aantal uur kraamzorg, hangt af van....??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Annemarie76, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Maandag heb ik de intake voor de kraamzorg..
    Dan krijg ik, ahv het gesprek ook te horen hoeveel uur er voor mij geindiceerd word..

Wie kan mij een idee geven waarop die uren gebaseerd worden, welke factoren daarin meespelen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je krijgt standaard 45 uur kraamzorg, exclusief 4 uur voor de bevalling (dat is een vast aantal uren, langer of korter maakt niet uit) Als je Bv gaat geven komt daar nog 4 uur bij.

Ook kijken ze of je bijv het risico loopt op een postnatale depressie (als je die bij een eerdere bevalling hebt gehad krijg je bij een volgende meer begeleiding) en dan krijg je daar ook weer extra uren voor. (dit is maar een voorbeeldje) Mocht er iets in de situatie veranderen tijdens de kraamweek kunnen ze de uren ook nog aanpassen. Ikzelf kreeg bij Jelle op de laatste dag koorts, en 1 telefoontje naar de Vk was voldoende om er 8 uur bij te krijgen.

Als je het allemaal heel uitgebreid wil weten heb ik wel een linkje, maar het is wat zware kost... :) http://www.vgz.nl/bbcm/files/LandelijkI ... ie3-08.pdf

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik sluit me aan bij bluesky.
    Bij mij gingen vielen bijna al mijn uren weg omdat we 5 dagen in het ziekenhuis hebben gelegen.(volgens mij ging er voor elke dag 6 uur vanaf)
    Maarwij hadden extra uren gekregen omdat we met een kleine van 2090gr. thuiskwamen.
    Hier deed de verloskundige ook helemaal niet moeilijk, gewoon wat dingen op haar lijstje aangekruist wat een beetje van toepassing was op ons en ik kreeg er 15u. extra bij :)

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    45 standaard.. geef je BV krijg je er 4 uur bij. Heb je BI dan krijg je er nog eens 10 bovenop... ik heb dus 59 uur.. veel te veel voor mij.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb net de intake achter de rug..

Volgens indicatieprotocol 49 uur.. Met de mogelijkheid om via mijn verzekeraar nog 8 uur bij te kopen ( eigen bijdrage) Dus 57 uur in totaal..

Als mijn man druk is op de boerderij, lijkt t mij heel prettig dat de kraamhulp er is, met name voor de begeleiding in BV.

Mocht het allemaal goed gaan en de uren te veel, dan kan t wel terug geschroefd worden..

Deel Deze Pagina