Hallo even twee vraagjes, we hebben met onze collega's net alle vakanties ingedeeld en verdeeld. Ik zou 13 t/m 31 juli 3 weekjes hebben. Nu blijk ik zwanger en zou mijn verlof 9 juli ingaan * mag ik mijn vakantie achter mijn verlof aanplakken? * ik weet al zeker dat ik twee weken eerder ingeleid ga worden, kan ik dan ook twee weken eerder verlof opnemen ? dank jullie wel !
gefeliciteerd! *Vakantie neem je op in overleg met je team en leidinggevende, dus je moet met hen om de tafel om te overleggen of dat mogelijk is. *je kan kiezen of je 4,5 of 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat. Tenzij je (gedeeltelijk) ziek bent, dan gaat je verlof automatisch 6 weken van te voren in. Je inleiddatum heeft daar geen invloed op. Maar als ik jou was zou ik dan voor 6 weken van te voren gaan, dan heb je in ieder geval nog 4 weken voordat de baby komt. En evt kan je natuurlijk overleggen of je je vakantie naar voren kan halen, zodat je dan wat meer dagen hebt.
Ik zou ingeleid worden bij 38 weken. Ben gestopt met 36 weken. Baby kwam uiteindelijk nog eerder. Ik vind het heerlijk! Ik verveelde me stierlijk die anderhalve week. En nu kan ik lekker lang genieten van onze zoon. Hij is straks bijna 16 weken als ik weer moet werken. Die keus is dus aan jou. De vakantievraag idd, zoals hierboven staat.
Gefeliciteerd! Ik zou dan idd met 34wkn met verlof gaan als je weet dat je kindje met 38wkn komt. En ik zou idd om de tafel gaan zitten met je werkgever en geen vakantie opnemen en dat achter je verlof pplakken. Meestal mag dat wel Kennis had twee jaar lang bijna geen vakantie opgenomen en mocht zo nog vijf weken achter haar verlof aanplakken. Das toch best lekker!
Je moet aan je werkgever de vermoedelijke bevaldatum doorgeven. Ik zou in jouw geval even met de vk overleggen wat je dan aan moet geven. Omdat je nu al zeker weet dat je niet doorloopt tot de 40 weken. Je mag je vakantie na je verlof doen, maar dat moet je idd even overleggen met je werkgever. Bij mij was het 2x geen probleem en heb ik de hele zomerperiode vrij gehad. Mijn werkgever vond het zo makkelijker, omdat ik er toch al niet was. Dan kon ze met de invaller regelen dat ze langer bleef.
Ik denk dat veel werkgevers juist "blij" zijn wanneer je je vakantie voor of achter je verlof plakt, je vervanger kan dan voor een langere periode worden ingehuurd.
Ik ben ook ingeleid, maar de uitgerekende datum geldt als datum waar ze met het verlof vanuit gaan. Dus als je niet ziek bent, kun je dat 4-6 weken voor de uitgerekende datum laten ingaan. Mijn werkgever is er altijd blij mee als we de vakantie achter ons verlof aanplakken. Kunnen ze inderdaad een vervanger wat langer aanhouden. Gewoon overleggen!
Ik had door oa ziekte tgv zwangerschap nog heel veel uren over. Omdat ik in het nieuwe jaar terecht kwam met opnemen na mijn verlof, heb ik eerst met hr overlegd of het mogelijk was en vervolgens met mijn manager overlegd dat ik mijn overgebleven uren aan het verlof vast kan plakken. De meeste werkgevers vinden het geen probleem (je kunt pech hebben, maar je hebt sowieso recht op 1x per jaar 2weken aaneengesloten vakantie)
Jahoor in overleg kan je je vakantie voor of achter je zwangerschapsverlof aanplakken. Erna is fijner denk ik dan heb je nog wat meer tijd voor je kindje.
Dit moet je even overleggen. Bij mij werd het helaas niet goed gekeurd. Zou net voor de kerst terug komen, dus wil de 2 weken vakantie eraan plakken, zodat ik met de feestdagen nog lekker thuis kon blijven. Onze kleine kwam 2 weken later, dus had toch geluk!