Verlof en dagloon

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mamvanjessie, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Beste uwv, mijn vraag is als volgt. Ik heb een contract tot 1 dec 2013, mijn uigerekende datum zou zijn 4 jan 2014. Moet ik zelf verlof aanvragen of mijn werkgever? En hoe wordt het dagloon berekend en is dat dan 100 % ? Groetjes mamvanjessie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste mamvanjessie,

Ik begrijp dat je graag wilt weten wie de aanvraag voor de zwangerschaps- en bevallingsuitkering ( WAZO ) moet doen bij einde dienstverband.
    Ook wil je weten hoe de hoogte van de uitkering wordt berekend.

Aanvraag
    Het zwangerschapsverlof gaat in tussen 6 weken en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum.
    Ben je dan nog in dienst bij de werkgever? Dan doet de werkgever de aanvraag.
    De werkgever geeft op het aanvraagformulier aan dat het dienstverband stopt tijdens je verlof.
    Tegen het einde van je dienstverband nemen we contact met je op over je rekeningnummer.

Ben je al uit dienst als je verlof ingaat? Dan kun je de WAZO zelf bij UWV aanvragen.

Hoogte uitkering
    Vanaf 1 juni 2013 zal UWV de WAZO berekenen op basis van het gemiddelde jaarloon bij de laatste werkgever. De hoogte van de uitkering zal dan 100% van je dagloon zijn.

Actuele informatie over het beëindigen van je dienstverband tijdens verlof vind je hier.

Ik wens je een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina