verlof en ziektewet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tinkerbell81, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik vroeg me af of iemand misschien weet hoe dit zit;
    Ik zou 4 weken van tevoren stoppen met werken. Vooor die 4 weken zou ik 2 weken vakantie opnemen (dus 6 weken vantevoren klaar met werken). Nu ben ik dus 1 week voordat die vakantie zou ingaan in de ziektewet gekomen (veels te hoge bloeddruk waardoor ik meteen niet meer mocht werken). Maar hoe zit dat nu met die 2 vakantieweken? Wordt dat al omgezet in zwangerschapsverlof (zodat ik dus 6 weken van tevoren zw.verlof heb en nog 10 erna)? Of mag dat niet en wordt mijn vakantieweek ook een ziektewetweek?
    Volgens mij dat eerste; maar weet het dus niet zeker; zou het ook wel raar vinden want ik kan er niks aan doen dat ik niet meer mag werken en rust moet houden.......daarom twijfel ik een beetje...

groetjes nikkie

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoer vervelend ook ik denk dat je verlof nu met 6 weken van te voren is ingegaan, en dat je 2 weken vakantie als ziekte zijn ingevuld, mits je je beter hebt gemeld voor je vakantie bent gaan houden.

Maar niet getreurt! Je houd nu 2 weken vakantie over en die plak je achter je verlof aan.... klaar is kara.
    Je hebt dus nog steeds dan die 12 weken wat ze ook besluiten te doen.

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Volgens mij is het inderdaad zo dat als je in de ziektewet komt voordat je zwangerschapsverlof ingaat, je automatisch 6 weken van tevoren met zwangerschapsverlof moet.

Deel Deze Pagina