7 weken zwanger en te misselijk om te werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marievs, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hallo,

Zijn er meer meiden die vand e misselijkheid niet meer konden werken?
    Ik ben nu 7 weken en zo misselijk. Wil gewoon blijven werken, maar die misselijkheid breekt me echt op! Daarnaast vraag ik me af of het zwangerschapsmisselijkheid of griep is! Is griep schadelijk?

Vandaag al 3x over gegeven (vandaag) en dan heb je ook nog de keren dat het niet lukte. Heb ook nergens zin in qua eten en drinken.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes

2. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige week maandag de hele dag aan het overgeven geweest stuk of 15x, niks binnen kunnen houden, En super misselijk. Ben verder vooral sochtends misselijk.. Soms met overgeven.

Ik twijfelde ook, is het van het zwanger zijn of ben ik nu ziek. Maar had verder nergens laat van, dus kwam echt van de zwangerschap.
    Gelukkig was ik vrij, anders had ik niet kunnen werken.

Heb uiteindelijk de dokter gebeld en medicijnen gekregen voor misselijkheid/overgeven.

Had gehoopt dat het met 12 weken minder zou zijn, maar helaas.

Hoop dat het voor jou snel ophoud, en anders even de dokter bellen!

3. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me rond die tijd ook ziek gemeld vanwege misselijkheid. Kreeg toen gelukkig snel medicijnen van de huisarts waarmee het een stuk minder werd, dus heb me maar 2 dagen ziek hoeven melden. Met een week of 15 was het ineens over en voelde ik me prima :D

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb me ook tussendoor moeten ziekmelden voor 2 x een ziekenhuisopname.
    Was uitgedroogd geraakt er van.

Nu af en toe een dagje zo enorm misselijk dat ik soms een dagje vrij neem tussendoor.

Ik weet dus hoe je je voelt.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben wel iedere dag heen gegaan toen ik zo beroerd was, vaak had ik thuis al gespuugd. In de ochtend werkte ik op de receptie en kon ik dus wel even naar de wc sprinten. 's Middags in de bediening. Dat ging niet altijd soepel haha.. dus ben wel een aantal keer eerder weggegaan. Je moet echt even door die periode heen, ik heb het toen met 6 weken al verteld aan mijn baas omdat het hem anders ook zou opvallen.

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wanneer werd het bij jou minder?

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik ben met 7 weken ook zo dusdanig misselijk geweest en aan het overgeven dat ik tegen HG aanzat..Gelukkig greep de huisarts in en heb ik kuurtje gekregen. .heb die week ook niet gewerkr.. echte misselijkheid verdween na de 12 weken..en nu eet ik megaveel haha

8. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Op 7 weken heb ik nog gewerkt, maar achteraf had ik mij best al ziek kunnen melden. 2 weken later begon het overgeven bij mij, en toen had ik er echt geen zin meer in. Mijn lichaam was helemaal op, en elk slokje drinken kwam er bijna meteen weer uit.
    Toen heb ik mij toch maar ziek gemeld, want ik kon echt niets meer.
    Heb 2 weken in bed bed gelegen, en daarna besloten met mijn baas om halve dagen te gaan werken.
    Dat doe ik deze hele maand nog, en dan kijken we of het weer gaat of niet.

Ik vind dat je toe moet geven aan de misselijkheid, vooral als je er ook bij overgeeft. Dat vergt zoveel van je lichaam, en het kost je heel veel energie.
    Als je nu je rust neemt, voel je je misschien snel weer beter. (ik duim in ieder geval voor je)

Mocht het griep zijn; Volgens mij is een griepje op zich niet schadelijk, maar als je koorts krijg of het houdt lang aan, dan zou ik toch zeker even contact opnemen met je huisarts.

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hallo dames,

Ben vandaag thuis gebleven en morgen ook. Donderdag ben ik al vrij dus vrijdag gaan we het weer proberen. Vanochtend alleen over gegeven even wst gegeten en gedronken en toen tot hslf 12 geslapen. Zal het wel nodig gehad hebben. Hoe moeier hoe misselijker.

Vanochtend wel de ha gebeld en die adviseerde mij om te blijven drinken met kleine dlokjes eten komt wel weer. Vanavond wst aardappelpuree gegeten.

Thanks voor jullie lieve woorden.

Deel Deze Pagina