Hallo, Vorige week maandag ben ik de ziektewet in gegaan, vanwege hele zware hyperventilatie aanvallen. Maar ook met koorts en griep klachten.. Maar er is bij mij geprikt op ziekte van pfeiffer, uit het bloed onderzoek bleek dat er antistoffen in zitten wat dus duid op de ziekte van pfeiffer.. Maar door de moeheid zijn er wel veel dagelijkse dingen die ik moet schrappen. Nu is dus eigenlijk mijn vraag, valt de ziekte van pfeiffer ook onder de ziektewet? Omdat je natuurlijk voor de buitenwereld niet echt kan zien dat er iets ''mankeert'' Groet, Misz86
Beste Misz86, UWV Webcare doet geen medische beoordelingen. Ik kan dus geen uitspraken doen over de Ziekte van Pfeifer. Wel wil ik graag (voor zover mogelijk) je ongerustheid wegnemen. Je meldt je ziek als je vanwege je klachten niet kun werken. Daarbij is niet van belang of de buitenwereld niet kan zien dat je iets mankeert. Heb je een werkgever dan wordt je opgeroepen door de bedrijfsarts van je werkgever. De bedrijfsarts beoordeelt dan of je wel of niet kunt werken. Heb je geen werkgever en ontvang je een Ziektewet-uitkering van UWV ? Je wordt dan opgeroepen voor een gesprek bij de verzekeringsarts van UWV die je situatie beoordeelt. Sterkte met je gezondheid toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare