Ik kreeg zojuist via mail de voorlopige planning voor volgende week.. Tot mijn schrik zag ik dat ik maandag naar een cliënt moet waar je emt de auto niet kunt komen.. Dat word dan fietsen.. Bij een collega ( die ook ergens aan die weg woont) staat dan een fiets en dan moet je iets van anderhalve kilometer fietsen.. terwijl ik al nooit fiets en een gruwelijke hekel aan fietsen heb.. En.. zie je me al fietsen in mn witte werkbroekje ( zorg-collega's weten vast ook hoe koud die aan kunnen voelen buiten) heb al gemaild naar de planning dat ik het niet zie zitten, ook omdat ik vermoed dat het een normale maat frame is ( 56 cm) en dat voor mij te hoog is.. Dan ga je zo lekker kontjewippen.. ( Niet bevordelijk voor de rug dacht ik zo) pff.. om zoiets kan ik me echt druk maken he.. tot ik er hoofdpijn van krijg... bah..
Tja, om anderhalve kilometer zou ik me persoonlijk niet zo druk maken eerlijk gezegd. Maar als je het echt niet wilt, moet je dat gewoon aangeven. Wat raar dat je er niet met de auto naar toe kunt? Als het om de kou gaat zou ik gewoon een regenbroek over je broek dragen, dit gaat een heleboel wind tegen en scheelt dus tegen de kou.
Nou nou, beetje doorzetten. 1,5 km is echt heel erg weinig en erg goed te doen, ook op een grotere fiets (ik doe hier in m'n woonplaats alles met de fiets en van de ene naar de andere kant is echt veel verder dan 1,5 km). Maillot onder je broek, of gewoon ff tijdelijk een spijkerbroek aan en gaan. Als je nou bijna uitgerekend was zou 't wat anders zijn, maar nu gewoon even de tanden op elkaar. (Misschien lijkt m'n reactie wat bot, maar je berichtje komt op mij een klein beetje 'verwend' over... Is er misschien een andere reden dat je het niet ziet zitten?)
Ach waar hebben we het over. 1,5 km fietsen. Je bent pas 11 weken zwanger, het is niet zo dat je buik in de weg zit, toch? Zelfs hoogzwangere vrouwen fietsen ook gewoon hoor. En idd trek wat warms aan over je broek en gaan met die banaan. Je bent toch niet ziek of wel?
Heb je last van rug- of bekkenklachten dat je niet kunt fietsen? Ik fietste nog 10 km heen en weer terug met 34 weken, maar ik had geen klachten dan he. Ik kan me voorstellen dat als je die wel hebt, het heel vervelend is.
Ik zou me er ook geen zorgen om maken hoor, 1,5 km heb je zo gefietst. Ik zou met deze kou wel een maillot onder m'n broek aandoen, scheelt heel veel qua warmte.
iets warms onder die broek aan trekken kan wel maar waar.. niet als ik aan mn dienst begin.. dan loop ik al dik 2,5 uur in veel te warme kleding.. en om er apart een maillot voor te kopen vind ik te zot.. Die draag ik verder ook niet.. het is gewoon niet praktisch.. een cliënt die in the middle of nowhere woont.. Ja ik heb al last van mn rug en vind t niet verstandig om op een te hoog model te gaan zitten kontje wiebelen.. Daarbij situaties verschillen.. sommigen hebben een winkel in t dorp waar ze even heen trappen.. Die hebben we hier niet.. Ik ga 1 keer per week ruim 10 km verderop mn boodschappen halen of neem iets mee uit de (hoofd)plaats waar ik werk.. dus voor een boddschapje fiets ik ook niet.. Ik fiets nooit. kan mijn eigen fiets ook wel op mp zetten wat dat betreft..
ohja.. misschien nog wel even om t helder neer te zetten.. het is niet 1 client die ik zie.. maar nummer 5 of 6 op de ochtend.. Dan heb ik er ook al 2 of 3 onder de douche gehad.. ( dan is alleen de witte broek meer dan voldoende om aan mn kont te hebben.. 8)
nou anderhalve km is echt niks hoor. als het er nou 15 waren! daar zou ik nog geen mailot extra voor aantrekken. zeker als je nooit fiets heb je het zo warm!
Of je doet voor die ene keer gewoon even een spijkerbroek aan... Misschien kun je bij de client je even omkleden in je witte broek? Met deze kou zou ik ook niet in mijn dunne broekje op de fiets gaan...
Uhm ik zie eigenlijk het probleem ook niet zo Kan me best voorstellen dat je in de kou er een hekel aan hebt hoor, maar het hoort erbij denk ik dan maar.... Ik werk ook in de zorg (ambulant begeleider psychiatrie) en fiets de hele dag heen en weer naar clienten en kantoor. Ook ik vind het niet leuk met die kou hoor, maar je raakt eraan gewend en het hoort er gewoon bij. Zie het zelf niet zo als een probleem. Heb je veel last van je zwangerschap dan?
als je veel last van je zw.schap hebt dan oke, kan ik me voorstellen dat je het niet leuk vindt. maar eerlijk zie ik het probleem ook niet. ik fiets verschrikkelijk veel (dus ben het gewend, dat wel) dat gaat prima. ook met deze sneeuw en ijzel fiets ik gewoon, alleen wat langzamer omdat ik sneller buiten adem ben. even doorzetten, 1,5 kilometer is niks! en je kunt ook een grote poncho gebruiken, sommigen zijn zo groot dat je benen (deels) bedekken. moet je alleen wel kijken of de fiets jasbeschermers heeft. ik vraag me ook af of je nog een andere reden hebt?
hmmm, ook een goed idee, waarom ga je dan niet lopen? is goed voor je rug, heb je even ontspanning tussendoor, Ipod aan en lopen maar
wat voor werk doe je precies dan? het klinkt alsof je sowieso al lichamelijk bezig bent op een dag. 1,5 km fietsen is dan toch niet zo'n zware extra opgave?! ik heb al jaren rugklachten, nu zware BI en ischias en fietsen is een van de dingen die ik nog wel een beetje kan. lopen, schoonmaken of andere dingen kan ik niet meer, fietsen red ik nog wel. 1,5 km is 6 minuten fietsen. dat valt toch wel mee?! als je het niet eerst probeert weet je ook niet of het lukt. en anders kun je idd altijd nog gaan lopen.
het hele probleem ( althans voor komende 2 maanden) is opgelost.. Collega's wilden wel ruilen.. Bleek ivm continuïteit beter te zijn.. Achteraf misschien weer druk op weinig gemaakt.. maar feit blijft dat ik fietsen niet leuk vind/ afschuwelijk vind.. Terwijl ik 16 jaar geleden de brommer liet staan om 18 km op de fiets te gaan.. Als ik nu per jaar 50 kilometer fiets is het heel erg veel..
ik ook niet.. ik vind het eerlijk gezegd voor 2x 6 minuten een beetje overdreven maar ben blij voor je dat het is opgelost!
Anderhalve kilometer? Ik fietste met 41 weken en 3 dagen nog 4km naar de dichtsbijzijnde winkel en dat met BI, en als je het niet ziet zitten om te fietsen ga je lopen.. anderhalve kilometer is misschien 10 minuten als je een beetje doorloopt.
Tja.. lopen is ook niet meer nodig.... Kom er achter dat lopen en fietsen niet leuk vinden niet altijd handig is.. Maar kan moeilijk zeggen dat ik t niet erg vind om te doen terwijl ik er een bloedhekel aan heb.. toch? hahahahaha lol