Ik heb last van eczeem. Mijn HA wil me dit niet voorschrijven ivm de zwangerschap, maar nu zit ik eens te googlen en ik lees overal dat je het gewoon kunt gebruiken?? Zijn er meer mensen bij wie de ha het niet wil geven? Het zou me zoveel schelen zeg..
Ik heb psoriasis en gebruik triamcinolon, dat is ook een corticosteroïde. Ik mag van de dermatoloog klasse 1 (wat hydrocortison volgens mij is) en klasse 2 corticosteroïden (triamcinolon) gewoon gebruiken (met mate), dus als ik jou was zou ik nog eens teruggaan naar je huisarts. Of eventueel vragen voor een doorverwijzing naar de dermatoloog? Bij mij was de huisarts namelijk ook vrij terughoudend.
Ik zou idd vragen om een doorverwijzing aangezien veel huisartsen niet goed op de hoogte zijn van wat wel en niet mag aan medicatie tijdens dr zwangerschap.
Ik heb zwaar eczeem wat in de zwangerschap verergerd is. Ik ben door de ha naar de dermatoloog verwezen. Ook op eigen initiatief want een ha weet er toch heel weinig van. Volgens de dermatoloog mgen hydrocortison (klasse 1) en triamcinolon (klasse 2) gebruikt worden. De hydrocortison treedt niet eens in je bloedbaan dus kan niet bij je kindje komen. Klasse 2 treedt licht in de bloedbaan maar je moet wel heel veel gebruiken wil het schadelijk zijn. Het is meer dat het de huid dunner maakt. Ik heb zelfs heel even klasse 3 mogen smeren omdat het echt niet meer ging. En ik heb 2 keer per week lichttherapie. Dit mag in de zwangerschap en helpt mij heel erg goed. Het is nu goed te doen dus misschien ook een idee om te doen? En verder vet houden met cetamacrogol creme. Het betere weer helpt ook gelukkig. Succes!
Ik slik ook Hydrocortison voor m'n Addison en sta onder strenge controle bij de perinoloog, hier kon het wel maar word dus allemaal goed in de gaten gehouden. Ik slik 40 mg op een dag.
Je mag per dag 1 gram smeren dat is zo veel dat redt je niet eens! Ik gebruik af en toe wel sterkere hydrocortison is klasse 2 en ik heb 3. 2 doet niets meer bij mij. Heb het uitgezocht bij de 1e zwangerschap via een folder van het Radboud zh.
En ik wist niet dat je het kan smeren, wel een hele andere reden waarvoor ik het moey gebruiken, maar toch weer wat geleerd vanavond moet je maar denken
Ik heb ook eczeem en hydrocortison, mijn baas heeft zelfs nog overlegd met dermatoloog en ik mag de corticosteroiden gewoon gebruiken (wel volgens het voorschrift)
Ik heb heel flauw gedaan en mijn vriend laten bellen Ik heb heel weinig nodig maar dan ben ik zo wel van dat roteczeem af.
Mijn dochter had ook creme nodig in het begin van mijn zwangerschap maar toen ik vroeg of ik dit zelf mocht smeren (zwanger) zei de apotheker ook dat het een stof is die bij zwangerschap afgeraden wordt...