Hallo, ik heb een vraag over zwangerschapsuitkering als je in de ww zit. Ik kan zelf geen duidelijk antwoord vinden. Stel mijn ww uitkering loopt tot april 2014. Als ik voor die datum uitgerekend ben dan zou ik een zwangerschapsuitkering krijgen? Stel dat ik later dan april 2014 uitgerekend zou zijn heb je dan ook recht op een zwangerschapsuitkering? Ik heb eens ergens gelezen dat als je 10 weken na het einde van je ww uitkering uitgerekend bent dat je dan ook recht hebt op zwangerschapsuitkering, maar ik kan dit nergens meer vinden. Ik hoop dat jullie me meer duidelijkheid kunnen geven.
Beste Cat2, Je wilt weten wanneer je een mogelijk recht hebt op een zwangerschapsuitkering. Je WW loopt tot april 2014. Als je uitgerekende datum binnen 10 weken na het einde van je WW ligt, kun je op basis van de WW een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) krijgen. Je kunt dan op basis van dit WW-recht dus nog een WAZO krijgen. Ben je na deze 10 weken uitgerekend, dan heb je geen recht op WAZO op basis van je WW. Actuele informatie vind je hier Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare