachten in de 14 dagen gegaan en dat was goed vol te houden, doordat ik vakantie had gepland en mijn vrije dagen opte maken kon ik met 30 weken al met verlof. Je zal misschien nog wel naar de ARBO toe moeten. Dat moest ik ook en het UWV zal je ook nog wel bellen met een kruisverhoor, want die moeten gaan betalen voor jou naar je werk en ze willlen toch wel goed weten voor wie of wat ze moeten gaan betalen. Geniet nu maar lekker van je vrije avonden.
tuurlijk bieden ze dat aan.. ze krijgen de 50% dat jij ziek bent gewoon vergoedt hoor. Ook wanneer ze een vervanger voor 50% moeten regelen, betaald UWV dat voor hun... Dus geen reden om het niet voor te stellen .. Lekker van genieten en rustig aan doen !
Ik heb brieven gekregen van het uwv dat ik geen recht heb op uitkering, dit in de eerste periode van zw-schap toen ik ook veel ziek (misselijk) ben geweest. Dus de werkgever moet voor mij alles zelf betalen. Dit komt doordat ik in deze periode vorig jaar zelfstandig ondernemer was zonder inkomsten (verlies dus...) Ze kijken naar de verdiensten in dezelfde periode een jaar geleden en bepalen aan de hand daar van je daguitkering. Bij mij is er dus uitgekomen dat er niets betaald wordt. Echt heel erg vaag allemaal. maar 1 ding is zeker, mijn werkgever is in ieder geval verplicht wel door te betalen. Ze kunnen nog wel bezwaar maken.
vindt ik ook zeer vaag en als je het zelf niet snapt moet je gewoon bliven bellen tot je het wel snapt. het gaat er niet om dat de werkgever geld krijgt om jou te vervangen, hier had ik nog nooit over of van gehoord, dat je geen geld zou krijgen. een werkgever kan er toch niks aan doen dat jij eerst een eigen bedrijf hebt gehad net als studenten die net gaan werken die zouden dan ook geen geld krijgen? Bij dat soort instanties moet je altijd oppassen vindt ik want ze lopen zo over je heen heb ik al een paar keer mee gemaakt sinds dien laat ik altijd iemand mee gaan die mij bijstaat.
Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om het te gaan begrijpen..... Het is nu even het probleem voor mijn werkgever Ik ben in ieder geval zeker van mijn geld! En ik werk bij een hele grote organisatie, dus ze zullen er niet door failliet gaan
Meid geniet er van, Ik weet uit ervaring hoeveel stress het kan geven om meer te doen dan je eigenlijk aankunt!
Vandaag dus voor het eerst gewerkt na de vakantie. 4 uurtjes maar. En toch.....Na twee uurtjes kreeg ik al last van mijn buik en na 4 uurtjes was ik kapot en had ik een super harde buik. Het viel dus erg tegen... Ik ben blij dat ik morgen een afspraak heb met de gyn, dan kan die me vertellen of ik op deze manier er nog wel verstandig aan doe om te blijven werken. Voel me echt belabberd, heb het gevoel dat ik al veel te vroeg niet meer kan werken.... Marian
Hey meid, Vergeet niet dat je lijf dubbel zoveel te verstouwen heeft in vergelijking met een eenling zwangerschap he! Dus ik denk dat het helemaal niet zo gek is dat het je lichamelijk al zo zwaar valt. En idd verstandig om aan de gyn te vragen.. ben benieuwd wat ie zegt!
Gisteren met werken heb ik erg veel last gehad van mijn buik. Hij werd echt keihard en deed zeer. In overleg met de gynacoloog wordt er vanaf nu dus niet meer gewerkt. Hij zei dat deze harde buiken ontsluiting kunnen veroorzaken en dat het natuurlijk niet de bedoeling was dat ik al ging bevallen. Het werk is dus te zwaar met al dat lopen en staan. Marian