zwanger en werk weer opbouwen na operatie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Zonnebeertje, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ik ben met ongeveer 18wk 50% minder gaan werken door de vele harde buiken die ik kreeg op mijn werk.
    Ik werk in de gehandicaptenzorg met LVG jongeren met probleemgedrag.
    Ik werk daar pas sinds november dus ken de jongeren nog niet heel goed en weet dus niet altijd goed hoe te reageren op situaties.
    Ik kreeg vooral harde buiken door onrust en (erge) verbale agressie op de groep.
    Nu ben ik ook nog geopereerd me bijna 21 weken aan mijn galblaas en zit nu 4 weken helemaal thuis, hier ben ik nog wel moe door, maar het gaat nu langzaam aan beter.
    Nu ben ik vorige week bij de arbo arts geweest en die vind dat ik niks mankeer en weer 100% moet gaan werken...
    Ik wil ook wel weer gaan werken, maar weet niet goed hoe.
    Ik werk alleen en kan niet terug vallen op een collega of buurgroep.
    Er is nogal veel onrust op de groep door vele invallers en 1 van de jongeren is ook fysiek agressief tegen de invallers geweest.
    Ik beb gewoon ook heel erg bang dat ik ineens een schop in mijn buik krijg en daardoor onzeker overkom in mijn handelen.
    Ik wil dus eigenlijk niet alleen staan.
    Ook de werktijden zijn lastig omdat ik nu nog zo moe ben, ik moet of om 6:45 beginnen (dus om 6:00 de deur uit) of ik ben rond 22:15 klaar en dan om 23:00 thuis.

    Is het mogelijk om aan te geven dat ik niet alleen wil werken?
    dus dan boventallig ga werken. en andere tijden?
    En het opbouwen, hoe gaat dat? Of moet ik meteen weer de volle 100% gaan werken?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Zonnebeertje,

    Jij hebt vragen over weer aan het werk na een ziekteperiode. Je re-integratie is een zaak tussen jou en je werkgever. De arbo-arts heeft daar een belangrijke adviserende rol in. Als je bijna 6 weken ziek bent stelt de arbo-arts een probleemanalyse op. Hierin staat ook wat nodig is voor jouw re-integratie.

    Uiterlijk in de 8e week van de ziekte stelt de werkgever een plan van aanpak op. In dit plan van aanpak staat hoe je zo snel en verantwoord mogelijk weer aan het werk kunt. Hierbij wordt rekening gehouden met de probleemanalyse van de arts. De werkgever en jij ondertekenen dit plan van aanpak. In dit plan van aanpak kan je ook afspraken maken over aanpassingen op het werk.

    Het kan voorkomen dat je het niet eens bent met het oordeel van de arbo-arts of dat je er samen met je werkgever niet uitkomt. In deze gevallen kun je een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Het UWV kan een oordeel afgeven over verschillen van mening met betrekking tot je re-integratie.

    Actuele informatie vind je hier.

    Ik wens je een goede zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,


    Brigitte
    UWV Webcare Team

    www.uwv.nl/webcare
     
  3. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0

Deel Deze Pagina