In verband met reorganisatie weet ik al geruime tijd dat ik mijn baan kwijt ga raken. Doordat mijn zw. verlof is dit gelukkig nog even iets verder weg dan voor mijn collega's. (Onze hele afdeling gaat eruit) Nu is het zo dat ik na mijn zw. verlof ouderschapsuren op wil nemen. Ik werkte 32 uur en wil 24 uur gaan werken. (dus 8 uur per week) Ik krijg een zogenaamde vertrekpremie mee omdat ik daar toch best wel lang gewerkt heb met een vaste aanstelling. Wie wie hoe dat zit met ouderschapsverlof? Wordt de hoogte van mijn vertrekpremie lager door het opnemen van ouderschapsverlof? (overigens is het gewoon onbetaald ouderschapsverlof)
zorg wel dat je je ouderschapsverlof dan in delen opneemt (op papier) want dan blijven de overgebleven uren bruikbaar (voor als je een andere baan vindt) Doe je dit niet, dan ben je alle uren, die je niet gebruikt hebt, kwijt. vertrekpremie lijkt me in overleg met jou! dus onderhandelen meid!!
Ontslagpremie word berekend obv je 32 uur en niet obv 24 uur, je uren van je ouderschapsverlof mogen ze hier niet in meenemen. En idd wat Marloes ook zegt, neem het ajb in delen op!!! Dus als je nu weet dat je bv per 1 nov. eruit moet dan is je einddtm 31 okt.
Tnx nog voor jullie reacties! Ik ga even in onderhandeling met de P&O afdeling. Wil die uren graag meenemen naar een eventueel volgende baan.