Hallo, Ik zit met een punt op mijn werk. Lanfg verhaal, zal het kort houden.. Ben tijdens mijn verlof ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen... Is allemaal heel slordig gegaan, mij niet op de hoogte gebracht, toen vragen of ik naar kantoor kon komen, 1 dag na keizersnee...bla bla bla... Vervolgens heel lang niks meer gehoord, alleen dat er geen werk meer was. Ikw as toen genoodzaakt om de kdv af te zeggen. Dit begreep mijn manager, en die is uiteindelijk hier geweest en heeft gezegd dat ik voor de rest van de periode vrijgesteld zou worden van werk. Twee weken later kon meneer toch opeens nog geld binnenhalen, of ik toch nog was dossiers wou doen... evt in de avonduren. Met hem wat geregeld, maar meneer draagt dit dus niet over naar de baas (zijn vader), en die staat 2 weken later voor de deur! Toen heb ik echt een kutgesprek gehad, heb me letterlijk bedreigd gevoeld in mijn eigen huis. Volgens hem moest ik me vooral mijn ontslag niet persoonlijk aantrekken en me niet zo aantsellen, me bek dicht houden en aan het werk gaan. Opeens heeft hij de dagen die ik thusi zat afgetrokken van mijn vakantie dagen en kon per direct weer koemn werken. Ik dus gezegd dat ik vrijgestekd zou zijn, maar het kwam er volgens hem op neer, je hebt toch geen bewijs, dus geen poot om op te staan!!! Ik heb toen gezegd dan neem ik een gedeelte ouderschapsverlof op, ik kan het niet rondbreien om nu nog voor deze periode kinderopvang te regelen. Uiteindelijk had ikj daarna vakantie en toen is het mij allemaal teveel geworden. Ik heb nachtmerries van mijn baas, kan er niet meer los van komen en voel me behoorlijk overspannen (er is nog het eea gebeurd in priveleven). Ik heb me dus uiteindelijk ziekgemeld, ben dus nog niet aan de slag gegaan. Nu hebben ze mijn ouderschapsverlof wel gewoon in laten gaan en nu krijg ik zelfs een brief dat ze dit in juli vergeten warenb en dat dit nog ff van mijn salaris wordt ingehouden!!! :x:x:x Ik heb geen rechtsbijstand en het lijkt alsof die gasten dat dondersgoed aanvoelen. het gaat hier om mensen die over lijken gaan! Wat zijn mijn rechten in dit geval en welke stappen kan ik het beste ondernemen? Mag mijn ouderschapsverlof zomaar ingaan als ik ziek thuis zit? Zijn er hier factoren die straks van invloed kunnen zijn op mijn uitkering? Ik voel me echt ziek van de hele zaak, voel me misbruikt door hen de afgelopen jaren, toen ik veel en keihard voor ze gewerkt heb, wordt er gewoon misselijk van! Wat raden jullie aan? Groetjes Lillibit edit Iemand zegt mij nu dat ik heel niet moet accepteren dat mijn ouderschapsverlof zomaar is ingegaan..ik heb hier niets voor getekend en ik kan ook zeggen, we hebben het hier alleen over gehad, er is nerges bewijs dat ik dit toegezegd heb, net zoals zij mij geflikt hebben met het vrijstellen van werk... Wat kan ik hiermee doen??
Beste Lillibit, Je hebt nogal wat meegemaakt de afgelopen periode. Je situatie is juridisch dusdanig ingewikkeld dat ik je niet voldoende kan informeren over je rechten en wat je het beste kunt doen. Je hebt echt behoefte aan goed juridisch advies. Mijn advies is dat je contact opneemt met een juridisch adviseur op het gebied van arbeidsrecht. Je kunt hiervoor contact opnemen met een vakbond (ook al ben je niet aangesloten) of het juridisch loket op 0900-8020. Sterkte toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare