Beste uwv webcareteam. Ik heb een vraag over mijn verlof. Ongeveer 6 weken lag ik al in het ziekenhuis voordat Lenne werd geboren. Ze kwam nog ruim 10 weken te vroeg. Ze is geboren op 23-12-2014 Ik heb gelezen over de nieuwe regeling voor verlof bij thuiskomst van een couveuse kindje. Maar deze regeling is vanaf 2015 van start gegaan. Waar heb ik nu recht op? Groetjes Yvonne
Beste Yvonne, Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Je wilt weten hoe het zit met de nieuwe regels voor zwangerschapsverlof die gelden wanneer je kindje na de geboorte in het ziekenhuis belandt. Deze nieuwe regels zijn ingegaan per 1 januari 2015 en gelden alleen voor uitkeringen die vanaf die datum gestart zijn. Heel rot dus, maar jij kunt hier geen gebruik van maken. In jouw situatie is het verlof na de geboorte gestart en duurt zestien weken. Actuele informatie over deze nieuwe regeling vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare