waarheen om bij te komen na een zware periode met baby?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 27 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

heeft er iemand nog tips; ik zoek iets, hotelletje of iets anders. Wat prettig is om éven tot rust te komen na een periode van ziekte en onrust met je kindje? (ouders zijn nu al een week alleen en/of samen in het ziekenhuis met kindje + tussendoor werken waar kan).
    Enerzijds denk ik: Gewóón thuis...
    anderzijds is misschien éven er tussenuit ook wel heel lekker. Maar wat doe je dan? Iets wat niet te ver weg is (max 45 minuten van Rotterdam) , maar waar wel genoeg faciliteiten voor een baby van 7 maanden zijn...

ik weet niet zo goed wat wijsheid is...
    of misschien toch maar iets voor thuis?
    (overigens: gezondheid van de baby is straks zeer waarschijnlijk weer prima- alleen nu even niet, maar ze zijn op de goede weg)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Toen mijn dochter in het ziekenhuis lag wilde ik erna alleen mar thuis zijn. Het rennen en vliegen brak me op. Het fijnste plekje is dan je eigen plekje.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik zou ook echt zeggen thuis.

Is het als cadeau bedoelt? Dan zou ik eerder denken aan een ontspanningsavond. Mijn part een masseur aan huis en lekkrr goed eten bezorgen. Even genieten

4. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ik zou zeggen thuis onze zoon is chronisch ziek en is ook vaak in het ziekenhuis ik vind thuis het heerlijkste plekje!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    iets van eten laten bezorgen (in overleg enigszins) is inderdaad ook wel een idee ja..
    misschien meer van dit soort ideeen?

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niet wat het budget is en is het zeker dat de baby er weer helemaal boven op komt?
    Dan zou ik voor nu idd eten laten bezorgen, goede traiteur oid.
    En voor wanneer de rust terug is een bon voor weekendje/dagje weg.

Ik ging ervanuit dat dit een cadeau is trouwens.

7. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou zeggen lekker thuis in eigen omgeving en kan de kleine ook weer wennen aan het ritme thuis.
    Anders ga je van plek naar plek en moet de kleine steeds weer aan een nieuwe omgeving wennen.
    Wat weer onrust geeft voor jullie allemaal.
    En rust en structuur is wat je gezin nu nodig heeft lijkt mij.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Neem ze het huishouden uit handen, zorg voor goed gevulde koelkast, laat een kok thuis voor hen koken etc.... denk dat ze lekker thuis willen zijn tzt. Weer weg, vreemde omgeving met baby weer beetje zorg of kleine daar wel slaapt, niemand tot last te zijn...

En ander een bungalowpark met welness huisje, sauna, regen douche... open haard

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Inderdaad de dingen die hierboven genoemd zijn.
    Ik denk dat het de personen in kwestie vooral heel goed doet dat er mensen zijn die voor ze klaarstaan en begrijpen dat ze een zware en nare tijd achter de rug hebben en dat ze vooral even aandacht voor elkaar willen hebben.

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Thuis. Na een maand ziekenhuis wilde ik thuis zijn. Wat een leuk idee is en afhankelijk van het budget: hun huis is de locatie en dan laat je bijv. Op een ochtend een ontbijt brengen. Met een krantje enzo. Of je brengt het zelf. Lekker voordelig. Zorg bij thuiskomst voor bloemen en wat lekkers. Regel een kadobon van een bezorger (pizza..spareribs etc.) Inderdaad iemand die even de grote huishoudklussen doet. Een gevulde koelkast. Dat soort dingen zijn heerlijk.

Lief van je!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook zeggen thuis. Wij hebben destijds 2 weken in het ziekenhuis gebivakkeerd (om en om) met de jongste, de oudste had toen waterpokken, fijne combi ;). Wat is het dan fijn als je koelkast gevuld is en het huis schoon en opgeruimd is! Verder wilde ik vooral rust ;). Mijn man moest werken en ik had het wel fijn gevonden als hij langer thuis had kunnen blijven (maar dit is voor jou misschien niet te regelen ;)). Zelf heb ik toen ouderschapsverlof opgenomen om toch nog even te kunnen genieten en bij te komen. Ik weet niet hoe de situatie en band is, maar misschien als zij thuis is en hij moet werken dat je wat bij kan springen?

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Onze zoon heeft dit jaar een hart operatie gehad en in eerste instantie wou ik gewoon thuis zijn.
    Maar ik moest ook wel ivm nog 2 kids thuis en die wilden ons natuurlijk ook graag bij hun hebben.

Maar nu een paar maanden later, denk ik dat het wellicht wel een goed plan was geweest even 1 weekend weg te zijn samen.
    Uitwaaien en praten zonder andere invloeden.
    Tot rust komen.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Mee eens.
    Ik zou ook zeggen thuis. En inderdaad iets van eten laten bezorgen oid.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou ze of thuis verwennen of ze een bon geven waarin je aanbied op te passen en ze lekker uit eten te sturen oid.

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn ervaring was dat ik thuis wilde zijn. Na maanden vliegen en rennen en een oudste kind die helemaal van de leg was door alle gebeurtenissen.
    Ik had er niet aan moeten denken om weer ergens anders te moeten slapen dan thuis.

Haal en tas boodschappen en ondersteun in het huishouden daar hebben ze echt iets aan :)

16. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Vraag hulp en accepteer het ook.
    niemand kan het alleen

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is ook de reden dat ik denk dat even samen weg met hun 3tjes fijn zou zijn. Maar misschien is dat prettiger als ze 2 weken thuis zijn geweest.

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Zijn er meer mensen in hun omgeving die willen helpen? Misschien kun je die ook inzetten. Maak een rooster dat verschillende op een bepaalde dag voor hen koken en avondeten komen brengen. Iets dat ze zo in de oven of megnetron kunnen zetten. Misschien ook iets dat ze kunnen invriezen en alleen maar op tijd hoeven te ontdooien en op te warmen. Zo hebben ze iedere avond een lekkere warme hap, zonder dat ze eropuit hoeven voor boodschappen.

Verder kan je misschien aanbieden te helpen met het huishouden. Misschien ook een paar mensen uit hun netwerk voor mobiliseren.

Bied aan om een keer op te passen, zodat ze even samen weg kunnen.

Deel Deze Pagina