Verlof en oudste kind gewoon naar de opvang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ennasus, 20 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter gaat niet naar een kdv of go maar mijn moeder en tante passen altijd op als ik werk (4dagen per week)
    Als ik met verlof gaat gaat ze daar niet meer wekelijks heen.
    Mijn moeder zal wel oppassen als ik me niet goed voel maar het zal niet standaard zijn.

als ze wel naar een kdv of go zou gaan zou ik der niet laten gaan als ik vrij ben en me gewoon goed voel.

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gewoon doen wat goed voelt.. En kan me voorstellen dat het wel ff lekker is op het eind om even je rust te kunnen pakken dus daar zou ik ook wel gebruik van maken denk ik..

3. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hier gewoon naar kdv. Haar ritme vooral aanhouden ten alle tijden. Er veranderd al genoeg dus wilde haar vooral de structuur en dus rust bieden ipv alles tijdelijk omgooien ..

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Mijn dochtertje gaat niet naar kdv, maar ik werk zelf wel op een kdv. Ik zou je kind zeker blijven brengen, lekker in het ritme blijven, er veranderd straks al genoeg! Enige wat ik "niet kan uitstaan" (niet kwaad bedoeld maar kan even geen betere woorden vinden) is dat kinderen van 7.30 tot 18.00 gebracht worden als 1 vd ouders thuis is. Sporadisch kan dat natuurlijk, maar standaard... Ik zou zeggen, lekker brengen, maar uiterlijk 17.00 ophalen ;)

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Waarom kan je dat niet uitstaan dan? Ik werk ook wel eens thuis en heb dan bijv een conference call tot 1730 en haal hem dan ook pas op.. is het dan omdat je zelf later naar huis kan of vind je dat ene uur daadwerkelijk zieliger voor dat kind?

(Overigens gaat mijn zoontje altijd van 730 tot 1645 dus ik voel me niet aangesproken maar ik ben gewoon benieuwd ;)

6. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier gaan ze tijdens mijn verlof een dag ipv twee dagen naar het kdv.
    Dit omdat ik als zzp'er werk en tijdens m'n verlof een ZEZ-uitkering krijg en dat is niet genoeg of net genoeg om beide kinderen twee dagen naar het kdv te laten gaan.
    Vind dat zonde van het geld, dus gaan ze een dag per week. Wel met behoud van die andere dag. Dus na mijn verlof mogen ze op die andere dag gewoon weer komen.

7. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Onze dochter gaat twee ochtenden per week naar het KDV, van 7.30-13.00

Op maandag is ze er ook echt die uren ivm halen brengen wat mijn man doet en op de woensdag ben ik sinds kort al vrij en breng ik haar meestal van 09.00-13.00
    Vind het voor haar belangrijk dat alles gewoon door gaat of er nu wel of niet een nieuwe baby is, en ik wel of niet met verlof ben.
    We hebben de vrijdag altijd samen vrij dus dan doen we extra leuke dingen momenteel
    Ze heeft het heel erg naar haar zin op het KDV dus zij zal zich er echt niet vreselijk om voelen.
    Op maandag werk ik momenteel nog, en woensdag poets ik altijd het huis even goed, dit zal ik in mijn verlof waarschijnlijk ook zo blijven indelen

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Als het gebeurd omdat ouders werken vind ik het heel anders, maar voor een kind is zo'n dag echt heel erg lang, zeker dat laatste uurtje als iedereen wordt opgehaald. Er wordt volgens mij vaak vergeten dat kinderen (veel) langer dan een gemiddelde werkdag bij de opvang zijn, terwijl het voor hen ook gewoon vermoeiende dagen zijn. En als het dan niet per se hoeft omdat 1 vd ouders thuis is (thuiswerken is gewoon werken, met thuis zijn bedoel ik hier bijv. verlof of vakantie hebben) vind ik dat idd wel btje sneu voor het kind. Ikzelf moet gewoon blijven tot mn dienst erop zit dus voor mij maakt het niet uit, ik zorg met alle liefde voor de kids ;)

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja hoor, gewoon naar de opvang. Ook als de baby er is.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

O, en hier is het zo, je kind op de creche heeft 'vakantiedagen'. Dus buiten de dagen dat ze zelf gesloten zijn heeft mijn jongste die 4 dagen gaat 21 vakantiedagen. Zou je daarnaast nog opnemen betaal je een soort boete omdat het de creche geld kost als ze buiten die wettelijke termijn niet op de opvang zijn.

Dus als die dagen op zijn, is het jammer.

11. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ik lees hier veel reacties over de periode dat je nog niet bevallen bent. Persoonlijk vond ik het vooral fijn dat kdv doorliep toen onze huidige jongste eenmaal geboren was. Ik heb enorm genoten van de twee dagen per week alleen met de baby. En kon dan bijtanken en op de andere dagen weer veel vriendelijker en gezelliger voor de oudste zorgen.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Ja hoor, tijdens het hele verlof gewoon door laten lopen. Win-win-situatie situatie. Kind kan zich uitleven met leeftijdsgenootjes, want mama met de dikke buik (en straks met een baby aan de borst/fles) kan niet lekker achter m aanrennen en stoeien. En mama krijgt de rust die nodig is om de baby te laten groeien/aandacht te geven. :)

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier gaan ze 2 dagen voorschoolse + 2 dagen naschoolse opvang .
    ( gaan naar school dus :) )
    Met mijn verlof gaan ze alleen nog als dat nodig is ( als ik me niet goed voel bijv) de voorschoolse en haal ik ze zelf van school zolang dat gaat.
    Als Ferre geboren is kijken we het even aan.. ligt er maar net aan hoe het gaat of het dan goed uitkomt dat ze wel/niet gaan.
    Maar het scheelt dat ze natuurlijk al naar school zijn de hele ff.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Ja idd, daar zie ik nu wel tegenop eerlijk gezegd. :)Als het goed is beval ik nl de eerste week van de zomervakantie...

15. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Hier gaat zoon gewoon 3 dagen naar het kdv en dat hou ik ook zo. 1 dag in de week naar oma maar die woont hier om de hoek dus daar ben ik ook zo. Ik loop nu bijna tegen mn verlof aan en moet zeggen dat ik het lichamelijk niet meer red vol overgave met mijn zoon te kunnen spelen.

16. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier is het zo dat ik m'n dagen altijd betaal. 5 dagen per jaar mag ik inhaken door vakantie en verder is het "pech" ik kan wel opzeggen maar dan ben ik mijn plaats kwijt en er is al een wachtlijst voor dinsdag en donderdag.

Zoals eerder gezegd vind ik het voor mijn bevalling fijn om thuis de dingen op orde te maken die twee dagen per week en daarna exclusieve aandacht voor de baby op die dagen. Bovendien vindt mijn zoontje het spelen daar altijd reuze leuk (is ook leuke opvang) wel zal ik hem wat later brengen en eerder halen...

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja ik had begrepen dat dit op meer KDV's zo is. Ik zou het ook geen probleem vinden om de dagen gewoon door te betalen, maar als die 21 dagen 'op' zijn, komt er een boete op die drie keer hoger is dan het bedrag voor de dag.

Het is eigenlijk geen boete, maar het bedrag dat zij mislopen als je kind er dan niet is.

Deel Deze Pagina