hoi allemaal ik wil ff weten of jullie ook ervaring toen jullie werklozen bent.. ik ben nu momenteel werkloos al ruim 7 maanden.. maar morgenvroeg een gesprek bij werk.. wel erg benieuwd.. maar wil ff weten over werk en zwanger.. als ik zwanger bent wat moet ik doen met werk verder of ontslag of toch uitkering terug te krijgen of wat? liefs mij
Als je een vaste baan hebt, krijg je tijdens verlof doorbetaald. Als je zwanger wordt in je proeftijd, of bij een tijdelijk contract heb je daar verder geen rechten. Ze mogen je (volgens mij) niet ontslaan als je zwanger bent (om die reden), maar vaak bedenken ze dan wel een andere reden. Een kindje brengt wel veel kosten met zich mee, dus zelf vond ik een vaste baan erg prettig (financiele zekerheid) Meer info kun je in de cao van je toekomstige werk bekijken of misschien op de volgende site. http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm Succes met je sollicitatie!
ik heb goed nieuws.. vandaag gesprek van werk.. ik krijg een baan en kan op 4 augustus beginnen voor half jaar contract en voor 28 uur per week.. beter dan thuis zitten toch.. ben 8 maanden werkloos pfff.. kword gek van thuis te hangen joh...
je krijgt toch ook via het uwv geld verlof enzo? ik moet het 8 weken vante voren door geven en ik werk gewoon op uitzendkracht
nee hoor.. ben momenteel werkloos maar op 4 augustus beginnen met nieuw baan... voor half jaar contract dus..