Hele erge bandenpijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roos85, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ik ben nu 14,5 week zwanger, van mn 2e kind.
    Ik heb deze hele zwangerschap tot nu toe al regelmatig wat buikpijn gehad, zeurende menstruatie pijn. Al meerdere keren urine laten checken, geen blaasontsteking.

Sinds gisteren heb ik echt ontzettend veel steken en een trekkerig spierpijn gevoel in mn onderbuik, bij mn liezen maar ook echt rondom mn buik. Ik denk dus bandenpijn. Maar het is niet alleen bij het opstaan of als ik moet niezen ofzo. Het is constant aanwezig en doet echt pijn!!
    De steken trekken ook echt door naar mn vagina.

Ik heb nu 1 houding gevonden waar ik geen pijn heb, verder voel ik het altijd. De ene keer erger als de andere keer. Maar ook met lopen bijvoorbeeld voel ik de banden/spieren trekken.

Vorige week had ik ook een dag lang steekjes, toen moest ik mn urine weer inleveren en heb ik uiteindelijk een hele middag in het ziekenhuis gezeten omdat ze me uitgebreid wilde controleren, echo, inwendig onderzoek, alles. Ze konden niks vinden.
    Dus ik heb nu niet zo'n zin om weer het ziekenhuis (sta onder controle bij een gyn) te bellen om vervolgens weer een hele middag in het ziekenhuis te zitten.

Dus mijn vraag is of jullie zulke heftige bandenpijn herkennen in zo'n vroeg stadium van de zwangerschap? Ik vind het echt heftig en als ik zo nog 26 weken door moet word ik niet blij...

2. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik heb het zelf nu 2 dagen gehad maar verder niet meer..
    Hoe jij het beschrijft is het wel heel heftig, ik zou als het langer aanhoudt toch echt wel gaan bellen. Puur voor de zekerheid!

3. peetje007

peetje007 Niet meer actief

Klinkt al het groeien van de baarmoeder in combinatie met oprekken van de banden dit kun je nog wel vaker gaan voelen heb er zelf ook heel erg last van gehad maar is niet iets om je zorgen over te maken een warme kruik kan helpen ! En je mag ook paracetamol als het echt even niet meer uit te houden is succes

4. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik wou er net een onderwerp over openen ik heb er ook heel erg veel last van en begin me een beetje zorgen te maken. Het lijkt een beetje heftiger te worden als banden pijn, het begint inderdaad als steken te voelen. Ben 14weken zwanger..

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik heb er rond dat termijn ook extreem veel last van gehad, maar het wordt beter!:) tanden op elkaar haha

6. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    selcan, ik vind het ook een heftige pijn. Bij elke stap die ik zet steekt het. En zelfs nu ik rustig op de bank zit af en toe een steekje. Bij mn vorige zwangerschap echt nooit gehad!!

Bloem, jij maakt mn dag weer goed haha. Heb nu echt het idee dat het nooit meer overgaat haha.

7. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik had er ook echt enorm veel last van, zoveel last dat ik een paar keer echt onnodig de verloskundige gebeld had en een extra echo kreeg haha.
    Echt overdreven maar ik dacht dat ik gewoon m'n baby ging verliezen ofzo.

Maar nu nergens meer last van, behalve dan veters strikken, nagels knippen en lakken.. Tja, dat is een kleinigheidje.. Maar soms zit die buik wel een beetje in de weg!

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    jaaa ik heb dat ook!!! net een soort kramp gevoel ( wat je ook in je benen ofzo kan hebben) vreselijk. Bij mijn eerste had ik het ook, alleen veel later en minder erg.
    Als ik mij te snel om draai of te veel gedaan heb kan ik er ook enorm last van hebben! Niet leuk!!!

9. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    nou ik snap je helemaal hoor Bloem. Mijn eerste instinct was ook dat ik gelijk wilde bellen. Maar omdat ik vorige week ook al een hele middag voor niks in het ziekenhuis heb gezeten, heb ik daar nu gewoon geen zin in.
    En ik denk dat dit echt wel bandenpijn is en dat het dus geen kwaad kan voor de baby. Volgende week mag ik toch weer naar de gyn.
    Maar leuk is anders zeg... schreeuw vaak ook echt hardop: AUW als ik weer een flinke steek heb. haha.

10. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

haha allemaal heel herkenbaar, ik zat soms gewoon ook echt hard op AAAAUW te roepen hier in huis:)

Maar het komt goed!:)

11. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Nou meiden, hier is de pijn gelukkig helemaal weg!! Wat een verademing haha.
    Dinsdag begon de pijn, woensdag was het op zn ergst, donderdag zakte het al iets af maar nog wel veel steken, vrijdag was het alleen nog een spierpijn gevoel en sinds vandaag gewoon helemaal niks meer!! heerlijk!! :)
    Hoop dat het bij jullie ook weg is of snel weg gaat!

12. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Fijn dat het is afgezakt joh!! Ik heb t de afgelopen weken af en aan heel erg... Ook inderdaad dat ik auw roep en bijna krom lig van de pijn! maarja,t is voor een goed doel he ;)

13. Ymebfiot

Ymebfiot Nieuw lid

17 mrt 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was net op zoek naar een topic hierover. Ik heb er ook echt last van vanaf de 20e week ongeveer en ik herken echt wat je schrijft. Zat net te twijfelen om de vk te bellen, omdat het niet minder wordt. ik kan sochtends bij het opstaan op een been niet eens echt staan :$
    Trekt echt in de liezen ook. Volgens mij is het alleen maar echt vervelend voor jezelf want ik had met 20 wk 5 dagen een echo waar de verloskundige zelfs zei dar alles er 'perfect' uit zag;)

In ieder geval, ik ben per direct gestopt met dingen tillen en doe echt vreselijk rustig aan. Merk nog geen verschil maar ja we moeten nog even dus beter zorg je ervoor dat je je spieren iig niet overbelast.

Een andere tip is misschien een zwangerschapscursus onder begeleiding van een mensendieck therapeut; deze mensen hebben echt verstand van het lichaam en kunnen je helpen de juiste houding aan te leren etc. Erg over te spreken.

Sorry lang bericht, topic houdt me erg bezig:D

14. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    haha, het hield mij vorige week ook enorm bezig. Vond het echt niet normaal die pijn en dacht ook echt dat dit niet goed kon zijn. Maar nu is het bij mij weer helemaal over. Ik heb het die dagen ook enorm rustig aan gedaan, zover dat kan met nog een peuter. 1 dag heb ik zelf alleen maar op de bank/bed gelegen (toen mn dochter bij de opvang was) kon echt niks, deed zo'n pijn!
    Morgen heb ik weer een afspraak bij de gyn, dus dan kan ik pas zeker zeggen dat het niks ernstigs was haha.

Deel Deze Pagina