Hallo UWV, Ik ben in september 2015 bevallen van mijn zoontje. Ik werkte voorheen 40 uur per week, maar ben na het zwangerschapsverlof 32 uur gaan werken (8 uur ouderschapsverlof per week dus). Nu ben ik in mei 2017 uitgerekend van mijn tweede kindje. Hoe zit dit nu precies met mijn ouderschapsverlof en zwangerschapsverlof? Dien ik zelf mijn ouderschapsverlof stop te zetten bij mijn werkgever? En hoe zit het met uitbetaling van mijn zwangerschapsverlof? Is dit gebaseerd op 32 of op 40 uur? Hoor het graag. Groeten, Patty
Hallo Patjuhxx, Ik begrijp dat je een paar vragen hebt over het huidige ouderschapsverlof en het komende zwangerschapsverlof. Het ouderschapsverlof dat je nu gebruikt is een afspraak tussen jou en de werkgever, hierover kunnen wij geen advies geven. Het zwangerschapsverlof kan de werkgever bij ons aanvragen. Deze wordt gebaseerd op het loon dat je verdiende voor het ouderschapsverlof. Met vriendelijke groet, Jeroen UWV Webcare Team
Hoi Patty, Fijn dat ik je heb kunnen helpen. Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! Met vriendelijke groet, Jeroen