even nieuw onderwerp! ben erg benieuwd wat jullie doen in jullie verlof! Loop op het einde nu, er zijn veel mensen die willen langskomen of iets af willen spreken. Heel lief, maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin in Soms laat ik me overhalen maar dan kijk ik eigenlijk tegen de afspraak op, het voelt als een verplichting. Maar ik voel me ook schuldig als ik nee zeg. (ik weet wel echte vrienden begrijpen dit wel maartoch..) Herkent iemand dit misschien? Is dit normaal? Dank alvast voor jullie reacties.
Ik kon in mijn vorige zwangerschap op het laatst eigenlijk niemand meer 'verdragen'. Heel gek, maar had totaal geen behoefte aan contact! Gewoon de boot afhouden hoor als je geen zin hebt.
als ik er geen zin in heb bel ik ze gewoon af, heb nog 2 jongens rondlopen en soms ben ik gewoon moe of heb geen zin. kan mij niks schelen wat een ander vind.
Heb ik ook. Allemaal veels te vermoeiend. Ik hou ze af. Maar dan zeggen ze meteen tegen hun kids, als de baby er is gaan we gezellig daar spelen met ...oudste zoontje. Dan denk ik, no way, mogen wij eerst zelf aan elkaar wennen? Wij hebben vrienden die niet van een uurtje op de koffie zijn, maar dan meteen samen willen eten en savonds nog borrelen... Ik kan het niet meer, en zie hte ook niet zitten dat straks te gaan na de bevalling....gebroken nachten, bijkomen vd bevalling, wennen aan elkaar...pffff...
Ben blij dat ik niet de enige ben in ieder geval! wat vervelend zeg dat er mensen zijn die niet na een uurtje weggaan!!:x
Ik heb dat niet zo erg, maar als ik geen zin heb om af te spreken doe ik dat gewoon niet hoor. En dat zeg ik ook gewoon, dat ik daar niet de energie voor heb. Echte vrienden, daar maken wij altijd tijd voor als het even kan, maar die begrijpen het ook als ik het even niet zie zitten.
Ja heel herkenbaar. Vrienden en collega's werken uiteraard overdag dus die komen niet op visite, maar mijn ouders wel. Mijn moeder belde vanmorgen dat ze even koffie wilden komen drinken om mijn buik voor t laatst te zien. Zoooo geen zin in! Ik zei dat ik de ramen aan het lappen was en nog een beetje wilde rommelen, dus ze kwam maar even zei ze. Ik wil gewoon cocoonen in mijn eigen huis, en geen visite meer. Snel maar even afwas gedaan en tafel opgeruimd, en dus al weer teveel gedaan. Mijn ouders weten niet dat ik misschien vrijdag ingeleid wordt, dus gooiden mijn laatste dingen doen-programma in de war. Hopenlijk nu geen visite meer!
Jessi das ook vervelend he..wil je evne op je gemak je lijstje afwerken en wat uitrusten..gaat die vlieger niet op. Spannend dat je vrijdag ingeleid gaat worden joh! Jah wij hebben plakvrienden.. Das best lastig. Ik ben van het vroeg naar bed gaan enzo. Zij van het doorhalen, ondanks dat ze ook kids hebben....die gaan gewoon naar bed als ouders het zat zijn.. Zie ook erg tegen kraamvisite op.. Ben zo bang dat ze blijven plakken.. Hier ook iemand die gewoon nu even rust nodig heeft en na de bevalling wil wennen aan de nieuwe situatie.
@ Ukoldaatje: ja die plakvrienden ken ik, en ben daar ook bang voor met kraamvisite gelukkig heb ik een vriend die niet op z'n mondje is gevallen hihi. Ik heb toevallig net 1 van die vrienden afgezegt voor zaterdag, en dan nog zeggen: maar ik kom maar even... toch volgehouden met nee sorry liever even niet. Ben wel trots erop dat ik het eindelijk heb gezegt haha
@23mama: goed dat je de visite hebt afgezegd! @Ukoldaaltje: in het kraamtijd-topic heb ik wat tips gelezen over ongewnest lang kraambezoek voorkomen. Hier willen we bezoek ontvangen om 11.00u en 16.00 uur, zodat ze na een uur weggestuurd kunnen worden met het verhaal 'we moeten slapen/eten koken'. Geen avondbezoek doordeweeks. En de visite alleen koffie/thee met beschuit geven, en niet daarna overgaan op wijn/bier/fris/chips etc. Tot slot duidelijk met je man afspreken dat hij de tijd in de gaten houdt en visite na een uur wegstuurt. Moet goedkomen dan volgens mij.
