Verlof bezoek verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door BeertjeY, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook ik plan mijn bezoekjes aan de vk zo vroeg mogelijk. Ik werk 40 uur en dan ook nog 45 tot 1,5 uur rijden (ligt aan de tijd en drukte op de weg) naar mijn werk.
    Heb geen keus dan het 's ochtends voor het werk te doen.
    Heb overigens wel een voorkeur voor het combineren van dingen, zo had ik afspraak voor de 20 weken echo en " moesten" wij in ondertrouw. Ik heb dat maar op dezelfde dag gepland, samen met id verlenging. Was een drukke vrije dag, maar ja.. het is dan mijn tijd en niet dat van mijn werkgever.

Overigens is het zo dat een werkgever ook maximum aantal bezoeken mag stellen (staat dan in je contract of cao), bij KPN mocht ik officieel maar 2x 2 uur per jaar hiervoor gebruiken, overige tijd zou ik verlof moeten opnemen. Maar ja... meeste management doet er niet moeilijk over.
    Maar volgens mij vallen bezoekjes aan de verloskundige niet onder deze maatregelen, omdat dat ook maar tijdelijk is, en je eigenlijk wel moet gaan. (oke je moet soms ook naar de huisarts, maar er zijn zat mensen die echt voor een simpel splintertje of gezellig babbeltje naar hun huisarts gaan)

Groetjes Daphne

2. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Inky,

Zo hoort het inderdaad ook! Geven en nemen ;)
    Als jij je als werknemer flexibel en loyaal opstelt zul je zien dat je werkgever dat vaak ook doet.

We noemen het niets voor niets een arbeidsRELATIE.

Succes

3. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik werk ook full time, 40 uur. Mag mijn dag zelf indelen, zolang ik maar (tot een zeker grens) declarabel ben.
    Wij werken met allerlei codes, declarabele codes en niet-declarabele codes. Niet declarabel bijvoorbeeld bij ziekte, bezoeken huisarts etc, verlof, relatiebeheer etc. Eind van de maand wordt er natuurlijk wel gekeken of bepaalde (niet declarabel)codes niet de pan uitrijzen.
    Uiteindelijk ben je er zelf verantwoordelijk voor.
    Ik vindt mijn werk erg leuk en interessant en zou er niet zomaar misbruik van kunnen maken.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nee maar dat kan ook gewoon. Soms heb je gewoon geen andere keus.
    Ikzelf had in het begin van mijn zwangerschap ontzettend veel bloedingen en moest op korte termijn naar het zkh voor een echo. Je bent dan al blij als je uberhaupt snel terecht kan. Ik was toen acht weken zwanger.
    Eigenlijk had ik een presentatie moeten geven tijdens het afdelingsoverleg dit stond al redelijk lang gepland.
    Ik ben dus op dat moment ook gewoon echt eerlijk geweest tegen mijn manager. Dit is het geval, ik ben zwanger maar ik heb bloedingen.

Blijf erbij dat ik liegen over dit soort dingen en dan op andere momenten dit soort bezoekjes afleggen, echt niet vind kunnen, je krijgt wel gewoon betaald voor die uren.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik werk ook fulltime en mijn VK heeft wel eens in de week avondspreekuur, maar dat is de vaste avond waarop ik sport en ik vertik het om mijn sport te laten schieten voor een bezoekje van 10 minuten aan de VK die ook nog eens in een ander dorp spreekuur houdt. Ik plan daarom meestal mijn bezoekjes helemaal aan het begin van mijn werkdag of op onze vaste vergadermiddag, dat kan ik best missen. Ik zorg er iig voor dat ik gewoon les kan blijven geven en dat mijn leerlingen er dus niets van merken, behalve als ik naar het ziekenhuis moet, want dat wordt je simpelweg medegedeelt, daar heb je geen keus.

6. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik probeer zoveel mogelijk buiten de werktijd. Alleen als je al een kleintje hebt van 1,5 jaar en ik heb bekkeninstabiliteit gaat dat niet echt zo. Dan ga liever niet met zo'n ukkie op een vrije dag. Dan kun je niet rustig praten of liggen, hele tijd kijken waar die kleine uithangt. Dus wanneer je parttime werkt (3,5 dagen) betekent nog steeds niet dat je alles in je vrije tijd kunt plannen. Plus als ik dat dus wel doe, dat ik riskeer dat ik veel sneller thuis moet zitten ivm mijn bekken instabiliteit. Zoiezo wil ik niet riskeren dat ik weer met krukken moet lopen.

Deel Deze Pagina