Zwanger/geen werk en misschien straks alleenstaand

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door o0Noa0o, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Hallo Allemaal,

Ik zit echt met een groot probleem! en ik wil zo snel mogelijk uitkomst.
    Ik ben nu 11 weken zwanger ongeveer en heb geen werk. Voor ik zwanger raakte was ik op zoek naar werk, maar omdat ik alleen havo diploma heb en het hier zo moeilijk is werk te vinden had ik dus nog niks.

Nou werkTE mijn vriend af en toe. Hij zou deze week beginnen met een nieuwe baan, maar dat heeft hij ook weer afgezegd, dus weer niks. En het ziet er ook niet naar uit dat dat gaat komen.
    Nou woon ik al 2 weken bij mijn schoonmoeder in huis, omdat het tussen ons gewoon niet meer gaat, ook vanwege het werk, en volgens mij liegt hij de heleboel bij elkaar.

Maar nou staat het huis op zijn naam, dus als het over is kan ik dus nergens wonen. Ik wil op mezelf dan, maar volgens mij gaat dat nooit lukken qua geld. Nou kan ik natuurlijk wel bijstand krijgen, maar krijg ik die al als ik zwanger ben, en is dat genoeg om van rond te komen?
    Ik kan wel bij mijn schoonouders wonen, maar dat is ook geen oplossing, en de ruimte is echt super beperkt hier.

Wie o Wie heeft hier ervaring mee? en kan mij misschien helpen of iets meer vertellen over hoe het nu straks verder moet als het over is en ik nog zwanger ben?!

Groetjes Eldrid

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Heftig zeg...

Kun je niet ergens voor receptioniste of telefoniste of administratief werk solliciteren? Ik ken meer mensen die dat werk doen met alleen een HAVO diploma. Al is het maar tijdelijk, of als invalkracht, dan krijg je in ieder geval iets binnen. Heb je al eerder gewerkt? Dan heb je misschien recht op een uitkering bij het UWV. Daar kun je zowiezo meer informatie krijgen.

Sterkte ermee!

3. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    het probleem is dat dat soort werk hier niet echt te vinden is. En als dat er is is dat vaak alleen als je ervaring heb.
    Ik heb bij de thuiszorg gezeten als vakantiekracht enkele weken, maar kreeg toen zulke erge rugklachten dat dat niet meer ging. En daarvoor zat ik op school, heb alleen vakantiebaantjes gehad, daar kunnen ze weinig mee.
    Ik kan tijdelijk bij mijn schoonouders wonen, dus inkomen is niet zo een heel erg groot probleem, ik ben hard bezig met zoeken, maar nog niks. Wil toch op mezelf, alleen weet niet of ik het dan met een eventuele bijstand ga redden.

4. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    ik heb wel eens gehoord dat je vanuit de bijstand ook opleidingen kan volgen, bijv. voor doktersassistente ofzo.
    misschien de moeite om dat eens uit te zoeken?

Veel veel sterkte en succes!

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi Noa,

wat een k** situatie maar als je naar het cwi gaat en je verhaal uitlegt dan kunnen hun je of doorverwijzen naar de soos waar je een uitkering aanvraagt of ze helpen je aan (vast) werk en/of omscholing. Waar je dus ook om kan vragen.
    Wat betreft op jezelf wonen met een uitkering, ja dat kan. Ik doe het op het moment ook. Ik heb sinds augustus vorig jaar een huisje en het kost wel wat centen, en ik heb ook nog niet alles in huis, maar dat hebben werkende vrienden die ik ken óók niet. Die kopen elke maand wat bij. Maar je hebt wel lkkr je eigen plekje waar je rust hebt en waar je trots op mag zijn. Ik denk ook wel eens hoe moet het straks als die kleine er is, maar dat lukt echt wel. We zijn niet de enige die het zo moeten doen. Ik zou als ik jou was er nu gewoon al achter aan gaan, want hier gaan wel een paar weken zoniet maanden overheen voor het geregeld is. Ik zou ook melden bij het cwi of soos dat je bij je (ex)schoonfamilie inwoont en dat je dus mss recht hebt op urgentie voor een huis. Beter dat je het NU regelt dan dat je straks op je endje loopt want dan dan heb je al genoeg andere dingen aan je hoofd. Veel succes ermee en laat je niet afschepen bij dat soort instanties.

6. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Dankjewel voor je reactie.

Ik wil dus deze week inderdaad dingen gaan regelen voor op mezelf te gaan, en een inkomen regelen.
    De relatie is van mijn kant nu echt definitief over. Het zal alleen inderdaad allemaal krap aan worden. Ik hoop op een zo goedkoop mogelijke woning met 2 slaapkamertjes het liefst, maar dat is dus nog allemaal afwachten.
    Ben blij te horen dat ik niet de enige ben en dat het inderdaad te doen is!

7. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Eldrid, ik ga je een advies geven waar niet iedereen het mee eens zal zijn, maar goed,
    laat werk even voor wat het is, en schrijf je in voor een woning, vraag een uitkering aan bij de sociale dienst, daar heb je recht op gezien je leeftijd en je wordt straks alleenstaande ouder
    als je baby straks wat ouder is kan je inderdaad een opleiding gaan doen met behoud van uitkering om zo aan het werk te komen en dan kan je nog jaren genoeg werken om je niet schuldig hoeven te voelen over je uitkering
    het meest belangrijk dat ben jij en je baby, de tijd die je aan je baby kan geven als je zelf gewoon thuis bent is van onschatbare waarde
    en werken kan je altijd nog gaan doen

een vriendin van mij zat in een zelfde soort positie als jij en heeft het gedaan zoals ik hierboven schrijf, ze heeft inmiddels werk, haar kinderen zijn 6 en 4 jaar en het gaat erg goed met ze

waarom raad ik je juist aan dit te doen? omdat ik mijn hele leven hard heb gewerkt, waardoor ik nu op mn bijna 40e spijt heb van keuzes die ik heb gemaakt omdat ik "moest werken" en daardoor de keus voor kinderen steeds heb opgeschoven tot ik nu bijna op de grens zit wat leeftijd betreft

het komt allemaal altijd op zijn pootjes, al is het niet gemakkelijk,
    maar als je ook nog werk erbij hebt is het helemaal niet gemakkelijk in je eentje

ik wens je heel veel succes en kracht en wijsheid, zet hem op meid!

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik ben het wel met je eens, een baan vinden en zwanger zijn is gewoon weg niet te doen (een uitzondering daar gelaten natuurlijk) zeker zonder ervaring!
    Plus krijg je dan straks het dillema, waneer vertel ik het mijn baas, nou zit je al bijna op 3 maanden zwangerschap, en het verbergen tot aan de 6de maand (proeftijd 3 mnd) lijkt me onmogelijk. Ze mogen je niet weigeren op een zwangerschap.... maar je hebt geen ervaring dus bewijs eens dat het om de zwangerschap gaat als je geweigert word voor de baan ...

Nee meid regel een huisje voor jou en de beeb, en regel een uitkering.
    Zoals Mandarijn al zegt je bent jong en je kan nog heeeeeel lang werken.
    Denk nu eerst maar eens aan een goed onderkomen en niet te vergeten de gezondheid van jou en je kindje

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
  10. swaf

swaf Lid

16 jan 2007
    20
    0
    0
    Utrecht
    Hoi, volgens mij moet je eerste prioriteit nu liggen bij het zoeken van eigen woonruimte - evt. met huursubsidie etc. Gezien je situatie krijg je vast voorrang bij de gemeente.

Daarna zou ik als ik jou was toch op zoek gaan naar werk. Vast werk is misschien moeilijk, maar ga dan via het uitzendbureau werken! Er is genoeg werk momenteel.
    Ik las net weer in de krant dat armoede het grootst is onder alleenstaande moeders. Economische zelfstandigheid is superbelangrijk! Je moet toch voor jezelf en je kindje kunnen zorgen straks?
    En als je zwanger bent kan je echt wel werken, je bent toch niet ziek? Bovendien kan je deze maanden gebruiken om wat broodnodige ervaring op te doen. Kan je na je bevalling op zoek naar een vaste baan en mooi die ervaring gebruiken!

Veel succes!

Deel Deze Pagina