berekening wazo met deeltijd ww

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by vlinder257, Sep 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Goedemiddag uwv webcare team,

Ik heb een vraag over mijn WAZO uitkering. Ik heb zelf al op internet gezocht maar ik kom er niet uit. Vanaf september 2014 tm juni 2016 had ik een voltijd baan. Daarna is mijn contract verlengd maar voor maar 1 dag in de week. Ik heb toen een ww aangevraagd. Ik heb toen 3 maanden ww gekregen. De eerste maand 100% en de twee andere maanden 90% van mijn dagloon.

Ik ga vanaf 1 oktober met zwangerschapsverlof en zou graag willen weten hoe mijn zwangerschapsuitkering wordt berekend.

Met vriendelijke groet,

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#2 UWV, Sep 23, 2016
    Last edited: Sep 23, 2016
    Beste vlinder257,

Je wilt weten hoe je zwangerschapsuitkering wordt berekend.

De hoogte van de zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op het dagloon van de WW. Daarnaast ontvang je ook een zwangerschapsuitkering vanuit je dienstverband.

Actuele informatie over de hoogte van de zwangerschapsuitkering lees je hier en hier.

Ik wens je alvast een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare

3. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Bedankt voor je antwoord. Wat ik alleen nog niet begrijp is of er wordt gekeken naar mn dagloon vanuit de ww (90 procent) of wordt er gekeken naar het dagloon van de parttime baan die ik nu heb?

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste vlinder257,

Allereerst excuses voor onze late reactie.

Je wilt graag weten op welk dagloon je WAZO-uitkering wordt berekend.

In jouw situatie krijg jij twee WAZO-uitkeringen naast elkaar.
    Er wordt dus gekeken naar twee daglonen.

De WAZO-uitkering vanuit de WW is 100% van het dagloon waarop de WW-uitkering is gebaseerd.
    Die vanuit je parttime werk wordt berekend aan de hand van het sv-loon dat je daar hebt verdiend.

Met vriendelijke groet,
    Stella
    UWV Webcare Team

Share This Page