ik heb vanaf juli tot oktober via een uitzendbureau gewerkt voor een bedrijf en per oktober ben ik overgenomen door dit bedrijf.. het uitzendbureau heeft dit waarschijnlijk nooit goed doorgekregen waardoor ze mij nog iedere week verzochten om een urenbriefje op te sturen met mijn gewerkte uren, nu ging ik ervan uit dat de betalingen gewoon nog niet goed lipen via mijn werkgever dus ik stuurde die werkbriefjes wel op... ik wist dat ik iedere maand betaald krijg maar van wie wist ik niet 9ik kijk zelden mijn afschriften na), ik dacht alleen het uitzendbureau BLIJKT NU DAT IK WAARSCHIJNLIJK AL DIE MAANDEN DUBBEL BETAALD HEB GEKREGEN zowel van het uitzendbureau als van de werkgever. ik voel me nu vreselijk, ik weet niet wat ik moet doen en ik durf het ook niet aan het uitzendfbureau of de werkgever te vertellen omdat ze dalijk denken dat ik de boel zit op te lichten. Is dit alles mijn fout geweest?
Tja je zal moeten terug betalen dus ik hoop dat je niet alles verbrast hebt. Als je een contract bij iemand tekent dan moet je van die persoon geld krijgen, Mij zou het opvallen als ik dubbel betaald kreeg, het gaat meestal niet om weinig geld. Wie zijn schuld het is doet niet zo ter zake, ik zou het zo snel mogelijk melden aan het uitzendbureau en het terug betalen dan ben jij er klaar mee.
ik heb net toch maar even mijn werkgever gebeld en die gaf mij te kennen dat zij mij pas een contract kunnen aanbieden als het uitzendbureau daar een akkoord voor heeft gegeven het uitzendbureau is dus wel degelijk ingelicht en hebben het misschien intern niet goed afgehandeld.. nou ja als ik moet terug betalen is het niet anders, het is niet dat ik erdoor in de problemen kom maar ik baal er wel van
Uiteraard moet je dit terugbetalen. Anders moet je werkgever en jouw salaris en het uitzendbureau betalen. beste zelf even contact opnemen met het uitzendbureau , een rekening van ze vragen en nav die rekening alles gelijk terugstorten. En het bewijs van terugstorten goed bewaren.
volgens mij moet ik het bedrag dan toch terugbetalen aan mijn werkgever ik bedoel het uitzendbureau krijgt toch betaald van mijn werkgever?
Wel erg dom ook van het uitzendbureau en je werkgever. Ik zou als ik jou was even vragen aan het uitzendbureau waar je het geld op moet storten en aan wie. Ik zou me niet als slachtoffer opstellen. Ik vind het een domme fout van hun en niet van jou. Niet iedereen kijkt op zijn of haar afschriften. ( mijn vriend ook niet, dat doe ik voor hem) dus jij hebt hierin naar mijn idee echt geen schuld. Of mensen het slim vinden of je wel of niet op je afrekening kijkt staat erbuiten. Natuurlijk mag je van werknemers ook wel zaken verwachten, maar dit lijkt me toch echt een dikke fout van hun. Het is hun werk, en je mag er vanuit gaan dat ze dat naar behoren uitvoeren. Wat natuurlijk niet betekent dat je niks hoeft terug te betalen, helaas,