zwanger en ontslag

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Miky, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik weet dat je niet ontslagen mag worden OMDAT je zwanger bent maar kun je wel ontslagen worden ondanks dat je zwanger bent? Dus als ze bijvoorbeeld een andere reden opgeven? Ik heb een vast contract overigens. Heb het gevoel dat mn baas mij alleen maar lastig vindt momenteel ( 2e zwangerschap in 2 jaar ) en dat ie liever van me af is... Wat nou als ie me wil ontslaan 1 van de komende maanden? Hij is wel zo dat ie eventueel gewoon een andere reden opgeeft als dat betekent dat ie me wel mag ontslaan.

Wie weet dit?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou, als zwangere vrouw sta je heel erg sterk. Hij zal echt een hele goede reden moeten hebben (lees: verzinnen) om je te ontslaan. Als jij je werk gewoon goed doet, heeft hij geen poot om op te staan en zal hij niet van je af kunnen omdat je zwanger bent. Er zijn werkgevers die het wel eens proberen om het te doen zoals jij nu omschrijft. Maar met een goede advocaat in de arm kan je dit zo aanvechten en weet ik eigenlijk wel zeker dat dit een verloren zaak voor je werkgever is.

Groetjes,
    Josien

3. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor je snelle antwoord. Geeft wel wat meer rust. :)

Zit er natuurlijk ook niet op te wachten om nu ontslagen te worden. :(

4. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Als jij een vast contract hebt dan kan hij jou onmogelijk ontslaan. Hij moet dan wel van hele hoge huizen komen (en dat kan bijna niet). En dan is het inderdaad nog zo dat als hij dat zou proberen dat jij dan een goeie advocaat in de arm moet nemen, en zoiezo zelf niks tekenen.
    Heel veel succes.

Liefs Mariska

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Vooral als je tot nu toe goed gefunctioneerd hebt is het heel moeilijk om je te ontslaan. Ze moeten dan toch minstens een paar gesprekken met je gehad hebben over eventueel "slecht" functioneren om dat hard te kunnen maken. En dan nog moet dat op papier staan en moet je het zelf ondertekend hebben, anders hebben ze geen poot om op te staan.

De vraag is natuurlijk of je daar wel wil blijven werken als ze je willen gaan ontslaan. De werksfeer word er vaak niet beter op... (spreek uit eigen ervaring)

Deel Deze Pagina