Pff.. Ik moet even van me afschrijven. Mijn schoonmoeder koopt steeds kleertjes die ik eigenlijk echt niet mooi vind. Ik weet dat ze het allemaal goed bedoeld, maar het is echt van die ouderwetse kleding. Ze is een stuk ouder en het is logisch dat ze een andere smaak heeft, maar toch. Bij t eerste jasje dacht ik nog, ach dat doe ik wel eens aan als we naar hun gaan. Maar nu heeft ze me al meer dingen gegeven en ik vind het allemaal niet zo mooi. Zelf heeft ze het idee ook dat het een meisje wordt, althans dat hoopt ze, terwijl wij het geslacht nog niet weten. Dus ik krijg ook rompertjes met roze paardjes erop e.d. Tja, als het een zoon wordt ga ik m dat echt niet aan doen. Dat heb ik haar ook al voorzichtig gezegd, maar zij vindt het juist allemaal heel neutraal wat ze koopt. Nou, ik niet!? Help? Iemand advies? Mijn vriend zegt dat ik het gewoon maar af en toe aan moet doen om haar niet te kwetsen en dat het kleintje er toch zo uitgegroeid is.
Je kan de ECHT neutrale dingen wel eens aandoen voor haar plezier maar als het een jongetje is, kan je wel echt op je strepen staan en zeggen dat je hem geen roze/paarse dingen aantrekt!
Dikke ammahoela dat ik mijn kind kleding aan zal doen, om zo mijn schoonmoeder niet te kwetsen Helemaal geen roze paardjes bij een jongetje, ook niet als hij er zo uitgegroeid is of wat dan ook. Kan je niet aangeven dat je het erg op prijs stelt, maar het echt niet jouw smaak is en je roze gewoon niet een unisex kleur vindt? Ik lees zo vaak topics over schoonmoeders/moeders die graag iets willen doen en kopen voor hun kleinkinderen en dan denk ik altijd bij mijzelf: praat er dan gewoon over... Hier wordt het gewoon aangegeven hoor wat wij wel en niet mooi vinden en ook dat we bijvoorbeeld bepaalde dingen gewoon zelf willen aanschaffen. Geen enkel probleem. Het lijkt mij heel vervelend om constant maar een ander te moeten plezieren, omdat het anders "zielig" of "ondankbaar" is.
Gewoon eerlijk zijn en tegen haar zeggen. Ik denk dat ze dat meer waardeert dan als je er niks over zegt en het niet aan trekt. Zeg gewoon dat het niet jouw/jullie smaak is en vertel haar wat wel je smaak is, dan weet zij wat ze wel of niet kan kopen. Mijn schoonmoeder weet onze smaak gelukkig en vraagt er vaak om van 'vinden jullie dit leuk?' Of 'houden jullie hiervan?' Zo weet zij ondertussen wat ze wel og niet kan kopen en als we het toch niet leuk vinden, dan is het geen probleem als we dat eerlijk zeggen. Zo voorkom je scheve blikken als je nooit aantrekt wat zii gekocht heeft!
Haha ja als een meisje wordt dan valt het mee en dan doe ik sommige dingen idd wel aan, maar als het een jongen wordt: geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Het klopt wel wat je zegt, ik moet er gewoon over praten en ik heb haar de laatste keer proberen uit te leggen dat ik het meer meisjes kleding vind toen ze vroeg of ik het mooi vond. Maar als ze dat niet vraagt vind ik het lullig om haar voor d'r kop te stoten. Zij vind alles wat ze koopt heel neutraal en is eigenlijk zo klaar met haar verhaal. Ik zeg mijn mening dan, maar hou er ook snel over op want wil geen euzie met haar. Ze is 73. Ik vind eigenlijk dat mijn vriend er iets over moet zeggen, want hij vind het ook niet mooi maar die is daar heel makkelijk in. Grrr
Praten met je schoonmoeder en wellicht aangeven wat je wel en niet leuk vind. Hier weet men dat ik niet houd van kleding met een dikke print erop. Dus geen hello Kitty plakkaten erop ofzo.
Ja natasjee, goed idee. Ik kan het beter maar gewoon zeggen. Maar hoe breng je zoiets? Zij koopt steeds kleertjes als cadeautje, maar kan het nooit terug brengen (ze koopt het in de landen waar ze op vakantie gaat) dus ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik het wil ruilen ofzo. Het gaat me er eigenlijk vooral om dat ze steeds meer meisjeskleding koopt... En ik denk dat het een jongen wordt.
Mijn man heeft een tante die zodra we haar zien weer een nieuwe outfit heeft voor onze dochter. En steeds vraag ik me af in welke winkels zij komt dat ze zulke lelijke kleding weet te vinden. Ze is zelf kinderloos en is dus een extra oma voor onze dochter. Ik wil haar niet kwetsen en trek de lelijke dingen 1 keer aan en dan gaan ze snel weg uit de kast voordat mijn man (die is echt blind voor lelijke kleding) het alsnog een keer aantrekt. Ik heb recentelijk aangegeven dat ik de kleertjes van de Hema zo ontzettend leuk vindt en ik geloof dat de hint is aangekomen want ze heeft sindsdien alleen nog maar Hema kleding gekocht.
