Ik zag net dat zwangerschapsverlof in Nederland 16 weken is, ik raad bij deze iedereen aan die zwanger wil worden om toch maar even naar de UK te verhuizen, ik krijg namelijk een jaar (!) verlof volledig doorbetaald. ook ben ik zeker de 1e 3 maanden heel veel ziek geweest en is ook allemaal geen probleem, het enige probleem was alleen dat mijn bazin boos naar me toe kwam wanneer ze nu eindelijk de foto van de echo te zien kreeg want ze was zo benieuwd..
Ik geloof in scandinavie ook! Wat dat betreft loopt Nederland wel een beetje achter! En de mannen? Hoe zit het met verlof daarzo? (vind dat we allemaal een email moeten sturen naar lange Frans, met dat programma kamervragen, dat mannen meer verlof moeten krijgen, dan 2 dagen!)
O ja, die drie jaar kan verdeeld worden tussen de man en de vrouw. Dus bijvoorbeeld een half jaar man, twee-en-een-half jaar vrouw etc. En dat alles op het geboortecijfer in Duitsland op te vijzelen....
Ik sprak inderdaad pas een duitse chauffeur bij ons en toen maakte ik ook al de opmerking dat ik maar eens ging verhuizen.
jeetje,3 jaar in duitsland? hmm duitsland is zo gek nog niet, huizen zijn goedkoper,benzine,én langer zsv? klinkt niet gek(behalve de taal dan 8) )
jee,dan ga ik wel 10 km verder wonen!Dan zou ik namelijk in duitsland wonen.... vind het in nederland idd slecht geregeld vergeleken mer andere landen(ok ok,er zijn landen waar je helemaal geen verlof krijgt,maar jullie snappen wat ik bedoel)
in duitsland is het ook niet zo makkelijk als het hier neerb gezet word, zitten wel een paar regels aan vast
Kom maar op met die regels.. wij wonen nog geen 50 km bij de grens vandaan, dus verhuizen zou helemaal niet 'zo'n drama zijn. Ga ik daar toch aan het werk. (moet wel mijn duits een beetje opvijzelen ben ik bang)
hoi, mannen krijgen hier 2 weken betaald en tot 3 maanden onbetaald maar ze zijn bezig om dat langer te krijgen. hopelijk gebeurd dat voor 8 oktober
Ben ik dan de enige die het heerlijk vond om na 16 weken verlof weer lekker aan het werk te gaan? Manytroubles
Ja die regels die vergeten we maar even... Ben me er nu net aan het door heen worstelen. Maar met de Mutterschutz ben ik op zich erg tevreden (jaaaa. mijn werkgever minder, maar dat is niet mijn probleem...)
Ohhh was het hier ook maar zo lang het verlof. Lijkt me heerlijk om iedere dag bij je kleintje te zijn de 1e periode
lekker zeg... VERHUIZEN... hihi 16 weken vind ik op zich ook best lang (denk als ik bevallen ben en weer aan het werk moet daar heel anders over denk ) ik heb hier pas een discussie over gehad met de vrouw van mijn baas. zij heeft zelf tot de laatste dag gewerkt en is 1,5 week na de bevalling weer begonnen (ze vergat er alleen bij te zeggen dat zij het bedrijf NET hadden opgestart en zij en haar man de enige 2 werkende waren) ik heb haar geantwoord dat wij RECHT hebben op minimaal 16 weken en ik hier ook ZEKER gebruik van zal maken en ook nog vakantiedagen heb staan vond ze niet zo leuk geloof ik
nee hoor manytroubles, ik vond het heerlijk om weer aan het werk te gaan. Ik ben alleen weer 4 dagen gaan werken in een erg zware baan, dus dat valt nog even tegen.