Hoi, Iemand die weet hoe dit zit? Ik werk 4 dagen maar wil na mijn verlof nog maar 3 dagen werken. Dus neem ik voor 1 dag ontslag. Nou zei een vriendin van me dat ik ook eerst een jaar ouderschapsverlof kan nemen en dus 3 ipv 4 dagen werk. En na dat jaar voor 1 dag ontslag neem..en dan alsnog 3 dagen werk. Kan dat? Groetjes Debby
Hoi Hoi Ja dat kan! Kort maar duidelijk antwoord. Als je minder wil gaan werken moet je ongeveer een maand of 2/3 van te voren aan geven dat je uren wil gaan inleveren. succes
Nog ff een aanvullig, je hebt recht op 13 keer het aantal uur dat je per week werkt, dus 13 keer 32 uur.
Het is niet overal hetzelfde. Ik persoonlijke heb bijvoorbeeld recht op 26 keer mijn contracturen aan ouderschapsverlof. Sommigen krijgen zslfs een uitkering/betaling over de ouderschapsverlofuren (bij ons kan dat ook, mits je na het verlof niet minder gaat werken dan je eigenlijke contracturen). Ik zou er je COA eens op na kijken, dan weet je snel meer! Het heeft niks te maken met de levensloopregeling, want daar doe ik zelf ook niet aan mee. Het is iets waarop je gewoon (wettelijk gezien) recht hebt.