Hoi medewerker van het Uwv, Ik was werkeloos toen ik in verwachting raakte, ook had ik geen recht meer op WW. Ik heb godzijdank toch werk gevonden toen ik 20 wkn zwanger was. Dit is een tijdelijke baan en het contract eindigd 5 sept. 26 oktober ben ik uitgerekend, dit valt dus binnen de 10 weken. Klopt het dat ik gewoon recht heb op zwangerschapsuitkering, en dat dit ook gewoon 100% van het dagloon is? ( ik heb mijn zwangerschapsformulier gisteren zelf aangevraagd bij Uwv en wordt opgestuurd ) maar stel de vraag even voor de zekerheid. Maakt het ook niet uit hoelang ik deze tijdelijke baan heb gehad? Gr sanne
Beste Sanne, Wat fijn dat je toch nog werk hebt gevonden! Je wilt weten of je recht hebt op een zwangerschapsuitkering in jouw situatie en hoe hoog die uitkering is. Wanneer je uitgerekende datum binnen tien weken na einde dienstverband ligt, heb je recht op een zwangerschapsuitkering. Het maakt daarbij niet uit hoe lang je bij je laatste werkgever hebt gewerkt. De hoogte van de uitkering is een gemiddelde van je salaris bij je laatste werkgever. Het uitkeringspercentage is 100%. Je (ex-)werkgever kan de aanvraag voor je indienen. Doet hij dit niet, dan kun je dit zelf doen door te bellen met UWV Telefoon op 0900 9294. Zo te lezen heb je dit al geregeld. Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Top! Bedankt voor de reactie. Heel erg fijn deze functie om vragen te kunnen stellen aan jullie. Nogmaals bedankt! Groetjes