Dyson dat is een goed idee. Gewoon zeggen van welke winkels je de kleding vaak wel leuk vindt. Ik denk ook altijd: mijn god. Waar heeft ze dit nu weer vandaan. Ondertussen weet ik al dat het vaak mee neemt uit vakantielanden. Maarja dus nu het volgende: ik vind alles meer meisjeskleding, zij niet... En ik ga dat dus niet aan doen als het een jongen wordt. Zij weet dat ik het meisjeskleding vind maar wuift het weg. Ik heb haar al gezegd dat ze maar moet wachten tot we weten wat t wordt, maar vorige week kwam ze weer met iets nieuws....
ik heb dat met mijn eigen familie. Vreselijke dingen hahah Maar ik heb het gewoon gezegd, waardoor ik nu altijd een foto krijg. "vind je dit leuk?" ik zou het ook niet aan doen en mensen kunnen vaak aan mijn gezicht al zien of ik het mooi vind of niet hahah
Beetje raar wel , jullie weten het geslacht nog niet eens en je schoonmoeder gaat ervan uit dat het een meisje is?! ... maar het beste is echt om het te zeggen anders stopt dit wellicht niet ... Een goeie is inderdaad om aan te geven wat je wel mooi vindt qua kleur of print, merk of wat dan ook.. En anders laat je het je vriend zeggen, als je er zelf moeite mee hebt
Hahahaha ja dat is goede dan denkt ze zelf op, wat heb je nou aan. T is nog niet zo erg dat ze echt roze koopt, maar wel iets met roze witte bloemetjes, of paardjes. Of paarse dingetjes. Echt meisjesachtig. En zij zegt doodleuk: jouw vent draagt toch ook wel eens een roze t-shirt. Hahaha
'k Zou er wel eerlijk over zijn, want zo'n enthousiaste schoonmoeder stopt waarschijnlijk niet met kleertjes kopen, nadat je kindje geboren is. Hihi, zit je over 18 jaar nog met hetzelfde probleem!
Hahaha, daar heeft ze mooi wel een punt dan! Een roze shirt is natuurlijk heel wat anders dan bloemetjes en paardjes op kleding. Een vriendin van me stuurde laatst ook wat foto's van meidenkleding die zij echt helemaal geweldig vond, ze was er zo super verliefd op dat ik niet eens durfte te zeggen dat ik het foeilelijk vond. Toen wisten we nog niet wat de geslachten zouden zijn en heb ik maar gezegd dat het zonde is als er geen meisje tussen zit, want straks konden ze het met 16 weken nog niet zien en dan kon ze het na de 20 weken echo niet meer ruilen, toen heeft ze het gelukkig maar niet gekocht. Laten het nou ook net allemaal mannetjes zijn, kom ik onder die lelijke meiden kleertjes in ieder geval uit!
Mijn sm koopt ook vaak kleding die ik niet mooi vind, ik zeg gewoon dank je wel. Maar leg het weg thuis, trek het mijn dochter niet aan weet zij veel. Maar wil haar ook niet kwetsen plus dat vl een echt mama's kindje is
Mijn schoonmoeder koopt niks... Ze geeft me haar gebruikte oude kleding van haar zoons. Lees: van 40 jaar geleden! En dan verwacht ze dat ze me er een enorm plezier mee doet! Vieze vlekken, verschoten, verwassen en badstof en van die gebreide gevallen die je achterop vastmaakt met een touwtje... Uit het jaar nul dus. En in de kleuren: mosterdgeel, wortel oranje of vuil groen blegh!!! Ook oude gebruikte navelbanjes en zo. Zij is ook behoorlijk van de oude generatie. Mijn man is een nakomertje toen ze 45 was. En haar oudste is 45 jaar oud... Dus reken maar uit hoe oud de boel is. Heb twee of drie dingen eruit gefilterd wat nog het minst van de kwaden was en bij mij op zolder gegooit voor de poppen straks ( mocht het een meisje zijn) verder geworden on gezegd dat ik het niet mooi vond of dat het waarschijnlijk niet mooi ging staan bij mijn kind... Je moet toch wat. Herken je frustratie dus goed!!! Maar mooi niet dat ik mijn kind die ouwe zooi ga aantrekken. Andersom vind zij de spullen van deze tijd weer lelijk.
Heb ik hier ook veel gehad. Veel kleding wat echt niet mijn smaak is gekregen van schoonmoeder, en nog steeds weleens. Ik vind het niet zo erg. Komt me vaak ook wel goed uit want schoonmoeder is de netste niet en als ze daar een dagje zijn geweest ben ik blij dat ik ze 'haar' kleding aan heb gedaan. Vind ik die stift/etensvlekken toch iets minder erg
LOL 😁 Ook hier krijg ik soms kleertjes van sm wat ik niet heel mooi vind... Was vooral bij de eerste. Inmiddels weet ze dat ik 'moeilijk' en met kleding 😜 dat vindt zij iig. Nu probeerde ze meer in mijn smaak te kopen.... Dat zijn dus de kleertjes die onze kleine aan heeft als zij oppast. Maar het gaat inmiddels de goede kant op. Mijn eigen moeder gaat vaak mee met shoppen en betaald dan vaak iets. Zo weet ze zeker dat ik het mooi vind. Misschien is dat een idee? Ik zou idd geen meisjes kleren hebben aangetrokken bij mijn zoon hoor!