hier ook niet zoveel zin in bezoek en zeg dat ook gewoon. ben vaak moe of hormonen die ff opspelen en dan heb ik echt geen zin in mensen om me heen haha dus zeg ik dat gewoon
Heel herkenbaar, heb er ook niet zo'n zin in allemaal. Af en toe iemand zien is prima, maar hoeft van mijn niet dagelijks oid. Als het me niet uitkomt of ik heb er geen energie voor of wat dan ook, dan geef ik dat ook rustig aan. Goed je grenzen bewaken! Ook al houdt dat in dat je mensen voor het hoofd stoot. Jij en je kleintje gaan voor op dit moment. Voor na de bevalling hebben mn vriend en ik al afgesproken dat er in de kraamweek niemand langskomt, behalve onze ouders en broers/zussen. En dan ook nog eens alleen als het ons uitkomt. We maken dit ook nu al duidelijk naar familieleden en vrienden zodat ze er vast vanaf weten. Aan vriendlief de schone taak om het nest te beschermen tegen ongewenst en/of plakkend bezoek
Heel herkenbaar! Hier hadden we tot op het laatst nog een schilder rond lopen in huis. Man man man wat irriteerde ik me. Ik wilde gewoon alleen zijn. Op een stoel zitten, voor me uit staren, nog even lekker genieten van mijn buik. Nu ik bevallen ben heb ik nog steeds weinig zin in bezoek eigenlijk. Gelukkig is er nog niemand blijven plakken. Vriendlief had 1 keer allemaal nootjes en lekkers op tafel gezet. Super lief natuurlijk, maja dan blijven ze wel weer lekker plakken allemaal. Dus als iedereen onze beeb even geknuffeld heeft en op de foto is geweest, pak ik hem op en vertel dat ik moe ben en lekker ga slapen. Binnen 10 min zijn ze dan wel weg En 2x per week kraamvisite is meer dan genoeg voor mij. Ik voel me ook niet langer mee bezwaard, ik ben anders gesloopt, kleine man huilen door alle prikkels. Gewoon lekker aan toegeven dat je alleen wilt zijn. En goed je grenzen bewaken.
Iedereen komt om je buik te zien. Ik hou totaal niet van die aandacht. en heb nog zat klusjes die ik af wil hebben. Ik kijk erg op tegen de kraamvisite. Omdat wij veel familie aan de andere kant van het land hebben wonen. Mijn moeder vind het niet erg dat ze bij dag 1 na een uur weg moet. Ik ben bang dat andere dat niet begrijpen. Hier gaan we dan ook alleen koffie en thee schenken met beschuit met muisjes.
Ik herken ook echt alles wat ik lees hoor. Merk dat ik ontzettend toe ben aan rust en lekker op mezelf te zijn, samen met mn zoontje. Toch blijven mensen het proberen, wat ik wel snap hoor maar toch heb ik geen zin!!! Ik maak nu bewust ook even geen afspraken meer, want ik weet toch dat ik ze afzeg omdat het me toch niet uitkomt. Af en toe voel ik me er wel heel schuldig onder.
haha.. ik kijk er juist naar uit, gezellige met vrienden straks ed.. maar goed kan ook dan anders zijn.. geen idee..
Zolang je er nog behoefte aan hebt, gewoon doen. Maar als je er geen zin in hebt..niet doen! Echte vrienden begrijpen dat wel, zoals je zelf al aangaf. Tot nu toe zie ik afspraken nog wel zitten in m'n verlof. Weet van m'n vorige zwangerschap dat ik de laatste week écht niemand meer kon verdragen. Het liefst bleef ik binnen in m'n pyama met alle gordijnen dicht!