hai dames Ik ben nu 4w +5 dagen zwanger en las in de ouders van nu app dat je vitamine D moet slikken. Ook als je weinig vis eet visolie.. Ik slik al 2 jaar foliumzuur dus dat doe ik wel. Wat gebruiken jullie ? Ik heb een potje vitamine D gekocht van Kruidvat merk, maar nog niet gebruikt. Weet niet of deze goed zijn?
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen vitamine bijgeslikt gedurende de zwangerschap. Wel foliumzuur in de vijf maanden voorafgaand aan mijn positieve test en in de eerste periode van de zwangerschap.
Gefeliciteerd! Ik slik al de hele zwangerschap davitamon compleet mama met visolie. Bevalt mij prima.
Ja heb die zien liggen, maar vrij prijzig! Ik had gehoopt dat er goedkopere alternatieven waren. Anders Morgen toch maar een potje kopen
Deze week nog 1+1 gratis bij de Albert Heijn. Dan heb je gelijk voor zo’n 4 maanden. Ze zijn redelijk vaak in de aanbieding gelukkig, heb ze nog nooit zonder aanbieding gekocht
Oh echt ?! Heb geen bonus kaart. Kan ik ze dan wel met korting krijgen? Rij ik er morgen gelijk heen!
Ze hebben bij de balie of kassa altijd wel een bonuskaart voor je. Mocht je er zelf geen 1 willen dan scannen hun hem gewoon eenmalig voor je. Gewoon even aangeven! Doen ze niet moeilijk over.
Op vitaminde d de gehele zwangerschap en foliuimzuur in de 1e trimester na heb je niks extra nodig. Net zoals daarbuiten gezond eten en verder geen rauw vlees of rauwe vis, niet roken en geen alcohol drinken. En niet te veel cafeïne. Dus zelf zou ik gewoon niks extra halen en gewoon gebruiken wat je hebt.
Ik gebruik Vitals. Dit omdat de rest allemaal vol met onnodige toevoegingen zit. Daarnaast bevat Vitals/bonusan/solgar/Orthica folaat ipv foliumzuur, wat erg belangrijk is!! hier lees je er meer over: https://www.ahealthylife.nl/foliumzuur-versus-folaat-wat-is-het-verschil/
Ik slik de multivitamine van gravitamon. Daar zit i.p. Alles in. Vanaf het 2e trimester slik ik ook extra magnesium, om de kans op pre eclampsie te verlagen (met 50%)
Ik slik op aanraden van de huisarts gravitamon. Daar zit alles in en zijn niet van die gigantische pillen. Die van Davitamon zijn echt zo mega groot!
Ik heb davitamon met daarnaast vegetarische visolie en extra vit b12. Omdat ik een dieet volg en vegetarisch eet ben ik vitamines blijven slikken. Magnesium neem ik extra voor de onrustige benen rn kramp in de pootjes s nachts.
Ik gebruikte mijn hele zwangerschap PrenaFem van Orthica. Prijzig, maar heb goede ervaringen met dit merk, het zijn natuurlijke vitamines. Verloskundige raadde mij deze multi ook aan! Je mag er dan 2 capsules van, er zit alles in, ook visolie. Ben de hele zwangerschap niet ziek/griepig geweest en dochter werd heel gezond en krachtig geboren! Kon al vanaf dag een haar hoofdje optillen. Of dat ermee te maken heeft weet ik neit hoor, haha! Helaas is borstvoeding mij niet gelukt, maar je kunt het ook tijdens de borstvoedingsperiode slikken.
Ik slik mama vitaminetabletten, waarin het foliumzuur zat en visolie tabletten. Op aanraden van de verloskundige slik ik ook nog vitamine D (10mg) en calcium tabletten (1 gram per dag) dit laatste voorkomt schijnbaar pre-eclampsie. Daarbij slik ik voor mezelf ook nog de cranberry tabletten van dr. Vogel omdat ik totaal geen zin heb in n blaasontsteking, hiervan slik ik er eentje per dag.
Goeiemorgen Dames, Ik ben zelf heel pril zwanger . En ik zit met een vraag over de vitamines die ik slik . Zag deze topic en dacht hier kan ik mijn vraag kwijt Ik slikte voor ik zwanger werd (icsi) tarwekiemolie granaatappel capsules en etos multi zwanger worden. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik de etos multi zwanger gekocht. En ook nog vitamine D erbij gekregen van mijn huisarts omdat deze laag is bij mij. Nu vraag ik me af of ik de tarwekiemolie en de granaatappel capsules gewoon mag door slikken? Tot nu toe wel gedaan. Volgens Google kan het totaal geen kwaad.